Komunikat w sprawie korekt sprawozdań z realizacji zadań dotowanych przez MSWiA
28.10.2021
Uprzejmie przypominamy, że w przypadku konieczności złożenia w wersji papierowej korekty sprawozdania z realizacji zadania publicznego realizowanego w 2021 r. istnieje możliwość złożenia korekty zgodnie z następującymi zasadami:
Korekta sprawozdania powinna zostać sporządzona na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do Informacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 kwietnia 2020 r. o szczegółowych zasadach postępowania przy udzielaniu dotacji na realizację w 2021 r. zadań mających na celu ochronę, zachowanie i rozwój tożsamości kulturowej mniejszości narodowych i etnicznych oraz zachowanie i rozwój języka regionalnego, o których mowa w art. 18 ust. 2 pkt 1, 3-9 ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 823), który jest dostępny do pobrania [link].
Dopuszcza się złożenie korekty sprawozdania, obejmującego:
- część I Informacje ogólne – z obowiązkowo wypełnionymi polami nr 1, 2 i 3 – każdorazowo. Jeżeli zachodzi konieczność poprawienia informacji podanych w innych polach z części I Sprawozdania, Zleceniobiorca składa Sprawozdanie zawierające wypełnione wszystkie pola w części I;
- część II Finansowa - o ile Sprawozdanie wymaga poprawienia w części II – wypełnione wszystkie pola w tej części;
- część III Szczegółowy opis zadania - o ile Sprawozdanie wymaga poprawienia w części III - – wypełnione wszystkie pola w tej części;
- część IV Oświadczenia i podpisy – z obowiązkowo wypełnionymi polami nr 4 i 5 – każdorazowo. Jeżeli zachodzi konieczność poprawienia informacji podanych w innych polach z części IV Sprawozdania, Zleceniobiorca składa Sprawozdanie zawierające wypełnione wszystkie pola w części IV.
Przykład 1: Zleceniobiorca został zobowiązany do nadesłania korekty sprawozdania w zakresie dotyczącym kosztorysu zadania.
Dopuszcza się złożenie korekty sprawozdania obejmującego:
- część I Informacje ogólne – z wypełnionymi polami nr 1, 2 i 3;
- część II Finansowa – z wypełnionymi wszystkimi polami;
- część IV Oświadczenia i podpisy – z wypełnionymi polami nr 4 i 5.
Przykład 2: Zleceniobiorca został zobowiązany do nadesłania korekty sprawozdania w zakresie dotyczącym dookreślenia szacunkowej liczby widzów na koncercie, który odbył się przy wsparciu środków budżetowych.
W takim przypadku dopuszcza się złożenie korekty sprawozdania obejmującego:
- część I Informacje ogólne – z wypełnionymi polami nr 1, 2 i 3;
- część III Szczegółowy opis zadania – z wypełnionymi wszystkimi polami w tej części;
- część IV Oświadczenia i podpisy – z wypełnionymi polami nr 4 i 5.
Przykład 3: Zleceniobiorca został zobowiązany do nadesłania korekty sprawozdania poprzez podanie prawidłowego tytułu zadania.
W takim przypadku dopuszcza się złożenie korekty sprawozdania obejmującego:
- część I Informacje ogólne – z wypełnionymi polami nr 1, 2 i 3;
- część IV Oświadczenia i podpisy – z wypełnionymi polami nr 4 i 5.