Skargi i wnioski
Tryb przyjmowania skarg i wniosków
Skargi i wnioski dotyczące działalności Prokuratury Regionalnej w Katowicach oraz jednostek podległych można składać w formie pisemnej poprzez:
- złożenie pisma w kancelarii Prokuratury Regionalnej w Katowicach,
- przesłanie za pośrednictwem poczty, na adres: Prokuratura Regionalna w Katowicach, ul. Wita Stwosza 31, 40-042 Katowice,
- przesłanie w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP,
- przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro.podawcze.rpkat@prokuratura.gov.pl
- przesłanie faksem na numer: 32 258 78 66.
Skarga lub wniosek złożone w formie pisemnej powinny zawierać:
- imię, nazwisko (nazwę) oraz dokładny adres wnoszącego skargę/wniosek,
- datę wniesienia skargi/wniosku,
- treść skargi/wniosku,
- w miarę możliwości sygnaturę akt sprawy oraz wskazanie jednostki prokuratury, której dotyczy skarga/wniosek.
Skargi i wnioski mogą być składane również ustnie do protokołu. Prokurator Regionalny w Katowicach lub wyznaczony przez niego prokurator przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek od godz. 15.00 do godz. 17.00 (z wyjątkiem dni wolnych od pracy i świąt).
Zasady rozpoznawania skarg i wniosków
Zasady przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w jednostkach organizacyjnych prokuratury oraz organy właściwe do rozpoznawania skarg i wniosków regulują przepisy:
- Działu VI Ustawy z dnia z dnia 28 stycznia 2016 r. - Prawo o prokuraturze
- Działu XIV Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 kwietnia 2016 r. - Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury
W zakresie nieuregulowanym we wskazanych wyżej aktach prawnych do rozpoznawania skarg i wniosków stosuje się przepisy:
- Działu VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., nr 5, poz. 46).
Materiały
Zarządzenie nr 72/2024 w sprawie ustalenia dni i godzin przyjęć interesantów oraz obywateli w sprawie skarg i wniosków w Prokuraturze Regionalnej w Katowicach.Zarządzenie_722024_zał1.pdf 0.93MB Wyciąg z ustawy Prawo o prokuraturze (2)
Wyciąg_z_ustawy_Prawo_o_prokuraturze_v2.pdf 0.09MB Wyciąg z regulaminu wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury (2)
Wyciąg_z_regulaminu_wewnętrznego_urzędowania_powszechnych_jednostek_organizacyjnych_prokuratury_v2.pdf 0.10MB
- Pierwsza publikacja:
- 22.03.2021 08:16 Tomasz Liszka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- prok. Dorota Wacławowicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 8.0 | 29.08.2024 14:43 Tomasz Liszka |
Skargi i wnioski | 7.0 | 29.08.2024 10:41 Tomasz Liszka |
Skargi i wnioski | 6.0 | 03.07.2024 13:38 Tomasz Liszka |
Skargi i wnioski | 5.0 | 13.01.2023 15:16 Tomasz Liszka |
Skargi i wnioski | 4.0 | 02.08.2022 14:45 Tomasz Liszka |
Skargi i wnioski | 3.0 | 20.05.2022 14:55 Tomasz Liszka |
Skargi i wnioski | 2.0 | 20.05.2022 14:50 Tomasz Liszka |
Skargi i wnioski | 1.0 | 22.03.2021 08:16 Tomasz Liszka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP