Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Pisma w sprawach będących przedmiotem działania Prokuratury Regionalnej w Białymstoku można składać osobiście w biurze podawczym, za potwierdzeniem odbioru, w dniach i godzinach urzędowania lub przesyłać na jej adres. Są one rejestrowane w kolejności wpływu, a następnie przekazywane do właściwych komórek organizacyjnych. Pisma w sprawach wcześniej niezarejestrowanych - podlegają rejestracji we właściwych urządzeniach ewidencyjnych i przekazaniu prokuratorom bądź innym pracownikom według aktualnego podziału czynności. Pisma w sprawach zarejestrowanych - przekazuje się wyznaczonym do załatwienia danej sprawy prokuratorom lub innym pracownikom. Prokuratorzy oraz inni pracownicy podejmują czynności przewidziane przepisami prawa dla danego rodzaju spraw, dokonują oceny i decydują o sposobie załatwienia sprawy na podstawie odpowiednich przepisów. Sprawy są załatwiane i rozstrzygane - co do zasady - w terminach wynikających z przepisów prawa i niezwłocznie, gdy tylko w wyniku podjętych czynności (procesowych, dowodowych i innych) wyjaśnione są okoliczności danej sprawy w takim stopniu, aby możliwe było jej prawidłowe zakończenie. Wyjątkowo w sprawach o znacznym zakresie podmiotowo-przedmiotowym oraz wyższym stopniu skomplikowania, zawiłości bądź złożoności, w ramach zakreślonych ustawami, terminy te ulegają przedłużeniu na mocy decyzji uprawnionych podmiotów.
- Godziny urzędowania Prokuratury Regionalnej w Białymstoku: od 745 do 1545 w dniach od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Przyjmowanie korespondencji - biuro podawcze Prokuratury Regionalnej (parter) w godzinach 745 - 1545,
- Interesantów przyjmuje Prokurator Regionalny, Zastępca Prokuratora Regionalnego lub wyznaczeni prokuratorzy lub pracownicy prokuratury w godzinach urzędowania, a we wtorki do godz. 1630,
- email: biuro.podawcze[at]bialystok.pr.gov.pl