Wsparcie zmian na rzecz zwiększenia dostępu i jakości edukacji przedszkolnej w Gruzji
Wsparcie poprawy dostępu dzieci z regionów wiejskich do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej to cel projektu realizowanego na terenie Gruzji.
W efekcie zorganizowano 10 Centrów Gotowości Szkolnej i 10 alternatywnych grup przedszkolnych dla dzieci w wieku 3-6 lat. Dla dzieci, przebadanych medycznie i psychologicznie, zostały przygotowane indywidualne programy wsparcia. Społeczności lokalne, w tym rodzice dzieci biorących udział w projekcie, zaangażowały się w działania na rzecz utworzonych alternatywnych grup przedszkolnych, m.in. w remonty i wyposażenie pomieszczeń. Przeszkolono nauczycieli z zakresu metodyki pracy z różnowiekową grupą dzieci, współpracy z rodzicami, diagnozowania problemów rozwojowych, kształtowania i badania gotowości szkolnej dziecka, a także z psychologii rozwojowej. Ponadto przeszkolono przedstawicieli samorządów w zakresie organizacji edukacji przedszkolnej i aktualnych zmian prawnych. Z kolei grupa przedstawicieli partnerskich samorządów lokalnych, rejonowych centrów wsparcia, dyrektorów szkół i gruzińskich organizacji pozarządowych wzięła udział w tygodniowej wizycie studyjnej do Polski.
Łącznie, w ramach działań finansowanych ze środków Polskiej pomocy i realizowanych przez stowarzyszenie EDUKATOR, od 2008 roku utworzono około 170 ośrodków przedszkolnych, z których korzysta ponad 2 000 dzieci.
REALIZATOR: Społeczno-Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym „EDUKATOR”
MIEJSCE REALIZACJI: Gruzja
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA: 481 500 PLN