W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o rekrutacji

INFORMACJA O EGZAMINIE WSTĘPNYM I WARUNKACH PRZYJMOWANIA KANDYDATÓW NA ROK SZKOLNY 2023/2024 do

PAŃSTWOWEGO LICEUM SZTUK PLASTYCZNYCH im. Józefa Szermentowskiego w Kielcach

PLSP jest 5 letnią szkołą artystyczną dającą wykształcenie plastyczne oraz ogólne w zakresie liceum, kończącą się obroną pracy dyplomowej wykonanej na wybranej specjalizacji oraz maturą. Obok bloku zajęć ogólnokształcących, w szkole prowadzone są atrakcyjne zajęcia artystyczne: historia sztuki, rysunek i malarstwo, rzeźba, podstawy projektowania, projektowanie multimedialne, podstawy fotografii i filmu oraz zajęcia z zakresu wybranej specjalizacji.

W szkole funkcjonują następujące specjalizacje:

  • Ceramika artystyczna
  • Techniki rzeźbiarskie
  • Techniki druku artystycznego
  • Tradycyjne techniki malarskie i pozłotnicze
  • Meblarstwo artystyczne
  • Tkanina artystyczna

Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie do pierwszej klasy jest nieprzekroczenie 17 roku życia.

27 kwietnia 2023 r. jest DNIEM OTWARTYM szkoły, w którym można ją zobaczyć i poznać.

Bezpłatne konsultacje odbywać się będą: od dnia 20 lutego 2023 r. do 20 maja 2023 r. z wyłączeniem dni wolnych od nauki: 14-15 marca, 6-12 kwietnia oraz 2-9 i 19 maja 2023 r.

Kandydaci składają w sekretariacie szkoły:  –  do 28 kwietnia 2023 r.:

  • wniosek o przyjęcie do szkoły,
  • zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy ósmej szkoły podstawowej,
  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole plastycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe art. 142.2 (Dz.U. z 2017 r. poz.59)).

Kandydaci przystępujący do egzaminu wstępnego zobowiązani są do uiszczenia opłaty w wysokości 20 zł (koszty przeprowadzenia praktycznej części egzaminu m.in. glina, kartony do wykonania ćwiczeń z rysunku i malarstwa, pinezki, noże do rzeźby). W pozostałe materiały: farby, pędzle, ołówki, gumki kandydaci zaopatrują się we własnym zakresie.

EGZAMIN WSTĘPNY PRZEPROWADZONY BĘDZIE W DNIACH: 5-6 czerwca 2023 r.

  1. Egzamin wstępny obejmuje:
  • egzamin praktyczny z rysunku,
  • egzamin praktyczny z malarstwa,
  • egzamin praktyczny z kompozycji przestrzennej (modelowanie w glinie),
  • egzamin ustny ze znajomości zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego, dla szkoły podstawowej.
  1. Komisja rekrutacyjna przedstawi listę zakwalifikowanych kandydatów w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia egzaminu wstępnego.
  2. Warunkiem przyjęcia kandydata do szkoły jest dostarczenie ukończenia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach sprawdzianu ósmoklasisty.
  3. Ponadto, po zakwalifikowaniu do pierwszej klasy, kandydat dostarcza do sekretariatu szkoły:
  • kartę zdrowia (ze szkoły podstawowej),
  • skrócony odpis aktu urodzenia,
  • 1 zdjęcie do legitymacji.

TERMINARZ KONSULTACJI DLA KANDYDATÓW DO SZKOŁY 2023

20 lutego – 20 maja 2023 r.

Z wyłączeniem dni:

  • 13 - 15 marca
  • 6 - 12 kwietnia
  • 2 - 9 maja
  • 19 maja

KOMPOZYCJA PRZESTRZENNA

Dzień tygodnia

godzina

Nauczyciel prowadzący

 

poniedziałek

 

12.15 – 15.00

Paweł Witkowski

9.00 – 16.30

Piotr Suliga

wtorek

12.15 – 15.00

Paweł Witkowski

wtorek uwaga! Tylko wybrane dni:

21 lutego, 7 marca, 18 kwietnia, 16 maja

12.00 – 19.00

Piotr Suliga

czwartek

10.00 -16.40

Paweł Witkowski

8.50 – 10.35

Jordan Sobierajski

piątek

8.50 – 11.20

Jordan Sobierajski

12.15 – 16.40

Paweł Witkowski

RYSUNEK I MALARSTWO

poniedziałek uwaga! Tylko wybrane dni:

20 i 27 lutego, 20 i 27 marca

16.00 – 18.00

Iwona Stachura

poniedziałek uwaga! Tylko wybrane dni:

20 lutego, 20 marca, 17 kwietnia, 15 maja

15.00 – 17.00

Magdalena Kubacka

środa uwaga! Tylko wybrane dni:

22 lutego, 1 marca, 19 kwietnia, 10 maja

17.00 – 19.00

Bernarda Galus - Strąk

środa uwaga! Tylko wybrane dni:

1 i 22 marca, 5 kwietnia, 17 maja

17.00 – 19.00

Joanna Marcinkiewicz

piątek

11.20 – 14.10

Jordan Sobierajski

 

Kandydaci planujący korzystanie z konsultacji w wybrane dni w godzinach popołudniowych (zaznaczone kolorem czerwonym)  proszeni są o zgłaszanie swojego udziału w konsultacjach poprzez e-mail: konsultacje@plastyk.kielce.pl najpóźniej na dwa dni przed planowanym udziałem.

Kandydaci korzystający z konsultacji z rysunku i malarstwa proszeni są o przynoszenie ze sobą niezbędnych materiałów:

na malarstwo - kartki format A2, klamerki, pędzle, palety i farby;

na rysunek -  kartki format A2, klamerki, ołówki, temperówki, gumki.

Informacje:

tel.: 41 344 47 39 w. 232 (sekretariat)

www.plastyk.kielce.pl

Materiały

INFORMATOR o egzaminie wstępnym i KONSULTACJACH dla kandydatów
INFORMATOR​_o​_egzaminie​_wstępnym​_i​_KONSULTACJACH​_dla​_kandydatów.pdf 0.70MB
WNIOSEK kandydata do szkoły
WNIOSEK​_kandydata​_do​_szkoły.pdf 0.71MB
Zagadnienia do części teoretycznej egzaminu wstępnego do Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Józefa Szermentowskiego w Kielcach
Zagadnienia​_do​_części​_teoretycznej​_egzaminu​_wstępnego.pdf 0.19MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.02.2023 12:51 Mariusz Kowalski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Renata Bugajska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o rekrutacji 9.0 29.03.2023 13:17 Mariusz Kowalski
Informacja o rekrutacji 8.0 15.02.2023 13:12 Mariusz Kowalski
Informacja o rekrutacji 7.0 15.02.2023 13:10 Mariusz Kowalski
Informacja o rekrutacji 6.0 15.02.2023 13:07 Mariusz Kowalski
Informacja o rekrutacji 5.0 15.02.2023 13:02 Mariusz Kowalski
Informacja o rekrutacji 4.0 15.02.2023 13:01 Mariusz Kowalski
Informacja o rekrutacji 3.0 15.02.2023 12:59 Mariusz Kowalski
Informacja o rekrutacji 2.0 15.02.2023 12:54 Mariusz Kowalski
Informacja o rekrutacji 1.0 15.02.2023 12:51 Mariusz Kowalski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}