W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jak uczyć przedszkolaków o energii jądrowej

09.06.2023

20 maja 2023 r. w Łodzi odbyło się szkolenie dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i klas "0" pn. "Jak człowiek poznał i opanował energię", ze szczególnym uwzględnieniem tematyki energii jądrowej.

Jak uczyć przedszkolaków o energii jądrowej

Celem szkolenia było przekazanie nauczycielom wiedzy z zakresu energii i energetyki jądrowej,  a także zmian klimatu i tematów ogólnoenergetycznych oraz wzbogacenie ich kompetencji metodycznych, niezbędnych do efektywnej pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (klasy „0 Nauczycieli dowiedzieli się jak uczyć, by dzieci mogły w łatwy sposób przyswoić atomową wiedzę.  

Szkolenia dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i klas "0" są realizowane po raz drugi. W ubiegłym roku odbył się pilotaż, który spotkał się z dużym zainteresowaniem uczestników. Szkolenia odbywają się stacjonarnie w województwie łódzkim i pomorskim. Projekt będzie kontynuowany w przyszłym roku w kolejnych województwach.

Podczas tegorocznego szkolenia w Planetarium i Obserwatorium Astronomicznym im. Arego Sternfelda w Łodzi nauczyciele wypełniali quiz on-line sprawdzający ich  wiedzę oraz postawy dotyczące szeroko rozumianej energii, ochrony klimatu oraz energii jądrowej. Wysłuchali wykładów dotyczących historii odkrycia budowy atomu oraz podstaw promieniotwórczości, społeczno-ekonomicznych aspektów energetyki jądrowej wraz z elementami ochrony radiologicznej, a także  uczestniczyli w warsztatach metodyczno-praktyczne  z użyciem „Energetycznych kuferków”. W kuferku umieszczono gry i zabawy edukacyjne oraz przykładowe scenariusze zajęć, które zostały stworzone przez teoretyków oraz praktyków - ekspertki ze Stowarzyszenia Montessori bez granic. Do każdego scenariusza zostały przygotowane opowieści dla dzieci, eksperymenty, ćwiczenia ruchowe, a także pląsy i piosenki. Wszystkie scenariusze zawierają odniesienia do podstawy programowej.

Szkolenia dostarczyły uczestnikom konkretnych narzędzi do wykorzystania w trakcie ich pracy dydaktycznej, w tym rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów u dzieci w dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}