W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Nadleśnictwo Spała zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej witryny internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Spała (https://bip2.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_lodz/nadl_spala)

Daty publikacji i aktualizacji oraz status pod względem zgodności z ustawą

Data publikacji strony internetowej

2006-10-13

Data ostatniej istotnej aktualizacji

2020-09-14

Status

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Aspekty i przyczyny niezgodności/wyłączeń strony internetowej z wymagań ustawy

Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:

publikacja przed 2020-09-14

plik nie jest wykorzystywany do wykonywania bieżących zadań jednostki

Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają wymagań WCAG, przyczyna:

publikacja przed 2020-09-14

obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości

Mapy nie są dostępne cyfrowo, przyczyna:

mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia

2020-09-14

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami

Skróty klawiaturowe

Standardowe

Ułatwienia dla osób cierpiących na zaburzenia motoryczne

Duże pola czułości na kliknięcia myszy

Ułatwienia dla osób cierpiących na dysleksję

Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności

Możliwość włączenia kremowo-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami Sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności

Ułatwienia dla osób cierpiących na nieostrość wzroku

Możliwość włączenia czarno-białej wersji witryny i automatycznego zwiększenia kontrastu zdjęć/grafiki

Możliwość zwiększenia wielkości czcionek

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

Osoba odpowiedzialna

Marek Matecki

telefon

22-1855363

adres email

dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pll

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Jak żądać udostępnienia informacji

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie podmiotu Nadleśnictwo Spała jako jednostki Lasów Państwowych której żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Jednostka organizacyjna Nadleśnictwo Spała powinna zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Nadleśnictwo Spała niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Nadleśnictwo Spała może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy Nadleśnictwo Spała odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej BIP lub jego fragmentu.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do

Rzecznik Praw Obywatelskich

Witryna Internetowa Rzecznika

https://www.rpo.gov.pl/

Kontakt bezpośredni

biurorzecznika@brpo.gov.pl

800-676-676

Formularz kontaktowy (najszybsza forma)

https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1

Kontakt w języku migowym

http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0

Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą

http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Spała, Spała, ul. A. Gabrysiewicza2, 97-215 Inowłódz

Budynek Nadleśnictwa Spała posiada 2 kondygnacje użytkowe. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.

Wejście główne do siedziby znajduje się od strony ulicy A. Gabrysiewicza. Wejście techniczne (od strony podwórka) jest dostępne jedynie dla osób uprawnionych (pracowników Nadleśnictwa Spała oraz osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku).

Do wejścia technicznego z chodnika biegnącego wzdłuż budynku oraz drogi dojazdowej znajdującego się przed siedzibą Nadleśnictwa prowadzi pochylnia/podjazd dla wózków dla osób niepełnosprawnych. Zarówno wejście techniczne jak i wejście główne prowadzi do holu, skąd goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.

Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnych parkingach przed budynkiem. Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest tylko na parterze. Brak jest  możliwości przedostania się przez osoby niepełnosprawne na wyższy poziom.

Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.

Korytarze przebiegają na obu poziomach przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.

Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynku można poruszać się z psem asystującym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny na nr +48 44 725 70 50 lub e-mailowo na adres spala@lodz.lasy.gov.pl

{"register":{"columns":[]}}