Cele projektu
Celem Ligi Robotów, czyli największego ogólnopolskiego turnieju robotycznego skierowanego do uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych, jest promowanie robotyki i nowoczesnych technologii, które już teraz, dzięki Laboratoriom Przyszłości i zakupionym sprzętom, znajdują się we wszystkich szkołach podstawowych w Polsce.
- rozpowszechnienie wśród uczestników idei STEAM;
- kształtowanie umiejętności budowania robotów i programowania: układania i programowania algorytmów oraz posługiwania się aplikacjami komputerowymi;
- formowanie sprawności kreatywnego podejścia do rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów na bazie logicznego i abstrakcyjnego myślenia, myślenia algorytmicznego i sposobów reprezentowania informacji;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi, w tym znajomość zasad działania urządzeń cyfrowych i sieci komputerowych oraz wykonywania obliczeń i programów;
- wzmacnianie umiejętności manualnych;
- modelowanie kompetencji społecznych, takich jak komunikacja i współpraca w grupie, w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych oraz zarządzanie projektami;
- doświadczanie poprzez dotyk i eksperyment, co ułatwia uczenie się;
- budowanie świadomości dotyczącej problemów otaczającego świata (np. globalne ocieplenie, zanieczyszczenie środowiska, odnawialne źródła energii, itp.);
- rozpowszechnianie wiedzy o przestrzeganiu prawa i zasad bezpieczeństwa w sieci- respektowanie prywatności informacji i ochrony danych, praw własności intelektualnej, etykiety w komunikacji i norm współżycia społecznego, ocena zagrożeń związanych z technologią i ich uwzględnienie dla bezpieczeństwa swojego i innych