Marka turystyczna szansą wzmocnienia branży turystycznej Gurii oraz Euroregionu "Bug"
15.03.2022
Głównym założeniem projektu był rozwój potencjału turystycznego w regionie Guria w Gruzji, poprzez promowanie zrównoważonej turystyki w oparciu o regionalną markę turystyczną. Strategia Rozwoju Turystyki, rozpisana na lata 2019-2022, wśród problemów i barier hamujących rozwój turystyczny w Gurii wskazuje niski poziom rozpoznawalności Gurii jako marki, potęgowany przez brak specyficznego produktu i wpisywania się w niszę rynkową. Dla przedstawicieli samorządów oraz branży turystycznej (organizacji pozarządowych, instytucji kultury, przedsiębiorców) zorganizowano szkolenia i seminaria na temat tworzenia i zarządzania marką turystyczną oraz roli informacji turystycznych dla rozwoju turystyki w regionie. Zorganizowano tzw. festiwal najlepszych praktyk w zakresie produktu turystycznego, na którym promowano lokalne tradycje kulinarne. Gruzińscy uczestnicy projektu przyjechali na wizytę studyjną do Polski, podczas której przedstawiciele polskich samorządów i organizacji turystycznych przekazywali swoje doświadczenia w rozwijaniu marek turystycznych i produktów lokalnych.
Podmiot wdrażający: Stowarzyszenie Samorządów Euroregionu "Bug"