Tryb pracy
Zgodnie z regulaminem organizacyjnym Kancelarii Prezesa Rady Ministrów praca Kancelarii w zakresie realizacji zadań statutowych i regulaminowych opiera się na współdziałaniu komórek organizacyjnych. W przypadku prac związanych z promocją działań prezesa Rady Ministrów jednostki organizacyjne Kancelarii współpracują z Centrum Informacyjnym Rządu. Przy wykonywaniu zadania przez więcej niż jedną komórkę organizacyjną, szef Kancelarii, sekretarz albo podsekretarz stanu w Kancelarii wskazuje komórkę koordynującą.
Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Szef Kancelarii wypełnia swoje obowiązki przy pomocy zastępcy szefa Kancelarii, sekretarza Rady Ministrów, sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii. Szef Kancelarii może upoważnić te osoby do załatwiania w jego imieniu spraw należących do zadań Kancelarii.
Komórki organizacyjne Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów jest podzielona na komórki organizacyjne, z których każda ma określone zadania i kompetencje. Komórkami organizacyjnymi Kancelarii, poza gabinetem politycznym premiera, kierują dyrektorzy. Do ich zadań należy przede wszystkim: terminowe i właściwe wykonywanie zadań; usprawnianie organizacji, metod i form pracy; podejmowanie decyzji w sprawach nie zastrzeżonych dla szefa Kancelarii i innych osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe w Kancelarii oraz dyrektora generalnego; podejmowanie decyzji lub innych rozstrzygnięć w imieniu szefa Kancelarii lub dyrektora generalnego - w ramach udzielonych upoważnień (pełnomocnictw).
W strukturze wewnętrznej komórek organizacyjnych mogą być wyodrębnione wydziały, jednoosobowe stanowiska pracy, zespoły o charakterze stałym lub doraźnym, powołane do wykonywania określonych zadań. W ramach kancelarii działają także sekretariaty osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe w Kancelarii.
Dyrektorzy
Dyrektorzy kierują komórkami organizacyjnymi Kancelarii i opracowują wewnętrzny regulamin organizacyjny kierowanej przez siebie komórki. Regulamin określa strukturę organizacyjną, podział i sposób wykonywania realizowanych zadań. Dyrektor komórki organizacyjnej sporządza i przedstawia dyrektorowi generalnemu roczne sprawozdanie z działalności komórki organizacyjnej.
W przypadku likwidacji komórki organizacyjnej, dyrektor sporządza sprawozdanie z działalności komórki w terminie 7 dni od dnia jej likwidacji i przedstawia je dyrektorowi generalnemu.
W przypadku przejęcia całości lub części zadań likwidowanej komórki organizacyjnej przez istniejącą lub nową komórkę organizacyjną Kancelarii, dyrektor likwidowanej komórki przekazuje komórce przejmującej prowadzone sprawy protokołem zdawczo-odbiorczym w terminie 14 dni od dnia likwidacji komórki.
Inne stanowiska kierownicze
Zastępca dyrektora kieruje realizacją zadań komórki organizacyjnej w zakresie ustalonym przez dyrektora i zastępuje go w czasie nieobecności. Jeżeli w komórce organizacyjnej utworzono więcej niż jedno stanowisko zastępcy dyrektora, dyrektor wyznacza spośród nich osobę zastępującą dyrektora. W komórkach, w których nie utworzono stanowiska zastępcy dyrektora, dyrektor powierza zastępstwo wyznaczonemu pracownikowi. O zastępstwie dyrektor komórki organizacyjnej powiadamia wyznaczoną osobę oraz dyrektora generalnego i pracowników komórki.
Naczelnik wydziału lub koordynator zespołu kieruje odpowiednio wydziałem lub zespołem, zgodnie z regulaminem wewnętrznym komórki organizacyjnej.
- Pierwsza publikacja:
- 05.08.2020 12:20 Agnieszka Kowalska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Centrum Informacyjne Rządu KPRM
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Tryb pracy | 3.0 | 27.10.2020 16:19 Adam Nowakowski |
Tryb pracy | 2.0 | 27.10.2020 16:14 Adam Nowakowski |
Tryb pracy | 1.0 | 05.08.2020 12:20 Agnieszka Kowalska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP