Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Dyżury szkolnych specjalistów
Psycholog | Pedagog /Pedagog specjalny | Pedagog |
p. Agnieszka Kaniewska poniedziałek 08:15-12:30 wtorek 13:30-16:30 środa 11:00-14:45
|
p. Małgorzata Leśniak-Ptak poniedziałek 12:30-15:00 wtorek 08:00-11:30 środa 08:00-12:30 czwartek 10:10-16:40 piątek 08:00-11:00 |
p. Marcin Malarecki wtorek 13:15-16:45 środa 07:30-12:00 piątek 11:40-14:40
|
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Centrum Edukacji Artystycznej w Krakowie
Iwona Chudzikiewicz
pedagog
Dyżury: wtorek godz. 13.00 – 19.00
31-934 Kraków,
os. Centrum E 2
tel. 12 644 12 58 w. 118, 605 248 736
chudzikiewicz@cea.art.pl
OFERTA SPECJALISTYCZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ CENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ W KRAKOWIE
Zadaniem Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Centrum Edukacji Artystycznej w Krakowie jest udzielanie pomocy i wsparcia społeczności szkół artystycznych regionu małopolskiego i świętokrzyskiego, w zakresie problemów związanych z edukacją artystyczną, wychowaniem i profilaktyką.
SPPP CEA w Krakowie oferuje konsultacje, badania diagnostyczne, działania o charakterze terapeutycznym, wsparcie w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych i kryzysowych oraz w organizowaniu skutecznej profilaktyki. Działalność Poradni skierowana jest także na upowszechnianie wiedzy o psychologicznych i pedagogicznych aspektach edukacji artystycznej oraz współpracę w tym zakresie z nauczycielami, dyrektorami, wizytatorami i szkolnymi specjalistami.
Oferta realizowana jest w formie indywidualnych konsultacji, warsztatów, szkoleń oraz spotkań integrujących środowisko psychologów i pedagogów szkół artystycznych regionów małopolskiego i świętokrzyskiego. W bieżącym roku szkolnym działania SPPP CEA w Krakowie adresowane są głównie do uczniów. Zapraszam do kontaktu i rezerwacji terminów na warsztaty psychoedukacyjne dla uczniów szczególnie te szkoły, w których nie zatrudnia się psychologa/pedagoga szkolnego. W ramach wizyty w szkole proponowana będzie także możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji przez uczniów/rodziców/nauczycieli.
Uczniowie szkół artystycznych i ich rodzice mogą uzyskać pomoc w zakresie:
- diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych i problemów w funkcjonowaniu w szkole,
- rozwiązywania sytuacji konfliktowych i kryzysowych,
- radzenia sobie z trudnymi emocjami,
- radzenia sobie ze stresem,
- przygotowania psychologicznego do występów publicznych,
- technik relaksacyjnych,
- efektywnych metod uczenia się i zarządzania czasem,
- motywowania do nauki i wspomagania rozwoju artystycznego,
- doradztwa zawodowego i in.
Nauczyciele i wychowawcy mogą skorzystać z pomocy w zakresie:
- pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- pracy z zespołem klasowym (np. integracja uczniów, trudności wychowawcze,
- przemoc rówieśnicza, klasa z niską motywacją do nauki),
- budowania dobrej współpracy z rodzicami uczniów,
- rozwiązywania sytuacji kryzysowych.
Dyrektorom szkół i szkolnym specjalistom Poradnia oferuje:
- wsparcie w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- pomoc w konstruowaniu działań wychowawczo-profilaktycznych,
- wsparcie w rozwiązywaniu sytuacji trudnych,
- cykliczne spotkania szkolnych specjalistów, celem wymiany doświadczeń i wsparcia w realizacji zadań.
Korzystanie z oferowanych przez Poradnię form pracy (konsultacje, diagnoza, terapia, warsztaty i szkolenia) jest bezpłatne i dostępne w siedzibie Poradni, na terenie szkoły lub w formie online.
SPPP CEA w Krakowie działa w ramach Zespołu Poradnictwa PsychologicznoPedagogicznego Centrum Edukacji Artystycznej, realizuje inicjowane przez koordynatorów Zespołu projekty badawcze i przedsięwzięcia oraz ściśle współpracuje ze specjalistycznymi poradniami dla szkół artystycznych w całej Polsce.
Serdecznie zapraszam do kontaktu!
Procedury postępowania w sytuacjach zagrożeń w szkołach artystycznych
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w szkole muzycznej, plastycznej, baletowej oraz bursie szkolnictwa artystycznego podczas organizowanych zajęć artystycznych, ogólnokształcących i wychowawczych jest pierwszoplanową wartością zarówno dla organu prowadzącego, kadry zarządzającej, jak i dla rodziców uczniów i wychowanków. Dlatego w sytuacjach zagrażających, właściwe reakcje nauczycieli przedmiotów artystycznych, nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, wychowawców klas/grup, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników niepedagogicznych i dyrektora szkoły/bursy adekwatne do zaistniałego zdarzenia, są nie tylko oczekiwane, ale dają gwarancję, że podjęte działania będą skuteczne.
Poniżej zamieszczono pakiet procedur rekomendowanych przez Centrum Edukacji Artystycznej do realizacji w szkole artystycznej i bursie szkolnictwa artystycznego w sytuacjach takich zagrożeń, jak:
- próby samobójcze i samobójstwa dokonane;
- cyberprzemoc;
- podejrzenie ucznia o znajdowanie się pod wpływem alkoholu lub substancji psychoaktywnej oraz posiadanie substancji przypominających narkotyki lub dopalacze;
- kradzieże i wymuszenia;
- agresja i przemoc rówieśnicza;
- przemoc w rodzinie;
- nieprawidłowe zachowania psychoseksualne.
Materiały
1. Próby samobójcze i samobójstwa Procedury CEA1_Próby_samobójcze_i_samobójstwa_Procedury_CEA.pdf 0.29MB 2. Procedura reagowania w sytuacji cyberprzemocy wśród uczniów szkół artystycznych/wychowanków burs szkolnictwa artystycznego
2_Cyberprzemoc_Procedury_CEA-1.pdf 0.11MB 3. Procedury postępowania w szkołach artystycznych/bursach szkolnictwa artystycznego w sytuacji podejrzenia ucznia o znajdowanie się pod wpływem alkoholu lub substancji psychoaktywnej oraz o posiadanie substancji przypominających narkotyki lub dopalacze
3_Alkohol,_narkotyki_Procedury_CEA.pdf 0.09MB 4. Procedura postępowania w przypadku wystąpienia w szkole artystycznej/bursie szkolnictwa artystycznego kradzieży i wymuszenia
4_Kradzieże,_wymuszenia_Procedury_CEA.pdf 0.08MB 5. Procedura postępowania w przypadku agresji i przemocy w szkole artystycznej/bursie szkolnictwa artystycznego
5_Agresja_przemoc_rówieśnicza_Procedury_CEA-2.pdf 0.08MB 6. Procedura postępowania w przypadku podejrzenia, że uczeń szkoły artystycznej/bursy szkolnictwa artystycznego jest ofiarą przemocy w rodzinie lub przestępstwa
6_Przemoc_w_rodzinie_Procedury_CEA.pdf 0.09MB 7. Procedura postępowania szkoły artystycznej/bursie szkolnictwa artystycznego w przypadku nieprawidłowych zachowań psychoseksualnych
7_Nieprawidłowe_zachowania_psychoseksualne_Procedury_CEA.pdf 0.08MB