W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zasady przetwarzania danych

Klauzula informacyjna, dotycząca przetwarzania danych osobowych, pozyskiwanych bezpośrednio od osób, których dane dotyczą (obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 RODO)

Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych sygnalisty

Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. 119 z 4.05.2016 r., str. 1, ze zm.) - dalej RODO, informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Wielkopolski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą przy ul. Masztalarskiej 3, 61-767 Poznań, tel.: 47 771 60 00, fax: 61 22 20 500, e-mail: kancelaria@psp.wlkp.pl.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: iod@psp.wlkp.pl, ul. Masztalarskiej 3, 61-767 Poznań, tel. 47 77 16 189.
  3. Dane będą przetwarzane w celu:
    1. prowadzenia obsługi dotyczącej zgłoszeń w przedmiocie naruszeń prawa, tj. w szczególności analizy otrzymanego zgłoszenia; prowadzenia rejestru zgłoszeń; sporządzania raportów podsumowujących prowadzone działania oraz przeprowadzenie analiz statystycznych. Powyższe ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa prawnego i finansowego Komendy Wojewódzkiej PSP w Poznaniu, w tym zapobieganie oszustwom oraz nadużyciom. Dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze) w związku z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów;
    2. dochodzenia i obrony przed roszczeniami, a także przechowywania dokumentów w celach dowodowych dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  4. Administrator zapewnia zachowanie poufności Pani/Pana danych, w związku z otrzymanym zgłoszeniem, w związku z tym odbiorcami Pani/Pana danych osobowych – w zakresie w jakim jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania danych osobowych mogą być organy publiczne, instytucje lub podmioty trzecie uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty zapewniające obsługę w zakresie IT lub/oraz systemów teleinformatycznych. 
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
    1.  przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, a w przypadku konieczności przetwarzania ich przez okres dłuższy (np. w związku z postępowaniem prowadzonym na podstawie prawa) – przez okres wyznaczony odpowiednimi przepisami.
    2. dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
  6. Pani/Pan ma prawo do:
    1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w tym prawo do uzyskania kopii danych;
    2. na podstawie art. 16 RODO prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych;
    3. prawo do usunięcia danych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO,
    4. prawo ograniczenia przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO,
    5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), sprzeciw przysługuje wobec przetwarzania przez Administratora danych w prawnie uzasadnionych celach Administratora z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją;
    6. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
  1. Podanie danych jest dobrowolne. Niepodanie danych może skutkować pozostawieniem zgłoszenia bez rozpoznania. Podanie danych osobowych jest niezbędne do objęcia Pani/Pana ochroną.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowaniu ani, na podstawie tych danych, nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.
  3. Dane nie będą udostępnione do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  4. Dane są poufne a tożsamość podlega ochronie i nie może zostać ujawniona osobom nieupoważnionym. Dostęp do danych mają jedynie osoby wchodzące w skład Zespołu ds. naruszeń, chyba że zostanie wyrażona zgoda na ujawnienie danych.
  5. Wskazuje się, iż mogą nastąpić szczególne przypadki, gdy może dojść do ujawnienia danych np. w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, gdy takie działanie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa. Przed dokonaniem takiego ujawnienia, właściwy organ publiczny lub właściwy sąd powiadomi Panią/a, przesyłając w postaci papierowej lub elektronicznej wyjaśnienie powodów ujawnienia danych osobowych. Powiadomienie nie jest przekazywane, jeżeli może zagrozić postępowaniu wyjaśniającemu lub postępowaniu przygotowawczemu, lub sądowemu.

Klauzula informacyjna, dotycząca przetwarzania danych osobowych, pozyskiwanych z innych źródeł niż osoba, której dane dotyczą (obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 14 RODO)

Klauzula informacyjna  w związku z przetwarzaniem danych osobowych osób pomagających oraz powiązanych z sygnalistą

Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. 119 z 4.05.2016 r., str. 1, ze zm.) – dalej RODO, informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Wielkopolski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą przy ul. Masztalarskiej 3, 61-767 Poznań, tel.: 47 771 60 00, fax: 61 22 20 500, e-mail: kancelaria@psp.wlkp.pl.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: iod@psp.wlkp.pl, ul. Masztalarskiej 3, 61-767 Poznań, tel. 47 77 16 189.
  3. Dane będą przetwarzane w celu:
    1. prowadzenia obsługi dotyczącej zgłoszeń w przedmiocie naruszeń prawa, tj. w szczególności analizy otrzymanego zgłoszenia; prowadzenia rejestru zgłoszeń; sporządzania raportów podsumowujących prowadzone działania oraz przeprowadzenie analiz statystycznych. Powyższe ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa prawnego i finansowego Komendy Wojewódzkiej PSP w Poznaniu, w tym zapobieganie oszustwom oraz nadużyciom. Dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze) w związku z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów;
    2. dochodzenia i obrony przed roszczeniami, a także przechowywania dokumentów w celach dowodowych dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  4. W związku z obsługą zgłoszeń oraz prowadzonymi działaniami wyjaśniającymi mogą być przetwarzane zwykłe i szczególne kategorie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
  5. Administrator zapewnia zachowanie poufności Pani/Pana danych, w związku z otrzymanym zgłoszeniem, w związku z tym odbiorcami Pani/Pana danych osobowych – w zakresie, w jakim jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania danych osobowych mogą być organy publiczne, instytucje lub podmioty trzecie uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty zapewniające obsługę w zakresie IT lub/oraz systemów teleinformatycznych.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, a w przypadku konieczności przetwarzania ich przez okres dłuższy (np. w związku z postępowaniem prowadzonym na podstawie prawa) – przez okres wyznaczony odpowiednimi przepisami.
  7. Pani/Pan ma prawo do:
    1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w tym prawo do uzyskania kopii danych, z zastrzeżeniem, że nie przysługuje Pani/Panu informacja o źródłach pochodzenia danych;
    2. na podstawie art. 16 RODO prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych;
    3. prawo do usunięcia danych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO;
    4. prawo ograniczenia przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO;
    5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO); sprzeciw przysługuje wobec przetwarzania przez Administratora danych w prawnie uzasadnionych celach Administratora z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją;
    6. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
  8. Podanie danych jest dobrowolne. Niepodanie danych może skutkować pozostawieniem zgłoszenia bez rozpoznania. Podanie danych osobowych jest niezbędne do objęcia Pani/Pana ochroną.
  9. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany czy też nie będą podlegać profilowaniu.
  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowaniu ani, na podstawie tych danych, nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.
  11. Dane nie będą udostępnione do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  12. Dane są poufne a tożsamość podlega ochronie i nie może zostać ujawniona osobom nieupoważnionym. Dostęp do danych mają jedynie osoby wchodzące w skład Zespołu ds. naruszeń, chyba że zostanie wyrażona zgoda na ujawnienie danych.
  13. Wskazuje się, iż mogą nastąpić szczególne przypadki, gdy może dojść do ujawnienia danych np. w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, gdy takie działanie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa. Przed dokonaniem takiego ujawnienia, właściwy organ publiczny lub właściwy sąd powiadomi Panią/a, przesyłając w postaci papierowej lub elektronicznej wyjaśnienie powodów ujawnienia danych osobowych. Powiadomienie nie jest przekazywane, jeżeli może zagrozić postępowaniu wyjaśniającemu lub postępowaniu przygotowawczemu, lub sądowemu.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.12.2024 11:27 Lucyna Rudzińska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
bryg. Lucyna Rudzińska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zasady przetwarzania danych 1.0 18.12.2024 11:27 Lucyna Rudzińska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}