W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Ochrona danych osobowych

Klauzula Informacyjna

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), pragniemy Państwa poinformować o następujących zasadach przetwarzania danych osobowych:

Administrator Danych Osobowych (ADO)
Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Olgi Sławskiej – Lipczyńskiej w Poznaniu, ul. Gołębia 8, 61 – 834 Poznań, tel. 61 85 24 733, e-mail: balet@osb-poznan.pl

Inspektor ochrony danych osobowych (IOD)
Sebastian Łabowski, adres e-mail: iod@osb-poznan.pl

ADO przetwarza Państwa dane w celu:
1. Wykonywania ustawowych obowiązków - przetwarzamy dane osobowe uczniów, ich rodziców lub opiekunów prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO lub art. 9 ust. 2 lit. g RODO. Obowiązki te określają przepisy prawa regulujące działalność szkół, w szczególności ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe;
W niektórych przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych uczniów, ich rodziców lub opiekunów jest zgoda, art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO;
2. Związanych z rekrutacją i zatrudnieniem pracowników, w celu wykonywania nałożonych na administratora obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym m.in. prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów prawa podatkowego i rachunkowości, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a, b oraz c RODO;
3. Współpracy z firmami zewnętrznymi z którymi ADO ma podpisaną umowę na świadczenie usług na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO;
4. Przyszłego dochodzenia roszczeń na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
5. Ochrony osób i mienia przebywających na terenie ADO na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO. (niezbędne do wykonania zadania realizowanego przez administratora w interesie publicznym), art. 108a Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe w zw. z art. 68 ust. 1 pkt 6;
6. Realizacji umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w celach kontaktu w sprawach związanych z wykonaniem Umowy głównej, w celach administracyjnych, w tym związanych z organizacją współpracy i nadzorem nad wykonywaniem Usług lub realizacji innych zobowiązań lub uprawnień realizowanych na podstawie Umowy głównej, w celach dowodowych związanych z wykonaniem Umowy głównej, w celu dochodzenia roszczeń związanych z realizacją Umowy głównej.
Źródło: dane pracowników i współpracowników przekazywane w ramach współpracy przez podmiot będący stroną umowy.

Okres przechowywania danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora co najmniej przez okres obowiązywania umów zawartych pomiędzy podmiotami, a jeśli będzie to niezbędne dla celów dowodowych - dane osobowe mogą być przechowywane także do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej lub zakończenia postępowania sądowego związanego z w/w umowami. W przypadku pojawienia się innego celu niż wymieniony powyżej obowiązek informacyjny zostanie Państwu przekazany bezpośrednio w formularzu lub podczas pierwszej czynności skierowanej do Państwa przez Administratora.

Wymóg podania danych

Podanie danych w celu prowadzenia sprawy przez ADO jest:
1. obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
2. dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Państwa zgody.
W przypadku pojawienia się innego celu niż wymieniony powyżej obowiązek informacyjny zostanie Państwu przekazany bezpośrednio w formularzu lub podczas pierwszej czynności skierowanej do Państwa.

Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
Jeżeli podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a lub b RODO:
- prawo dostępu do treści danych
- prawo do sprostowania danych
- prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym)
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych
- prawo do przenoszenia danych
Jeżeli podstawią prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO:
- prawo dostępu do treści danych
- prawo do sprostowania danych
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych
Jeżeli podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO:
- prawo dostępu do treści danych
- prawo do sprostowania danych
- prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym)
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych

Prawo do cofnięcia zgody:
Jeżeli przetwarzanie odbywa się, na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) dane będziemy przetwarzać do momentu jej wycofania. Zgodę można wycofać w każdej chwili, przesyłając wiadomość e-mail na adres wskazany powyżej lub osobiście w siedzibie Administratora. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Po wycofaniu zgody dane przetwarzane będą w celu ochrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) przez okres 3 lat.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Jeśli dopatrzą się Państwo naruszeń ze strony ADO, co do bezpieczeństwa przetwarzania tych danych, istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Aktualny adres organu nadzorczego to:
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa.

Okres przechowywania danych:
Dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

Bezpieczeństwo danych:
Państwa dane osobowe będą przetwarzane, zgodnie z postanowieniami RODO, na piśmie lub w formie elektronicznej, w celach podanych powyżej oraz przy wykorzystaniu odpowiednich metod, służących zagwarantowaniu bezpieczeństwa i poufności danych osobowych zgodnie z art. 32 RODO. Współpraca pomiędzy naszą Szkołą, a podmiotami biznesowymi jest regulowana przez odpowiednie przepisy prawa.

Odbiorcy danych:
W związku z przetwarzaniem danych, Państwa dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców, takim jak:
Organom i instytucjom oraz właściwym podmiotom administracji publicznej i samorządowej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Firmom świadczącym usługi na rzecz ADO, a w szczególności w zakresie: ochrony danych osobowych, podmiotom wykonującym usługi audytu, obsługi informatycznej, oprogramowania komputerowego, finansowe, ubezpieczenia, serwisu urządzeń, korespondencyjne. Innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe dla administratora. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Państwa dane nie są przetwarzane poza obszarem EOG.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
13.12.2022 10:42 Tomasz Migacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ewelina Kędzia – Szczepaniak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ochrona danych osobowych 3.0 27.11.2024 08:45 Tomasz Migacz
Ochrona danych osobowych 2.0 13.12.2022 10:44 Tomasz Migacz
Ochrona danych osobowych 1.0 13.12.2022 10:42 Tomasz Migacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}