W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

 

Gdzie załatwisz sprawę?

Wniosek możesz złożyć we właściwym terytorialnie urzędzie konsularnym RP.

Wydział Konsularny Ambasady RP w Limie pośredniczy w wydobyciu odpisów aktów stanu cywilnego z urzędów stanu cywilnego w Peru. Ze względu na odległość i skomplikowane procedury, wydobycie dokumentów z urzędów w Ekwadoru i w Boliwii jest znacznie utrudnione.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Dokumenty można złożyć osobiście (osoby przebywające w Peru) albo listownie (interesanci zamieszkali w innych krajach akredytacji lub w Polsce).

Jak umówisz się na spotkanie?

Jeśli przebywasz w Peru, Ekwadorze lub Boliwii, prosimy o kontakt mailowy pod adresem lima.amb.wk@msz.gov.pl z podaniem niezbędnych danych (pełne imię i nazwiskotelefon kontaktowy oraz rodzaj czynności konsularnej).

Ogólna informacja o nowych zasadach obsługi konsularnej obowiązujących od 1 stycznia 2021 r. dostępna jest TUTAJ.

Jeśli nie mieszkasz w żadnym z krajów akredytacji, skontaktuj się z nami pod adresem: lima.amb.wk@msz.gov.pl

Jakie dokumenty musisz złożyć?

Wniosek o wydobycie peruwiańskiego aktu stanu cywilnego powinien zawierać dokładne dane osobowe osoby / osób, których akt dotyczy oraz dokładne informacje dotyczące miejsca i czasu zdarzenia (narodzin, małżeństwa lub zgonu). Wnioskodawca powinien także wykazać interes prawny w uzyskaniu odpisu (np.: jest on niezbędny w postępowaniu spadkowym przed polskim sądem).

Ile zapłacisz?

Opłata za wydobycie dokumentu wynosi : patrz pozycja 5.02 w Tabeli Opłat Konsularnych. Wnioskodawca zobowiązany jest również do pokrycia wszelkich kosztów administracyjnych, jakie placówka poniesie w miejscowych urzędach w związku z realizacją czynności. Ich wysokość ustalana jest indywidualnie, po sprawdzeniu aktualnych opłat w miejscowych urzędach stanu cywilnego.

 

Wnioskodawca zamieszkały w Polsce może dokonać wpłaty w PLN na rachunek bankowy wskazany przez konsula. Opłaty konsularne oraz miejscowe opłaty administracyjne są każdorazowo przeliczane na PLN przez konsula. Prosimy bezwzględnie o kontakt z urzędem przed dokonaniem przelewu.

Jaki jest termin realizacji?

Do 3 miesięcy, licząc od dnia wpływu wniosku i uiszczenia opłaty konsularnej za wydobycie dokumentu.

Jak odbierzesz dokumenty?

Dokument wyślemy do Ciebie pocztą, na adres wskazany we wniosku o jego wydobycie. 

Jak możesz się odwołać?

Na postanowienie konsula o odmowie wykonania czynności możesz wnieść zażalenie do Ministra Spraw Zagranicznych. Zażalenie wnosi się pisemnie za pośrednictwem konsula, który wydał postanowienie, w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.

Najczęściej zadawane pytania

W związku z toczącym się w Polsce postępowaniem spadkowym, potrzebuję uzyskać odpis aktu zgonu dziadka, który wyemigrował do Peru, Boliwii lub Ekwadoru i tam zmarł. Nie znam dokładnej daty, ani miejsca jego śmierci. Czy - mimo to - możliwe jest wydobycie odpisu aktu zgonu?

W takiej sytuacji, uzyskanie miejscowego odpisu aktu zgonu może okazać się znacznie utrudnione lub niemożliwe. W krajach akredytacji nie istnieje jednolity rejestr stanu cywilnego. Aby móc odnaleźć dokument, należy wskazać kiedy i w jakim urzędzie zgon został zarejestrowany.

{"register":{"columns":[]}}