Odbudowa libańskich szkół publicznych, w których uczą się dzieci uchodźców syryjskich i najuboższe dzieci libańskie, a także rozwój infrastruktury szkolnej (polsko-niemiecki projekt humanitarny w Libanie)
W roku 2019 zakończyła się realizacja trzyletniego polsko-niemieckiego projektu humanitarnego polegającego na odbudowie i rozwoju infrastruktury szkolnej libańskich szkół publicznych, w których uczą się dzieci uchodźców syryjskich i najuboższe dzieci libańskie oraz rozwój infrastruktury szkolnej. W uroczystości otwarcia wyremontowanych szkół udział wziął Pan Marcin Przydacz, podsekretarz stanu w MSZ.
Z polskich środków odbudowano sześć szkół w trzech dystryktach Libanu: Libanie Północnym (Ain Ekrin Mixed Public School (El Koura), Selaiman El Boustani Intrmediate Public School for Girls (Tripoli), Wzgórzach Libanu (Amatour Mixed Intermediate Public School (Chouf)) i Dolinie Bekaa (El Jirahiyeh Public School (Marj), Al Mualaka Boys Public School (Zahle), Hzartah Mixed Public school (Zahle). Zakres prac w szkołach obejmował m.in. rekonstrukcję pomieszczeń, remonty dachów, instalacji wodno-sanitarnej, umożliwienie dostępu do budynku/klas dla osób niepełnosprawnych, ewentualne ingerencje w konstrukcje budynków, jeśli wymagały tego kwestie bezpieczeństwa.
Projekt realizowany we współpracy z Rządem Republiki Federalnej Niemiec
Wartość dofinansowania: projekt kilkuletni, realizowany w latach 2017-2019; łączne finansowanie przez stronę polską wyniosło 3 mln euro
Miejsce realizacji: Liban Północny, Wzgórza Libanu, Dolina Bekaa, Liban