Współpraca 2016
Gruzja jest krajem priorytetowym polskiej współpracy rozwojowej od 2004 r. W ramach wsparcia systemu zarządzania kryzysowego przeprowadzono szkolenia dla strażaków gruzińskich na temat ratownictwa podziemnego. W Swanetii utworzono zalążek Ochotniczego Pogotowia Ratownictwa Gorskiego, a na terenie Kachetii prowadzono działania z zakresu modelowania hydraulicznego rzek górskich, służące zapobieganiu i reagowaniu w przypadku powodzi. Komendy Głowna oraz Stołeczna Policji przeszkoliły gruzińskich funkcjonariuszy w obszarze reagowania na zagrożenia CBRN (zagrożenia chemiczne, biologiczne, radiologiczne, nuklearne), a także w zakresie informowania społeczeństwa w przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych.
Polska uczestniczyła w tworzeniu centrów edukacji wczesnoszkolnej na obszarach wiejskich. W 2016 roku powstało 20 nowych centrów gotowości szkolnej, przeszkolono kolejnych pedagogów do pracy na tym poziomie nauczania, a samorządowców - do przejęcia nowych zadań. W sumie dzięki polskiemu wsparciu stworzono dotychczas około 150 ośrodków. Współpraca z Polską sprawiła, że edukacja wczesnoszkolna została formalnie wprowadzona do gruzińskiego systemu edukacji. MRPiPS wspomagało rząd gruziński w budowie systemu wsparcia osób niepełnosprawnych, pomagając we wdrażaniu Konwencji ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych. Dodatkowo przygotowano wytyczne dla stworzenia modelowego ośrodka reintegracji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych, a także przeszkolono kandydatów na rodziców zastępczych dzieci niepełnosprawnych.
Zrealizowano także projekty mające na celu wsparcie ofiar przemocy w rodzinie poprzez organizację kursów zawodowych dla ofiar oraz szkoleń dla nauczycieli i funkcjonariuszy policji, emisję cyklu audycji radiowych o tej tematyce oraz budowę schroniska dla ofiar przemocy w Tbilisi.
W ramach działań na rzecz budowy demokratycznego społeczeństwa w Gruzji udzielono wsparcia niezależnym lokalnym i regionalnym stacjom radiowym, mającym na celu zwiększenie partycypacji społecznej (m. in. poprzez wsparcie władzy lokalnej we wdrażaniu budżetu partycypacyjnego) oraz edukacji obywatelskiej (m. in. poprzez wzmocnienie działań społecznych uczniów i samorządu szkolnego).