W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przygotowanie gruzińskiej administracji publicznej do wdrażania Pilotażowego Zintegrowanego Programu Rozwoju w obszarze inwestycji

Projekt realizowany w Gruzji przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej

Projekt zakłada wsparcie administracji publicznej, w tym głównie urzędów municypalitetów i urzędów gubernatorów w 4 gruzińskich regionach (Kachetia, Imeretia, Guria oraz Racza-Leczchumi i Dolna Swanetia) w zakresie programowania i wdrażania programów oraz projektów rozwoju gospodarczego w ramach Pilotażowego Zintegrowanego Programu Rozwoju w obszarze inwestycji. Projekt stanowi odpowiedź na aktualne wyzwania Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Infrastruktury Gruzji, które zamierza utworzyć dwa Regionalne Centrów Promocji Inwestycji i w tym celu potrzebuje wsparcia kompetencyjnego w zakresie stworzenia profesjonalnej oferty inwestycyjnej, zapewnienia właściwej obsługi inwestorów, a także wypracowania gotowych planów promocji inwestycji dla ww. regionów.

Projekt w 2019 r. koncentrował się na wsparciu administracji gruzińskiej w zakresie stworzenia profesjonalnej oferty inwestycyjnej i zapewnienia właściwej obsługi inwestorów w municypalitecie i regionie w ramach planowanych Regionalnych Centrów Promocji Inwestycji. W ramach projektu przygotowano m.in. 17 profesjonalnych propozycji ofert inwestycyjnych municypalitetów w czterech gruzińskich regionach, opracowano standard obsługi inwestora w Gruzji jako jeden dokument możliwy do stosowania we wszystkich 4 regionach objętych projektem. W 2020 r. projekt dotyczył wsparcia administracji gruzińskiej w zakresie wypracowania gotowych planów promocji inwestycji dla czterech ww. regionów.  Przygotowano 11 profesjonalnych prezentacji municypalitetów lub regionów gruzińskich dla inwestora (tzw. propozycji planów promocji inwestycji), opracowano podręcznik dobrych praktyk w zakresie tworzenia planów promocji inwestycyjnej regionu/ municypalitetu, działań promocyjnych i narzędzi.

W wyniku przeprowadzonych działań nastąpiła poprawa zdolności administracji gruzińskiej w zakresie promocji inwestycji. Nastąpiło też poszerzenie wiedzy, umiejętności i zdobycie nowych doświadczeń przez uczestników warsztatów i stażu w zakresie prowadzenia i obsługi inwestorów. Niekwestionowanym sukcesem projektu jest wsparcie administracji gruzińskiej w budowaniu koncepcji Regionalnych Centrów Promocji Inwestycji w ramach Pilotażowego Zintegrowanego Program Rozwoju Regionalnego dla Gurii, Imereti, Kachetii oraz Raczy-Leczchumi i Dolnej Swaneti na lata 2020-2022. Ponadto dużym osiągnięciem projektu jest fakt, iż dzięki udziałowi przedstawicielki municypalitetu Achmeta w działaniach projektowych powstanie w urzędzie w Achmecie (region Kachetia) wydział ds. obsługi inwestora. W wyniku inspiracji wyniesionych z warsztatów Achmeta stworzyła również logo swojego municypalitetu, angażując do tego młodych mieszkańców.

Podmiot wdrażający:  Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej Wstępna wysokość dofinansowania:    194 510 PLN

Materiały

Gruzińskie regiony tworzą ofertę inwestycyjną dzięki polskiemu wsparciu
{"register":{"columns":[]}}