Smaki Białorusi: innowacyjne produkty turystyczne sposobem na wszechstronny rozwój przedsiębiorczości wiejskiej
Celem projektu była promocja i wsparcie przedsiębiorczości wiejskiej na Białorusi przez wdrożenie innowacyjnych narzędzi rozwoju turystyki i wsparcia usług około turystycznych, w tym przetwórstwa. Do uczestnictwa w projekcie zaproszono dostawców usług turystycznych i około turystycznych, wytwarzanych na wsi o największym potencjale promocyjnym. Projekt posiada potencjał rozwoju, pozwala na dalsze włączanie przedsiębiorców na tym obszarze, jak też na tworzenie nowych tras kulinarnych. Kryteria wyboru oparto na dywersyfikacji produktów. Producenci włączeni na trasę wytwarzają lokalny chleb, piwo rzemieślnicze, mięso kacze, pierniki, prażoną kaszę gryczaną (potencjał promocji jako produkt regionalny), miód, sery, suszone grzyby i jagody (do owsianki). Wśród dostawców usług turystycznych wybrano takich, którzy prowadzą inicjatywy o największym potencjale (w tym letnie festiwale, plenery malarskie, wędzenie wędlin) i zainteresowanych innowacyjnymi narzędziami promocji.
Podmiot wdrażający: | Stowarzyszenie Podlaskie Smaki | Wysokość dofinansowania: | 376 535 PLN |