W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

 

Gdzie załatwisz sprawę?

W urzędzie gminy, w którym nastąpiło zdarzenie skutkujące sporządzeniem aktu stanu cywilnego.

Jeżeli mieszkasz w Polsce możesz uzyskać odpis aktu stanu cywilnego także za pośrednictwem urzędu konsularnego Ambasady RP w Luksemburgu.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

W zależności od urzędu gminy dokument możesz otrzymać wnioskując osobiście, przez Internet lub telefonicznie. Sugerujemy podjąć kontakt z danym urzędem, by otrzymać dokładną informacje, w jaki sposób możesz uzyskać dokument.

Jeżeli chcesz wydobyć dokument za pośrednictwem Ambasady RP w Luksemburgu możesz przesłać do nas wniosek drogą pocztową

Jak umówisz się na spotkanie?

Ponieważ każdy urząd gminy ma inna praktykę, to sugerujemy podjąć kontakt telefoniczny lub mailowy z danym urzędem.

Jakie dokumenty musisz złożyć?

Wniosek wraz z kopią Twojego dokumentu tożsamości (oryginał do wglądu).

W przypadku osób, których akt nie dotyczy - małżonek, wstępni (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie etc.), zstępni (dzieci, wnuki, prawnuki, etc.), rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy, opiekun – należy przedstawić dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa lub tytuł prawny.

Ile zapłacisz?

Z uwagi na różną wysokość opłat  w luksemburskich urzędach gminy sugerujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny lub drogą elektroniczną w celu określenia właściwej wysokości wpłaty.

Urząd konsularny Ambasady RP w Luksemburgu nadaje bieg sprawie po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty na konto Ambasady w wysokości 30 euro + 8 euro kosztów przesyłki dokumentu do Polski + opłaty na rzecz luksemburskiego urzędu gminy i zweryfikowaniu wpływu właściwej kwoty na konto bankowe.

Jaki jest termin realizacji?

Jeżeli wnioskujesz w luksemburskim urzędzie gminy osobiście, to dokument otrzymasz od ręki.

Jeżeli wnioskujesz za pośrednictwem urzędu konsularnego Ambasady RP w Luksemburgu to realizacja wyniesie do 1,5 miesiąca.

Jak odbierzesz dokumenty?

Osobiście lub drogą pocztową.

Jak możesz się odwołać?

Odwołać możesz się do burmistrza urzędu gminy, który rozpatrzył Twój wniosek negatywnie.

{"register":{"columns":[]}}