W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Tryb przyjmowania skarg i wniosków

Skargi i wnioski dotyczące działalności Prokuratury Regionalnej w Katowicach oraz jednostek podległych można składać w formie pisemnej poprzez:

  • złożenie pisma w kancelarii Prokuratury Regionalnej w Katowicach,
  • przesłanie za pośrednictwem poczty, na adres: Prokuratura Regionalna w Katowicach, ul. Wita Stwosza 31, 40-042 Katowice,
  • przesłanie w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP,
  • przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro.podawcze.rpkat@prokuratura.gov.pl
  • przesłanie faksem na numer: 32 258 78 66. 

Skarga lub wniosek złożone w formie pisemnej powinny zawierać:

  • imię, nazwisko (nazwę) oraz dokładny adres wnoszącego skargę/wniosek,
  • datę wniesienia skargi/wniosku,
  • treść skargi/wniosku,
  • w miarę możliwości sygnaturę akt sprawy oraz wskazanie jednostki prokuratury, której dotyczy skarga/wniosek.

Skargi i wnioski mogą być składane również ustnie do protokołu. Prokurator Regionalny w Katowicach lub wyznaczony przez niego prokurator przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek od godz. 15.00 do godz. 17.00 (z wyjątkiem dni wolnych od pracy i świąt).

 

Zasady rozpoznawania skarg i wniosków

Zasady przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w jednostkach organizacyjnych prokuratury oraz organy właściwe do rozpoznawania skarg i wniosków regulują przepisy:

  • Działu VI Ustawy z dnia z dnia 28 stycznia 2016 r. - Prawo o prokuraturze
  • Działu XIV Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 kwietnia 2016 r. - Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury

 

W zakresie nieuregulowanym we wskazanych wyżej aktach prawnych do rozpoznawania skarg i wniosków stosuje się przepisy:

  • Działu VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., nr 5, poz. 46).

 

Materiały

Zarządzenie nr 72/2024 w sprawie ustalenia dni i godzin przyjęć interesantów oraz obywateli w sprawie skarg i wniosków w Prokuraturze Regionalnej w Katowicach.
Zarządzenie​_722024​_zał1.pdf 0.93MB
Wyciąg z ustawy Prawo o prokuraturze (2)
Wyciąg​_z​_ustawy​_Prawo​_o​_prokuraturze​_v2.pdf 0.09MB
Wyciąg z regulaminu wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury (2)
Wyciąg​_z​_regulaminu​_wewnętrznego​_urzędowania​_powszechnych​_jednostek​_organizacyjnych​_prokuratury​_v2.pdf 0.10MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.03.2021 08:16 Tomasz Liszka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
prok. Dorota Wacławowicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 8.0 29.08.2024 14:43 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 7.0 29.08.2024 10:41 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 6.0 03.07.2024 13:38 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 5.0 13.01.2023 15:16 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 4.0 02.08.2022 14:45 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 3.0 20.05.2022 14:55 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 2.0 20.05.2022 14:50 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 1.0 22.03.2021 08:16 Tomasz Liszka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}