Wsparcie rozwoju turystyki w Gruzji - budowanie marki regionu Guria
07.03.2023
W 2022 r. Stowarzyszenie Samorządów Euroregionu Bug wraz z gruzińskim partnerami zrealizowało projekt „Guria – CELEBRATE LIFE”. Celem projektu jest podniesienie potencjału administracji samorządowej, przedsiębiorstw oraz NGO regionu Guria dla wsparcia polityk promujących zrównoważoną turystykę w oparciu o budowanie marki regionu. Mocna marka regionu promuje dziedzictwo i produkty lokalne, a w konsekwencji niesie możliwość tworzenia miejsc pracy.
W ramach projektu przeprowadzono analizę kapitału marki i opracowano koncepcję produktów turystycznych Gurii. Działania zostały przeprowadzone przez zespół zarządzania marką, który powstał w ramach ubiegłorocznego projektu Stowarzyszenia. Polscy eksperci samorządowi pomogli gruzińskim kolegom stworzyć grupę składającą się z przedstawicieli samorządów, branży turystycznej i organizacji pozarządowych związanych z turystyką. Gruziński zespół został przeszkolony przez polskich ekspertów i przygotowany do wdrażania strategii rozwoju turystyki. Podczas wizyt studyjnych samorządowcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych z Gruzji zapoznali się z działalnością polskich lokalnych organizacji turystycznych i lokalnych marek turystycznych. Dzięki promocji projektu Poczta Gruzji wyemitowała w grudniu 2022 roku znaczek pocztowy z wizerunkiem charakterystycznej dla regionu Gurii choinki noworocznej Chichilaki.
Projekt „Opracowanie i wdrożenie strategii marki regionu Guria” jest kontynuacją współfinansowanego w ramach polskiej współpracy rozwojowej projektu pt. ”Marka turystyczna szansa wzmocnienia branży turystycznej w Gurii”, którego realizacja zakończyła się w 2021 roku. W ramach ubiegłorocznego projektu powstał film promujący atrakcje regionu Guria.