W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Prowadzenie Przedstawicielstwa Fundacji Solidarności Międzynarodowej w Gruzji

 

W 2020 r. Przedstawicielstwo FSM w Gruzji zrealizowało projekt  „Aktywni mieszkańcy – silny samorząd”. W ramach tego projektu podniesiony został poziom kwalifikacji zawodowych 33 absolwentów Akademii Partycypacji (AP) w zakresie stosowania mechanizmów służących partycypacyjnemu podejmowaniu decyzji na szczeblu lokalnym (budżet partycypacyjny (BP), inicjatywa lokalna, program wiejski, planowanie partycypacyjne). 34 uczestników z 7 regionów Gruzji, reprezentujących rady miejskie (tzw. Sakrebulo), urzędy miast, organizacje pozarządowe, mieszkańców uzyskało wiedzę z bloków tematycznych dot. partycypacji.
Również uruchomiono cyfrowe centrum zasobów www.participatoryhub.ge – służące prowadzeniu efektywnej komunikacji pomiędzy mieszkańcami a władzą (lokalną).
Przedstawicielstwo FSM w Gruzji wzmocniło potencjał wybranych municypalitetów do wykorzystywania cyfrowych narzędzi w pracy jednostek samorządu terytorialnego oraz podniosło jakość procesów partycypacyjnych w wybranych municypalitetach poprzez wykorzystanie narzędzi cyfrowych dla celów realizacji projektów BP.

W odpowiedzi na pierwszą falę COVID-19, Przedstawicielstwo FSM w Gruzji przyczyniło się do podniesienia ogólnego poziomu bezpieczeństwa w regionach, doposażając w sprzęt i środki ochrony osobistej jednostki samorządu terytorialnego, jednostki służby zdrowia, Państwową Agencję ds. Zarządzania Kryzysowego (EMS Georgia).
Przedstawicielstwo podjęło dodatkowe działania na rzecz walki z pandemią koronawirusa SARS CoV-2 w Gruzji i zainicjowało projekt dot. kampanii społecznej na temat koronawirusa. Działania projektu obejmowały:
− szkolenia dla młodych osób w Tbilisi i regionach,
− wyprodukowanie trzech spotów reklamowych w ramach kampanii społecznej „Bądź prawdziwym „dżygitem”, chroń siebie i swoich bliskich”, które zachęcają do noszenia maseczek ochronnych, zostały one wyemitowane w środkach masowego przekazu w Gruzji,
− dystrybucję 21 tys. maseczek ochronnych z wizerunkiem „dżygita” - symbolem kampanii społecznej,
− wsparcie ok. 550 wolontariuszy w zorganizowaniu 21 mini kampanii społecznych w 16 lokalizacjach na terenie całej Gruzji (promocja stosowania indywidualnych środków ochrony osobistej, dystrybucja 17 tys. maseczek ochronnych wielokrotnego użytku z logotypem kampanii).

 

 

odmiot wdrażający: 

Fundacja Solidarności Międzynarodowej Wstępna wysokość dofinansowania: 1 132 083,37 PLN
{"register":{"columns":[]}}