Skargi i wnioski
Dolnośląski komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej lub upoważniony zastępca komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu (wtorek w godz. 14.00 - 16.00), po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem komendanta wojewódzkiego PSP. Sekretariat tel.: 71 36 82 100.
W Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu koordynacją rozpatrywania skarg i wniosków zajmuje się Wydział Organizacji i Nadzoru, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30. Telefon kontaktowy 71 36 82 175.
Skargi/wnioski można składać:
- listownie na adres: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej
ul. Borowska 138, 50-552 Wrocław, - osobiście w Kancelarii Ogólnej Komendy Wojewódzkiej PSP we Wrocławiu
od poniedziałku do piątku w godzinach 7.45-15.15, - za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/,
- pocztą elektroniczną na adres kw@kwpsp.wroc.pl,
- ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z Wydziałem Organizacji i Nadzoru. Telefon: 71 36 82 175.
Skarg/wniosków nie można złożyć telefonicznie.
Tryb rozpatrywania:
- Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zmianami). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg
i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46). - Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.
UWAGA: Skargi i wnioski o charakterze anonimowym, nie zawierające imienia
i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§8.1 rozporządzenia rady ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków).
- Pierwsza publikacja:
- 17.12.2020 17:48 Tadeusz Sobczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Organizacji i Nadzoru
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 5.0 | 12.09.2024 09:42 Daniel Mucha |
Skargi i wnioski | 4.0 | 22.01.2021 19:43 Tadeusz Sobczak |
Skargi i wnioski | 3.0 | 12.01.2021 21:14 Daniel Mucha |
Skargi i wnioski | 2.0 | 09.01.2021 15:28 Daniel Mucha |
Skargi i wnioski | 1.0 | 17.12.2020 17:48 Tadeusz Sobczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP