W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenia o konkursach na Kierowników Szkoł Polskich

06.09.2022

W związku z utworzeniem nowych Szkół Polskich w Niemczech informujemy, że Dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą (ORPEG) ogłosił konkursy na stanowiska kierowników takich placówek w Bremie, Hanowerze oraz Lipsku. Dokumenty należy składać w terminie do 20 września 2022 r. do godz. 11:00

ORPEG - nowe szkoły

Brema

 

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

ogłasza konkurs na stanowisko

kierownika
Szkoły Polskiej przy Konsulacie Generalnym Rzeczypospolitej Polskiej w Hamburgu
z siedzibą w Bremie

 

Data ukazania się ogłoszenia: 06.09.2022 r.

Wymiar etatu: niepełny

Liczba stanowisk pracy: 1

Miejsce wykonywania pracy: Szkoła Polska przy Konsulacie Generalnym RP w Hamburgu z siedzibą w Bremie

  1. Wymagania

Wymagania niezbędne:

  1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 5 ust. 1 oraz w § 1 pkt 5-11 lub § 5 ust. 2 oraz § 1 pkt 2 i 5-11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r.
    w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. 2021 poz. 1449) zwanego dalej „Rozporządzeniem”.
  2. Stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym
    lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel mianowany
    lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania wynikające z § 5 ust. 1 oraz § 1 pkt 5-11 Rozporządzenia tj.:
  1. posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny,
    oraz przygotowanie pedagogiczne;
  2. ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami, szkołami polskimi lub szkolnymi punktami konsultacyjnymi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
    w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
  3. posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego odpowiadającą, co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
  4. spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  5. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  6. nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.) dalej Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 pkt 6-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r.  poz. 574 ze zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2017 poz. 2183 z późn. zm.);
  7. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  9. nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 289 ze zm.);
  10. w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. 2021 poz. 672) lub ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego;
  1. Stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania wynikające z § 5 ust. 2 oraz § 1 pkt 2 i 5-11  Rozporządzenia tj.:
  1. ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
  2. ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami, szkołami polskimi i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty
    i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin;
  3. spełnia wymagania niezbędne określone w dziale I ust. 2 pkt. 1 i pkt. 3 – 10 Ogłoszenia.

Wymagania pożądane:

  1. znajomość pakietu MS Office;
  2. umiejętność samodzielnego zdobywania i aktualizowania zdobytej wiedzy w zakresie wykonywanych obowiązków, w tym w szczególności bieżące monitorowanie zmian w zakresie ustawy Prawo oświatowe, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o finansach publicznych i innych właściwych przepisów oraz regulacji wewnętrznych Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą;
  3. umiejętność pracy w zespole i działania w sytuacjach stresowych;
  4. umiejętność definiowania celów i priorytetów oraz organizacji pracy własnej;
  5. kreatywność, dokładność, odpowiedzialność, terminowość w wykonywaniu zadań.

II. Dokumenty wymagane przy składaniu oferty zgodnie z zarządzeniem nr 12/2021 Dyrektora Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą w sprawie wprowadzenia Regulaminu konkursu na stanowisko kierownika szkoły polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym
lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej:

  1. list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu,
  2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej (preferowany w formacie Europass),
  3. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
  • imię (imiona) i  nazwisko,
  • datę urodzenia,
  • dane kontaktowe wskazane przez kandydata,
  1. koncepcja pracy Szkoły Polskiej z uwzględnieniem współpracy z organami statutowymi Szkoły Polskiej
    i środowiskiem zewnętrznym,
  2. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia oraz przygotowania pedagogicznego, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
  3. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie zaświadczeń o ukończonym kursie kwalifikacyjnym z zakresu zarządzania szkołami, szkolnymi punktami konsultacyjnymi lub szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin lub w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin,
  4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego w stopniu odpowiadającym co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy lub oświadczenie kandydata w ww. zakresie,
  5. w przypadku cudzoziemca – poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie:

- dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. 2021 poz. 672), lub

- dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia polska, lub

- dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,

  1. poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  2. poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela,
  3. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
  4. oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 pkt 6-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.- Prawo o szkolnictwie wyższym
    i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574 ze zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym  (
    Dz.U. 2017 poz. 2183  z późn. zm.);
  5. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  7. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
    o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 289 ze zm. );
  8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  9. kopia aktu zawarcia związku małżeńskiego – w przypadku nazwiska innego na przedkładanych dokumentach niż aktualnie używane.

Wskazuje się, iż podstawą przetwarzania danych osobowych kandydata w niniejszym procesie rekrutacyjnym jest dobrowolna zgoda kandydata. Z tych względów prosimy o załączenie do dokumentów rekrutacyjnych podpisanej klauzuli zgody, w następującym brzmieniu:

„Wyrażam dobrowolnie zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dostarczonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych przez Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z siedzibą w Warszawie, ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa, w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy Konsulacie Generalnym Rzeczypospolitej Polskiej w Hamburgu z siedzibą w Bremie.

Zostałem(łam) poinformowany(a), iż zgoda może zostać przeze mnie wycofana w każdym czasie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
z obowiązującym prawem. Jednocześnie - wycofanie zgody na przetwarzanie danych jest równoznaczne
z rezygnacją w udziale w procesie rekrutacji.”

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
    1. Kierowanie działalnością Szkoły Polskiej (dalej jako „Szkoła”) oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
    2. Organizacja pracy Szkoły, zgodnie z obowiązującymi przepisami powszechnie obowiązującymi
      i wewnętrznymi.
    3. Pełnienie roli Pracodawcy w stosunku do kadry pedagogicznej i innych pracowników Szkoły oraz pełnienie nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami zatrudnionymi w Szkole.
    4. Organizacja pracy pracowników Szkoły, w szczególności w zakresie podziału obowiązków i określania odpowiedzialności w ramach powierzonych zadań.
    5. Dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły oraz ponoszenie odpowiedzialności
      za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizowanie administracyjne, finansowe i gospodarcze obsługi Szkoły.
    6. Wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli w czasie zajęć organizowanych przez Szkołę.
    7. Sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie im warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego.
    8. Współpraca z Radą Szkoły (jeśli została powołana), Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców, rodzicami, Samorządem Uczniowskim.
    9. Realizowanie uchwał Rady Szkoły (jeśli została powołana) oraz Rady Pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących.
    10. Zapewnienie przestrzegania przepisów prawa krajowego oraz zatwierdzonych procedur wewnętrznych
      w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, a także prawa miejscowego związanego z działalnością Szkoły.
    11.  Realizowanie systemu kontroli zarządczej, przestrzeganie przepisów kontroli zarządczej, w tym zarządzania ryzykiem.
  2. Termin i miejsce składania dokumentów:
    1. Dokumenty należy składać do dnia 20 września 2022 r., do godz. 11:00 (czasu polskiego)
      w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i numerem telefonu oraz dopiskiem „Konkurs” (podać nazwę placówki, której konkurs dotyczy: Szkoła Polska przy Konsulacie Generalnym RP
      w Hamburgu z siedzibą w Bremie)
    2. Decyduje data: wpływu oferty.
    3. Miejsce składania dokumentów:

Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa (sekretariat)

           Konkurs: Szkoła Polska przy Konsulacie Generalnym RP w Hamburgu z siedzibą w Bremie.

    1. Dopuszcza się złożenie oferty w postaci elektronicznej. Oferta składana w postaci elektronicznej powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub podpisem osobistym (zaawansowanym podpisem elektronicznym) i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty.

W sytuacji wystąpienia okoliczności uniemożliwiających przesłanie dokumentów przesyłką pocztową lub przesłania dokumentów w postaci wymienionej powyżej w pkt 3 lub 4 dopuszcza się przesłanie oferty, skanów dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@orpeg.pl

  1. Informacje dodatkowe:
  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, w rozumieniu przepisów
    o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 2%;
  2. Oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie.
  3. Dokumenty przedkładane w formie kopii muszą być potwierdzone przez kandydata klauzulą
    „za zgodność z oryginałem” i podpisane.
  4. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
  5. Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektora Ośrodka.
  6. Przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem komisja ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo.
  7. Na żądanie dyrektora Ośrodka kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w dziale II.
  8. Z uwagi na realizację zadań w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, osoba wyłoniona do zatrudnienia będzie sprawdzana
    w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym zgodnie z art. 12 pkt 6 ustawy z dnia 13 maja 2016 r.
    o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 152).
  9. Wybrana osoba otrzyma skierowanie do przychodni medycyny pracy w celu uzyskania orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
  10. Osoba, której ma być powierzone stanowisko kierownika Szkoły Polskiej, jest zobowiązana przed podpisaniem umowy do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, kopii dokumentów poświadczających status pobytu w kraju, na terenie którego znajduje się Szkoła Polska oraz przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów, o których mowa w dziale II pkt 5-11.
  11. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
  12. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: +48 22 390 37 26 lub +48 22 390 37 01.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATÓW UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZATRUDNIENIE
NA STANOWISKO KIEROWNIKA SZKOŁY POLSKIEJ

PRZY PRZEDSTAWICIELSTWIE DYPLOMATYCZNYM, URZĘDZIE KONSULARNYM

LUB PRZEDSTAWICIELSTWIE WOJSKOWYM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (dalej: Administrator) jest Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z siedzibą w Warszawie, ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa.
    2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą za pomocą adresu e-mail iod@orpeg.pl.
    3. Administrator danych osobowych – Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą – przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie udzielonej zgody tj. art. 6 ust 1 lit a RODO oraz art. 6 ust 1 lit c RODO tj. na podstawie przepisów prawa (Kodeksu Pracy oraz Ustawy Prawo Oświatowe).
    4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu udziału w konkursie na stanowisko kierownika szkoły polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym oraz przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej.
    5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Ośrodkiem  Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.
    1. Dokumenty i oświadczenia kandydatów, którzy nie zostali wybrani na stanowisko kierownika, zostaną zniszczone po upływie terminu 30 dni od dnia upowszechnienia informacji o wyniku konkursu.
    2. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania
      i przenoszenia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem. Jednocześnie wycofanie zgody na przetwarzanie danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w konkursie.
    3. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    4. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
    5.  Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

 

Hanower

 

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

ogłasza konkurs na stanowisko

kierownika
Szkoły Polskiej przy Konsulacie Generalnym Rzeczypospolitej Polskiej w Hamburgu
z siedzibą w Hanowerze

 

Data ukazania się ogłoszenia: 06.09.2022 r.

Wymiar etatu: niepełny

Liczba stanowisk pracy: 1

Miejsce wykonywania pracy: Szkoła Polska przy Konsulacie Generalnym RP w Hamburg

z siedzibą w Hanowerze. 

  1. Wymagania

Wymagania niezbędne:

  1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 5 ust. 1 oraz w § 1 pkt 5-11 lub § 5 ust. 2 oraz § 1 pkt 2 i 5-11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r.
    w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. 2021 poz. 1449) zwanego dalej „Rozporządzeniem”.
  2. Stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym
    lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel mianowany
    lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania wynikające z § 5 ust. 1 oraz § 1 pkt 5-11 Rozporządzenia tj.:
  1. posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny,
    oraz przygotowanie pedagogiczne;
  2. ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami, szkołami polskimi lub szkolnymi punktami konsultacyjnymi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
    w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
  3. posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego odpowiadającą, co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
  4. spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  5. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  6. nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.) dalej Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 pkt 6-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r.  poz. 574 ze zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2017 poz. 2183 z późn. zm.);
  7. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  9. nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 289 ze zm.);
  10. w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. 2021 poz. 672) lub ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego;
  1. Stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania wynikające z § 5 ust. 2 oraz § 1 pkt 2 i 5-11  Rozporządzenia tj.:
  1. ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
  2. ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami, szkołami polskimi i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty
    i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin;
  3. spełnia wymagania niezbędne określone w dziale I ust. 2 pkt. 1 i pkt. 3 – 10 Ogłoszenia.

Wymagania pożądane:

  1. znajomość pakietu MS Office;
  2. umiejętność samodzielnego zdobywania i aktualizowania zdobytej wiedzy w zakresie wykonywanych obowiązków, w tym w szczególności bieżące monitorowanie zmian w zakresie ustawy Prawo oświatowe, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o finansach publicznych i innych właściwych przepisów oraz regulacji wewnętrznych Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą;
  3. umiejętność pracy w zespole i działania w sytuacjach stresowych;
  4. umiejętność definiowania celów i priorytetów oraz organizacji pracy własnej;
  5. kreatywność, dokładność, odpowiedzialność, terminowość w wykonywaniu zadań.

II. Dokumenty wymagane przy składaniu oferty zgodnie z zarządzeniem nr 12/2021 Dyrektora Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą w sprawie wprowadzenia Regulaminu konkursu na stanowisko kierownika szkoły polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej:

  1. list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu,
  2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej (preferowany w formacie Europass),
  3. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
  • imię (imiona) i nazwisko,
  • datę urodzenia,
  • dane kontaktowe wskazane przez kandydata,
  1. koncepcja pracy Szkoły Polskiej z uwzględnieniem współpracy z organami statutowymi Szkoły Polskiej
    i środowiskiem zewnętrznym,
  2. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia oraz przygotowania pedagogicznego, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
  3. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie zaświadczeń o ukończonym kursie kwalifikacyjnym z zakresu zarządzania szkołami, szkolnymi punktami konsultacyjnymi lub szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin lub w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin,
  4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego w stopniu odpowiadającym co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy lub oświadczenie kandydata w ww. zakresie,
  5. w przypadku cudzoziemca – poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie:

- dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. 2021 poz. 672), lub

- dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia polska, lub

- dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,

  1. poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  2. poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela,
  3. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
  4. oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 pkt 6-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.- Prawo o szkolnictwie wyższym
    i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574 ze zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym  (
    Dz.U. 2017 poz. 2183  z późn. zm.);
  5. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  7. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
    o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 289 ze zm. );
  8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  9. kopia aktu zawarcia związku małżeńskiego – w przypadku nazwiska innego na przedkładanych dokumentach niż aktualnie używane.

Wskazuje się, iż podstawą przetwarzania danych osobowych kandydata w niniejszym procesie rekrutacyjnym jest dobrowolna zgoda kandydata. Z tych względów prosimy o załączenie do dokumentów rekrutacyjnych podpisanej klauzuli zgody, w następującym brzmieniu:

„Wyrażam dobrowolnie zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dostarczonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych przez Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z siedzibą w Warszawie, ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa, w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy Konsulacie Generalnym Rzeczypospolitej Polskiej w Hamburgu z siedzibą w Hanowerze.

Zostałem(łam) poinformowany(a), iż zgoda może zostać przeze mnie wycofana w każdym czasie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
z obowiązującym prawem. Jednocześnie - wycofanie zgody na przetwarzanie danych jest równoznaczne
z rezygnacją w udziale w procesie rekrutacji.”

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
    1. Kierowanie działalnością Szkoły Polskiej (dalej jako „Szkoła”) oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
    2. Organizacja pracy Szkoły, zgodnie z obowiązującymi przepisami powszechnie obowiązującymi
      i wewnętrznymi.
    3. Pełnienie roli Pracodawcy w stosunku do kadry pedagogicznej i innych pracowników Szkoły oraz pełnienie nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami zatrudnionymi w Szkole.
    4. Organizacja pracy pracowników Szkoły, w szczególności w zakresie podziału obowiązków i określania odpowiedzialności w ramach powierzonych zadań.
    5. Dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły oraz ponoszenie odpowiedzialności
      za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizowanie administracyjne, finansowe i gospodarcze obsługi Szkoły.
    6. Wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli w czasie zajęć organizowanych przez Szkołę.
    7. Sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie im warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego.
    8. Współpraca z Radą Szkoły (jeśli została powołana), Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców, rodzicami, Samorządem Uczniowskim.
    9. Realizowanie uchwał Rady Szkoły (jeśli została powołana) oraz Rady Pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących.
    10. Zapewnienie przestrzegania przepisów prawa krajowego oraz zatwierdzonych procedur wewnętrznych
      w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, a także prawa miejscowego związanego z działalnością Szkoły.
    11.  Realizowanie systemu kontroli zarządczej, przestrzeganie przepisów kontroli zarządczej, w tym zarządzania ryzykiem.
  2. Termin i miejsce składania dokumentów:
    1. Dokumenty należy składać do dnia 20 września 2022 r., do godz. 11:00 (czasu polskiego)
      w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i numerem telefonu oraz dopiskiem „Konkurs” (podać nazwę placówki, której konkurs dotyczy: Szkoła Polska przy Konsulacie Generalnym RP
      w Hamburgu z siedzibą w Hanowerze)
    2. Decyduje data: wpływu oferty.
    3. Miejsce składania dokumentów:

Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa (sekretariat)

           Konkurs: Szkoła Polska przy Konsulacie Generalnym RP w Hamburgu z siedzibą w Hanowerze.

    1. Dopuszcza się złożenie oferty w postaci elektronicznej. Oferta składana w postaci elektronicznej powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub podpisem osobistym (zaawansowanym podpisem elektronicznym) i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty.

W sytuacji wystąpienia okoliczności uniemożliwiających przesłanie dokumentów przesyłką pocztową lub przesłania dokumentów w postaci wymienionej powyżej w pkt 3 lub 4 dopuszcza się przesłanie oferty, skanów dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@orpeg.pl

  1. Informacje dodatkowe:
  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, w rozumieniu przepisów
    o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 2%;
  2. Oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie.
  3. Dokumenty przedkładane w formie kopii muszą być potwierdzone przez kandydata klauzulą
    „za zgodność z oryginałem” i podpisane.
  4. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
  5. Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektora Ośrodka.
  6. Przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem komisja ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo.
  7. Na żądanie dyrektora Ośrodka kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w dziale II.
  8. Z uwagi na realizację zadań w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, osoba wyłoniona do zatrudnienia będzie sprawdzana
    w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym zgodnie z art. 12 pkt 6 ustawy z dnia 13 maja 2016 r.
    o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 152).
  9. Wybrana osoba otrzyma skierowanie do przychodni medycyny pracy w celu uzyskania orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
  10. Osoba, której ma być powierzone stanowisko kierownika Szkoły Polskiej, jest zobowiązana przed podpisaniem umowy do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, kopii dokumentów poświadczających status pobytu w kraju, na terenie którego znajduje się Szkoła Polska oraz przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów, o których mowa w dziale II pkt 5-11.
  11. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
  12. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: +48 22 390 37 26 lub +48 22 390 37 01.
 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATÓW UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZATRUDNIENIE NA STANOWISKO
KIEROWNIKA SZKOŁY POLSKIEJ

PRZY PRZEDSTAWICIELSTWIE DYPLOMATYCZNYM, URZĘDZIE KONSULARNYM

LUB PRZEDSTAWICIELSTWIE WOJSKOWYM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (dalej: Administrator) jest Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z siedzibą w Warszawie, ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa.
    2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą za pomocą adresu e-mail iod@orpeg.pl.
    3. Administrator danych osobowych – Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą – przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie udzielonej zgody tj. art. 6 ust 1 lit a RODO oraz art. 6 ust 1 lit c RODO tj. na podstawie przepisów prawa (Kodeksu Pracy oraz Ustawy Prawo Oświatowe).
    4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu udziału w konkursie na stanowisko kierownika szkoły polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym oraz przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej.
    5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Ośrodkiem  Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.
    1. Dokumenty i oświadczenia kandydatów, którzy nie zostali wybrani na stanowisko kierownika, zostaną zniszczone po upływie terminu 30 dni od dnia upowszechnienia informacji o wyniku konkursu.
    2. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania
      i przenoszenia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem. Jednocześnie wycofanie zgody na przetwarzanie danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w konkursie.
    3. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    4. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
    5.  Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

 

Lipsk

 

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

ogłasza konkurs na stanowisko

kierownika
Szkoły Polskiej przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie z siedzibą w Lipsku

 

Data ukazania się ogłoszenia: 06.09.2022 r.

Wymiar etatu: niepełny

Liczba stanowisk pracy: 1

Miejsce wykonywania pracy: Szkoła Polska przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie
z siedzibą w Lipsku

  1. Wymagania

Wymagania niezbędne:

  1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 5 ust. 1 oraz w § 1 pkt 5-11 lub § 5 ust. 2 oraz § 1 pkt 2 i 5-11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r.
    w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. 2021 poz. 1449) zwanego dalej „Rozporządzeniem”.
  2. Stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym
    lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel mianowany
    lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania wynikające z § 5 ust. 1 oraz § 1 pkt 5-11 Rozporządzenia tj.:
  1. posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny,
    oraz przygotowanie pedagogiczne;
  2. ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami, szkołami polskimi lub szkolnymi punktami konsultacyjnymi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
    w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
  3. posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego odpowiadającą, co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
  4. spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  5. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  6. nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.) dalej Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 pkt 6-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r.  poz. 574 ze zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2017 poz. 2183 z późn. zm.);
  7. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  9. nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 289 ze zm.);
  10. w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. 2021 poz. 672) lub ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego;
  1. Stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania wynikające z § 5 ust. 2 oraz § 1 pkt 2 i 5-11  Rozporządzenia tj.:
  1. ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
  2. ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami, szkołami polskimi i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty
    i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin;
  3. spełnia wymagania niezbędne określone w dziale I ust. 2 pkt. 1 i pkt. 3 – 10 Ogłoszenia.

Wymagania pożądane:

  1. znajomość pakietu MS Office;
  2. umiejętność samodzielnego zdobywania i aktualizowania zdobytej wiedzy w zakresie wykonywanych obowiązków, w tym w szczególności bieżące monitorowanie zmian w zakresie ustawy Prawo oświatowe, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o finansach publicznych i innych właściwych przepisów oraz regulacji wewnętrznych Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą;
  3. umiejętność pracy w zespole i działania w sytuacjach stresowych;
  4. umiejętność definiowania celów i priorytetów oraz organizacji pracy własnej;
  5. kreatywność, dokładność, odpowiedzialność, terminowość w wykonywaniu zadań.

II. Dokumenty wymagane przy składaniu oferty zgodnie z zarządzeniem nr 12/2021 Dyrektora Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą w sprawie wprowadzenia Regulaminu konkursu na stanowisko kierownika szkoły polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym
lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej:

  1. list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu,
  2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej (preferowany w formacie Europass),
  3. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
  • imię (imiona) i  nazwisko,
  • datę urodzenia,
  • dane kontaktowe wskazane przez kandydata,
  1. koncepcja pracy Szkoły Polskiej z uwzględnieniem współpracy z organami statutowymi Szkoły Polskiej i środowiskiem zewnętrznym,
  2. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia oraz przygotowania pedagogicznego, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
  3. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie zaświadczeń o ukończonym kursie kwalifikacyjnym z zakresu zarządzania szkołami, szkolnymi punktami konsultacyjnymi lub szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin lub w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin,
  4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego w stopniu odpowiadającym co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy lub oświadczenie kandydata w ww. zakresie,
  5. w przypadku cudzoziemca – poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie:

- dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. 2021 poz. 672), lub

- dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia polska, lub

- dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,

  1. poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  2. poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela,
  3. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
  4. oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 pkt 6-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.- Prawo o szkolnictwie wyższym
    i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574 ze zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym  (
    Dz.U. 2017 poz. 2183  z późn. zm.);
  5. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  7. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
    o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 289 ze zm. );
  8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  9. kopia aktu zawarcia związku małżeńskiego – w przypadku nazwiska innego na przedkładanych dokumentach niż aktualnie używane.

Wskazuje się, iż podstawą przetwarzania danych osobowych kandydata w niniejszym procesie rekrutacyjnym jest dobrowolna zgoda kandydata. Z tych względów prosimy o załączenie do dokumentów rekrutacyjnych podpisanej klauzuli zgody, w następującym brzmieniu:

„Wyrażam dobrowolnie zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dostarczonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych przez Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z siedzibą w Warszawie, ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa, w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko kierownika Szkoły Polskiej przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie z siedzibą w Lipsku.

Zostałem(łam) poinformowany(a), iż zgoda może zostać przeze mnie wycofana w każdym czasie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
z obowiązującym prawem. Jednocześnie - wycofanie zgody na przetwarzanie danych jest równoznaczne
z rezygnacją w udziale w procesie rekrutacji.”

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
    1. Kierowanie działalnością Szkoły Polskiej (dalej jako „Szkoła”) oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
    2. Organizacja pracy Szkoły, zgodnie z obowiązującymi przepisami powszechnie obowiązującymi i wewnętrznymi.
    3. Pełnienie roli Pracodawcy w stosunku do kadry pedagogicznej i innych pracowników Szkoły oraz pełnienie nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami zatrudnionymi w Szkole.
    4. Organizacja pracy pracowników Szkoły, w szczególności w zakresie podziału obowiązków i określania odpowiedzialności w ramach powierzonych zadań.
    5. Dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły oraz ponoszenie odpowiedzialności
      za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizowanie administracyjne, finansowe i gospodarcze obsługi Szkoły.
    6. Wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli w czasie zajęć organizowanych przez Szkołę.
    7. Sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie im warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego.
    8. Współpraca z Radą Szkoły (jeśli została powołana), Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców, rodzicami, Samorządem Uczniowskim.
    9. Realizowanie uchwał Rady Szkoły (jeśli została powołana) oraz Rady Pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących.
    10. Zapewnienie przestrzegania przepisów prawa krajowego oraz zatwierdzonych procedur wewnętrznych
      w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, a także prawa miejscowego związanego z działalnością Szkoły.
    11.  Realizowanie systemu kontroli zarządczej, przestrzeganie przepisów kontroli zarządczej, w tym zarządzania ryzykiem.
  2. Termin i miejsce składania dokumentów:
    1. Dokumenty należy składać do dnia 20 września 2022 r., do godz. 11:00 (czasu polskiego) w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i numerem telefonu oraz dopiskiem „Konkurs” (podać nazwę placówki, której konkurs dotyczy: Szkoła Polska przy Ambasadzie RP w Berlinie z siedzibą w Lipsku)
    2. Decyduje data: wpływu oferty.
    3. Miejsce składania dokumentów:

Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa (sekretariat)

           Konkurs: Szkoła Polska przy Ambasadzie RP w Berlinie z siedzibą w Lipsku.

    1. Dopuszcza się złożenie oferty w postaci elektronicznej. Oferta składana w postaci elektronicznej powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub podpisem osobistym (zaawansowanym podpisem elektronicznym) i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty.

W sytuacji wystąpienia okoliczności uniemożliwiających przesłanie dokumentów przesyłką pocztową lub przesłania dokumentów w postaci wymienionej powyżej w pkt 3 lub 4 dopuszcza się przesłanie oferty, skanów dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@orpeg.pl

  1. Informacje dodatkowe:
  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, w rozumieniu przepisów
    o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 2%;
  2. Oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie.
  3. Dokumenty przedkładane w formie kopii muszą być potwierdzone przez kandydata klauzulą
    „za zgodność z oryginałem” i podpisane.
  4. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
  5. Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektora Ośrodka.
  6. Przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem komisja ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo.
  7. Na żądanie dyrektora Ośrodka kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w dziale II.
  8. Z uwagi na realizację zadań w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, osoba wyłoniona do zatrudnienia będzie sprawdzana
    w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym zgodnie z art. 12 pkt 6 ustawy z dnia 13 maja 2016 r.
    o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 152).
  9. Wybrana osoba otrzyma skierowanie do przychodni medycyny pracy w celu uzyskania orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
  10. Osoba, której ma być powierzone stanowisko kierownika Szkoły Polskiej, jest zobowiązana przed podpisaniem umowy do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, kopii dokumentów poświadczających status pobytu w kraju, na terenie którego znajduje się Szkoła Polska oraz przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów, o których mowa w dziale II pkt 5-11.
  11. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
  12. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: +48 22 390 37 26 lub +48 22 390 37 01.
 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATÓW UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZATRUDNIENIE NA STANOWISKO
KIEROWNIKA SZKOŁY POLSKIEJ  PRZY PRZEDSTAWICIELSTWIE DYPLOMATYCZNYM,

URZĘDZIE KONSULARNYM LUB PRZEDSTAWICIELSTWIE WOJSKOWYM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (dalej: Administrator) jest Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z siedzibą w Warszawie, ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa.
    2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą za pomocą adresu e-mail iod@orpeg.pl.
    3. Administrator danych osobowych – Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą – przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie udzielonej zgody tj. art. 6 ust 1 lit a RODO oraz art. 6 ust 1 lit c RODO tj. na podstawie przepisów prawa (Kodeksu Pracy oraz Ustawy Prawo Oświatowe).
    4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu udziału w konkursie na stanowisko kierownika szkoły polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym oraz przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej.
    5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Ośrodkiem  Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.
    1. Dokumenty i oświadczenia kandydatów, którzy nie zostali wybrani na stanowisko kierownika, zostaną zniszczone po upływie terminu 30 dni od dnia upowszechnienia informacji o wyniku konkursu.
    2. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania
      i przenoszenia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem. Jednocześnie wycofanie zgody na przetwarzanie danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w konkursie.
    3. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    4. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
    5.  Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

 

 

{"register":{"columns":[]}}