W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Fundusz stypendialny dla 100 uczniów pochodzących ze społeczności zagrożonych wykluczeniem

Na zdjęciu widać uczniów Salezjańskiej Szkoły Zawodowej, którzy są beneficjentami stypendium. Młodzież pozuje do zdjęcia. Dziewczyna i chłopak trzymają kartki na których widać napis: thank you from the bottom of the heart

Wspieranie edukacji za pośrednictwem programów stypendialnych może pomóc w redukcji ubóstwa i nierówności społecznych. Osoby z mniejszymi zasobami finansowymi często nie mogą sobie pozwolić na sfinansowanie edukacji wyższej lub nawet podstawowej swoich dzieci, co powoduje zakorzenienie ubóstwa w kolejnych pokoleniach. Stypendia umożliwiają takim uczniom i studentom zdobycie wykształcenia, co z kolei może otworzyć drzwi do lepszych szans na zatrudnienie i podniesienie statusu społecznego.

Dwumodułowy projekt Towarzystwa Salezjańskiego - Inspektoria (Prowincja) św. Stanisława Kostki realizowany ze środków programu współpracy polskiego MSZ „Polska pomoc” zakładał pomoc Salezjańskiej Szkole Zawodowej w El-Fidar w zwiększeniu jakości zawodowej poprzez modernizację i wyposażenie szkoły oraz stworzenie funduszu stypendialnego.

W pierwszym module projektu zrealizowanym w 2022 r. utworzono fundusz stypendialny dla uczniów ze specjalnymi potrzebami,  pochodzących z rodzin ubogich, podejmujących pracę w celu wsparcia finansowego swoich rodzin oraz osieroconych lub wychowywanych przez jednego rodzica/opiekuna. 

Szczególną uwagę w przyznawaniu stypendiów poświęcono dziewczętom, tym samym zmniejszając nierówności w dostępie do edukacji pod względem płci. W wyniku rekrutacji wyłoniono 100 uczniów, którzy otrzymali wsparcie finansowe na kontynowanie edukacji.

Ponadto, w celu zwiększenia jakości nauczania w ramach projektu przewidziano działania wspierające rozbudowę prace  infrastruktury placówki . Zakupiono i zamontowano panele słoneczne, zapewniając dostęp do energii elektrycznej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, co przyczyniło się nie tylko do zabezpieczenia szkoły w stałą dostawę prądu, ale i obniżyło koszty energii elektrycznej o ok. 60%. W szkole zainstalowano także system awaryjnego zasilania. Dodatkowo, . sale zajęciowe poddano pracom remontowym i modernizacyjnym polegającym na wyciszeniu akustycznym, wyposażeniu w sprzęt nagłaśniający i8 projektorów wideo oraz 24 laptopy. Laboratoria szkoły otrzymały również komplet urządzeń do prowadzenia zajęć mechaniki.

Osiągnięte ww. rezultaty stanowią punkt wyjścia do działań przewidzianych do realizacji  w kolejnym module projektu, których efektem będzie wyrównanie szans w dostępie do wysokiej jakość edukacji wśród najbardziej potrzebującej młodzieży, szczególnie tej zagrożonej wykluczeniem społecznym i marginalizacją. 

Zatwierdzona (wydatkowana) kwota dotacji: 848 065,00 PLN

Miejsce realizacji: Salezjańska Szkoła Zawodowa w El-Fidar

{"register":{"columns":[]}}