Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2021-06-09.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-06-09.
Strona BIP zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Oświadczenie sporządzono dnia 2021.08.23 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Daniel Chodorowski: tel. +48 694489789; email: kup@katowice.lasy.gov.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Pańśtwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kup, ulica 1 Maja 9, 46-082 Kup.
Do budynku można dostać się od ulicy 1 Maja. Wejście do siedziby nadleśnictwa znajduje się z prawej strony budynku od strony parkingu.
Pojazdy można parkować w wyznaczonych miejscach bezpośrednio przed budynkiem, oraz na parkingu przy siedzibie Nadleśnictwa Kup. Na parkingu wyznaczono miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
Biura w budynku głównym znajdują się na parterze oraz na piętrze. Brak możliwości dostania się na parter i piętro dla osób na wózkach.
W budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych.
Drzwi wejściowe, korytarze oraz drzwi do biur posiadają szerokość ponad 90 cm, i w większości pozbawione są progów i innych barier.
Budynki nie posiadają szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom słabowidzącym i niewidomym.
Po budynku można się poruszać z psem asystującym.
Pracownicy placówki posługują się językiem polskim, brak wśród nich tłumacza języka migowego.
W celu ułatwienia rozstrzygania i załatwiania spraw preferowane jest ustalanie terminu spotkań telefonicznie: nr 77 4695212 bądź mailowo: kup@katowice.lasy.gov.pl