Deklaracja dostępności
Prokuratura Regionalna we Wrocławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej http://www.gov.pl/web/pr-wroclaw zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2021-03-15.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-05-14.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia 31 stycznia 2025 roku. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia na stronie internetowej
Dostępność serwisów internetowych jest ważna dla wszystkich bez wyjątku. Ale ma szczególne znaczenie dla osób narażonych na wykluczenie cyfrowe, np. seniorów czy osób z niepełnosprawnością.
Dążymy do tego, by nasz serwis spełniał międzynarodowe wytyczne Web Content Accessibilty Guidelines 2.0 (WCAG 2.0).
Zasady te mówią, co zrobić, aby serwis był dostępny dla każdego, bez względu na:
-
poziom jego sprawności,
-
wiek,
-
sprzęt czy oprogramowanie, którego używa.
Nasz serwis dąży do zgodności z tymi wytycznymi na poziomie AA, tzn. jest dostępny dla większości osób, które z niego korzystają.
Osoby niewidome i słabowidzące:
Wszystkie strony serwisu posiadają strukturę nagłówkową, która umożliwia szybkie przejrzenie strony bez konieczności czytania jej całej treści.
Do wszystkich zdjęć prezentujących istotne informacje dodajemy opisy alternatywne.
Zadbaliśmy o wysoki kontrast treści oraz o to, aby nawet przy dużym powiększeniu widoku wszystkie funkcje i informacje były nadal dostępne.
Osoby posiadające dysfunkcję mowy i słuchu:
Osobom posiadającym dysfunkcję mowy i słuchu bądź łącznie dysfunkcję wzroku i słuchu, zwanej dalej „uprawnionym”, zapewnia się:
-
prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się,
-
prawo do skorzystania z pomocy wybranej przez siebie osoby przybranej,
-
prawo do bezpłatnego korzystania ze świadczenia usług wybranego tłumacza polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM) i sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).
Zamiar skorzystania z określonego świadczenia usług ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, należy zgłosić z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Świadczenie jest bezpłatne.
Zgłoszenia można dokonywać pisemnie na adres Prokuratury Regionalnej we Wrocławiu ul. Piłsudskiego 76/78, 50-020 Wrocław, elektronicznie na adres email: biuro.podawcze.rpwro@prokuratura.gov.pl lub za pośrednictwem poczty e-PUAP, wraz z podaniem danych umożliwiających kontakt zwrotny.
Po dokonaniu zgłoszenia prokuratura zapewni obsługę uprawnionego w terminie przez niego wyznaczonym lub z nim uzgodnionym.
W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia usługi, uprawnionego zawiadamia się wraz z uzasadnieniem o takiej sytuacji i wyznacza się inny możliwy termin lub inną formę realizacji uprawnień.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz.U. z 2023 r. poz.20).
Osoby, które nie korzystają z myszki:
Wszystkie informacje i funkcjonalności serwisu są dostępne bez problemu za pomocą samej klawiatury.
Zmiana rozmiaru strony:
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[SHIFT] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna została zamieszczona w menu „Kontakt” -> „Prokuratura bez barier”.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Uwagi o dostępności cyfrowej proszę kierować na adres email: biuro.podawcze.rpwro@prokuratura.gov.pl lub tel. (71) 33 06 800. Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada prokurator Magdalena Dmoch
Każdy ma prawo:
-
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
-
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
-
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
-
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Inne dane kontaktowe do Prokuratury Regionalnej we Wrocławiu – https://www.gov.pl/web/rp-wroclaw/kontakt-z-nami
Prokuratura Regionalna we Wrocławiu
ul. J. Piłsudskiego 76/78
50-020 Wrocław
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich
Wniosek o zapewnienie dostępności
Jeżeli chcesz załatwić swoją sprawę, ale napotkałeś bariery architektoniczne (na przykład nie ma podjazdu) lub informacyjno-komunikacyjne (na przykład nie ma tłumacza języka migowego) możesz złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.
Na czym to polega
Dzięki Twoim informacjom Prokuratura Regionalna we Wrocławiu dowie się, co musi zmienić, żeby być dla Ciebie dostępna.
Dostępność oznacza, że każdy może korzystać z przestrzeni, produktów albo usług na równi z innymi. Jeżeli masz na przykład trudność z wejściem lub poruszaniem się po budynku podmiotu publicznego, skorzystaniem z jego usług lub załatwieniem tam swojej sprawy z powodu braku tłumacza języka migowego, możesz złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.
Brak dostępności to sytuacja, w której nie możesz załatwić sprawy, bo na przykład nie możesz wjechać wózkiem do budynku lub podmiot nie zapewnia tłumacza języka migowego.
Kto może złożyć wniosek
-
Osoba ze szczególnymi potrzebami, która potrzebuje załatwić sprawę w podmiocie publicznym.
Jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, jeżeli z powodu wieku, choroby albo cech fizycznych musisz coś zrobić dodatkowo, czymś się posłużyć lub poprosić kogoś o pomoc, żeby załatwić swoją sprawę. Osoba ze szczególnymi potrzebami to na przykład:
-
osoba na wózku inwalidzkim,
-
osoba poruszająca się o kulach,
-
osoba o ograniczonej możliwości poruszania się,
-
osoba niewidoma lub słabowidząca,
-
osoba głucha lub słabosłysząca,
-
osoba głuchoniema,
-
osoba z niepełnosprawnościami psychicznymi,
-
osoba z niepełnosprawnościami intelektualnymi,
-
kobieta w ciąży,
-
osoba z małym dzieckiem, w tym z wózkiem dziecięcym,
-
osoba, która ma trudności z komunikowaniem się z otoczeniem,
-
osoba o nietypowym wzroście,
-
osoba z ciężkim lub nieporęcznym bagażem.
-
Przedstawiciel ustawowy.
Przedstawicielem ustawowym jest osoba, która ma prawo - bez Twojej obecności, ale w Twoim imieniu - załatwić Twoje sprawy, w szczególności w urzędzie. Na przykład: rodzic, opiekun, kurator, maż, żona.
Co musisz przygotować
-
Twoje imię i nazwisko.
-
Twoje dane kontaktowe - numer telefonu, adres pocztowy, adres poczty elektronicznej (e-mail), abyśmy mogli się z Tobą skontaktować.
-
Informacje o tym, dlaczego potrzebujesz skorzystać z usługi podmiotu publicznego.
-
Informację o tym, dlaczego jest Ci trudno to zrobić.
-
Informację jak możemy Ci pomóc.
Co musisz zrobić
-
Przygotuj wniosek na piśmie.
-
Sprawdź, czy podane informacje są poprawne.
-
Dołącz dokumenty i informacje, które pomogą podmiotowi publicznemu załatwić Twój wniosek.
-
Złóż wniosek w podmiocie publicznym.
-
Możesz prosić o potwierdzenie przez podmiot przyjęcia Twojego wniosku.
Kiedy składasz wniosek
Zawsze, jeżeli chcesz skorzystać z usług urzędu, który nie jest dla Ciebie dostępny.
Gdzie i jak złożysz wniosek
Wniosek możesz:
-
przynieść osobiście do urzędu,
-
wysłać pocztą na adres:
Prokuratura Regionalna we Wrocławiu
ul. Piłsudskiego 76/78
50-020 Wrocław
-
wysłać e-mailem na adres:
biuro.podawcze.rpwro@prokuratura.gov.pl
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna
Ile będziesz czekać
Postaramy się zapewnić dostępność jak najszybciej. Mamy na to 14 dni, licząc od dnia, kiedy otrzymamy Twój wniosek.
Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu, jak najszybciej poinformujemy Cię o tym. Termin ten możemy przedłużyć maksymalnie do 2 miesięcy.
Co zyskasz
Dzięki dostępności masz możliwość samodzielnego załatwienia sprawy lub skorzystania z usługi.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r., poz. 2240)