Rekrutacja na rok szkolny 2022/2023
Rekrutacja na rok szkolny 2022/2023 - zakończona
Rekrutacja na rok szkolny 2022/2023 - zakończona
Termin składania dokumentów upływa 18.05.2022 roku
Termin egzaminów: 02-03.06.2022
Ogłoszenie wyników: 07.06.2022
ZASADY REKRUTACJI:
Uwaga kandydaci do klasy pierwszej !
W roku szkolnym 2022/2023 przyjmujemy 2 klasy do 5 letniego Liceum Sztuk Plastycznych.
W sumie przyjętych będzie około 40 uczniów.
Szkoła poza szerokim spektrum przedmiotów artystyczno-zawodowych realizuje 3 kierunki zawodowe, które zaczynają się w II klasie:
1. Projektowanie graficzne
2. Aranżacja wnętrz
3. Ceramika artystyczna.
O przydziale kierunku zawodowego dla poszczególnych kandydatów zdecyduje komisja nauczycieli przedmiotów artystycznych badająca wyniki egzaminu wstępnego i wyniki na zakończenie edukacji w SP. Brana będzie pod uwagę wstępna deklaracja kandydatów zapisana w podaniu.
Warunki rekrutacji do 5 letniego LSP:
- nieprzekroczony 17 rok życia,
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole plastycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
EGZAMIN WSTĘPNY:
Egzamin Praktyczny : z rysunku, malarstwa i kompozycji rzeźbiarskiej. Każda próba trwa 120 minut.
RYSUNEK : Studium martwej natury. Kompozycja na papierze / format 50 cm x 70cm/.
Komisja oceni:
- poprawność wyboru kadru- kompozycji,
- umiejętność wnikliwej obserwacji natury,
- proporcje przedmiotów, kierunki,
- zróżnicowanie kreski, waloru i modelunku światłocieniowego,
Skala ocen od 0 do 10 pkt.
MALARSTWO : Temat martwa natura. Kompozycja na papierze / format 50cm x 70 cm / wykonana farbami wodnymi np. plakatówki, akryle.
Komisja oceni:
- poprawność wyboru kadru- kompozycji,
- zastosowanie właściwych proporcji przedmiotów,
- zinterpretowanie koloru i światła obserwowanej martwej natury,
Skala ocen od 0 do 10 pkt.
RZEŹBA : Praca przestrzenna w glinie / podstawa kompozycji ok. 30cm x 30 cm/. Temat z wyobraźni dotyczy postaci ludzkiej w różnych sytuacjach.
Komisja oceni:
- zgodność kompozycji z tematem,
- pomysłowość zaaranżowanej sytuacji,
- poprawność anatomiczna postaci ludzkiej,
Skala ocen od 0 do 10 pkt.
Egzamin ustny:
Egzamin ustny ze znajomości różnych dziedzin sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
Pytania dotyczyć będą m. innymi wiedzy i znajomości na temat:
- stylów artystycznych,
-wybitnych artystów,
-sztuki, kultury zabytków w środowisku lokalnym kandydata,
-dziedzin i rodzajów sztuk plastycznych/ wizualnych,
- budowy dzieła sztuki
- gatunków malarskich,
- technik artystycznych,
- muzeów w Polsce i na świecie,
- funkcji sztuki,
- zainteresowań artystycznych kandydata.
Skala ocen od 0 do 10 pkt.
Uwagi końcowe:
1. Kandydat zgłasza się na egzamin z ważną legitymacją szkolną lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamości oraz materiałami plastycznymi: ołówkami, pędzlami różnej grubości, farbami wodnymi, narzędziem do modelowania w glinie.
2. Szkoła zapewnia: papier do rysunku i malarstwa, glinę do kompozycji przestrzennej.
3. Arkusze papieru są ostemplowane pieczęcią szkoły.
4. Maksymalna liczba punktów z egzaminu praktycznego i ustnego łącznie, jaką może zdobyć kandydat wynosi 40.
5. Z przebiegu egzaminu wstępnego komisja sporządza protokół zawierający listę kandydatów i uzyskane przez nich punkty oraz listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły.
Procedury odwoławcze
1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic/opiekun prawny kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.
2. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia wniosku.
4. Rodzice/opiekunowie prawni kandydata lub pełnoletni kandydat mogą wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
5. Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
6. Na rozstrzygniecie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Postępowanie rekrutacyjne uzupełniające
1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego LP lub LSP nadal dysponuje wolnymi miejscami przeprowadza się postępowanie uzupełniające. 2. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
3. Termin postępowania uzupełniającego podawany jest do publicznej wiadomości..
4. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się w formie i na zasadach egzaminu wstępnego
Wideo
- Pierwsza publikacja:
- 09.05.2022 12:46 Marzena Topczyłko
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Aleksander Kuberski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rekrutacja na rok szkolny 2022/2023 | 12.0 | 29.05.2023 09:36 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/2023 | 11.0 | 07.02.2023 14:52 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 | 10.0 | 25.01.2023 09:19 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 - lista przyjętych | 9.0 | 06.10.2022 12:38 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 - lista przyjętych | 8.0 | 28.09.2022 11:52 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 - lista przyjętych | 7.0 | 08.08.2022 09:08 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 | 6.0 | 08.08.2022 09:02 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 | 5.0 | 08.08.2022 08:58 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 | 4.0 | 25.07.2022 10:20 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 | 3.0 | 11.07.2022 10:27 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 | 2.0 | 11.07.2022 10:04 Marzena Topczyłko |
Rekrutacja na rok szkolny 2022/23 | 1.0 | 09.05.2022 12:46 Marzena Topczyłko |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP