W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Regulamin przyjmowania kandydatów do PLSP


Regulamin został opracowany na podstawie Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. z 2019 r. poz. 686).


 

W roku szkolnym 2025/2026 planowane są specjalności-specjalizacje:

  • Techniki graficzne – projektowanie graficzne.
  • Projektowanie użytkowe – projektowanie przestrzeni
  1. Kandydat do klasy pierwszej w bieżącym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 17 lat oraz posiada świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
  2. Szkoła prowadzi dla kandydatów konsultacje indywidualne z nauczycielem rysunku i malarstwa podczas których  kandydat powinien przedstawić około 10 szkiców (własne propozycje, szkice z natury, prace z wyobraźni).

Wskazane jest uczestnictwo w co najmniej jednym takim wydarzeniu.

Kandydat do klasy pierwszej powinien przygotować co najmniej:

  • 5 prac rysunkowych;
  • 5 prac malarskich.

Prace powinny być wykonane z natury o tematyce: pejzaż, postać i martwa natura w formacie max. 30 x 40 cm.

  1. Terminy składania dokumentów w wersji elektronicznej (wniosku wraz z załącznikami): do 09 maja 2025 r., do godz. 24.00, a w dniu egzaminu należy dostarczyć oryginały dokumentów. Dokumenty należy przesłać na adres: rekrutacja-plsp@protonmail.com

Potwierdzeniem poprawnego złożenia dokumentów jest  zwrotna wiadomość e-mail (brak wiadomości oznacza nieotrzymanie dokumentów kandydata a tym samym nie uwzględnienie go podczas tworzenia list kandydatów na egzamin wstępny).

Zalecamy, ze względu na ochronę danych osobowych, przesyłanie wniosków z załącznikami ze specjalnie utworzonych przez Państwa indywidualnych, bezpiecznych i darmowych kont mailowych założonych na serwerach protonmail.com, instrukcja założenia konta w załączeniu.

  1. Kwalifikacja kandydatów odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego.
  2. Do przeprowadzenia egzaminu wstępnego Dyrektor szkoły powołuje spośród nauczycieli PLSP komisję rekrutacyjną i wyznacza jej przewodniczącego.

Do przeprowadzenia poszczególnych części egzaminu przewodniczący powołuje zespoły egzaminacyjne liczące co najmniej 2 osoby.

Prace wykonane przez kandydatów podczas sesji egzaminacyjnej są kodowane.

  1. Przewidywany termin egzaminu: 27 – 30 maja 2025 r.  
  2. Egzamin wstępny obejmuje:
    1. część praktyczną:
  • studium martwej natury − rysunek ołówkiem, format A3 (90 minut);

praca oceniana jest pod względem:

  • umiejętności obserwacji przedmiotów martwej natury, w tym proporcji;
  • umiejętności zakomponowania wszystkich elementów martwej natury na płaszczyźnie;
  • umiejętności różnicowana waloru i modelunku światłocieniowego.
  • studium martwej natury – malarstwo w technice farb wodnych (tempera, akryl), format A3 (90 minut);

praca oceniana jest pod względem:

  • umiejętności odwzorowania kolorów, gamy barwnej oraz akcentów martwej natury;
  • umiejętności zakomponowania wszystkich elementów martwej natury na płaszczyźnie;
  • umiejętności posługiwania się warsztatem malarskim.
  • kompozycję przestrzenną na podstawie martwej natury w plastelinie (90 minut).

praca oceniana jest pod względem:

  • umiejętności obserwacji przestrzennej oraz materii przedmiotów;
  • umiejętności odwzorowania w skali brył i proporcji elementów martwej natury względem siebie,
  • umiejętności zakomponowania wszystkich elementów martwej natury w przestrzeni.
  1. część teoretyczną: egzamin ustny ze znajomości zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych (podstawa programowa do pobrania).
  1. Z przebiegu egzaminu wstępnego, komisja rekrutacyjna sporządza protokół wraz ze szczegółowym załącznikiem zawierającym listę kandydatów i punktację z każdej jego części. Dla szerszego zobrazowania poziomu prac kandydatów, pomocniczo stosuje się skalę punktową od 0 do 10.   Za każdą część egzaminu można uzyskać maksymalnie 10 pkt. (część praktyczna: malarstwo 0-10pkt., rysunek 0-10pkt., kompozycja przestrzenna 0-10pkt., część teoretyczna 0-10pkt.)
  2. Listę kandydatów  zakwalifikowanych do klasy I przygotowuje Komisja Rekrutacyjna PLSP na podstawie sumy punktów.
  3. W ciągu 5 dni od zakończenia egzaminu komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów:       
    • zakwalifikowanych;
    • niezakwalifikowanych .
  4. Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły – złożenie następujących dokumentów do dnia 31 lipca 2025 r, do godz. 12.00 .
  • oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej;
  • oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty;
  • kartę zdrowia wydaną przez szkołę podstawową.
  1. Termin ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do PLSP: 01 sierpnia 2025r.
  2. W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej  z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do PLSP. Wniosek należy przesłać drogą elektroniczną na adres sekretariat@plspkrakow.edu.pl.
  3. Uzasadnienie sporządza Komisja Rekrutacyjna w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w pkt. 12.
  4. Rodzic kandydata może wnieść do Dyrektora PLSP odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia o którym mowa w pkt. 14. Odwołanie należy przesłać drogą elektroniczną na adres sekretariat@plspkrakow.edu.pl.
  5. Dyrektor PLSP rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Wynik postępowania odwoławczego zostaje przekazany indywidualnie drogą mailową.
  6. W roku szkolnym 2025/2026 utworzone zostaną dwa oddziały klasowe. Łączna liczba miejsc w klasach pierwszych nie może przekroczyć 56 osób.
  7. Zebranie z rodzicami uczniów przyjętych do PLSP  przewidziane jest w ostatnim tygodniu sierpnia 2025 roku w budynku szkoły. 

 

{"register":{"columns":[]}}