Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Prokuratura Krajowa realizując zapisy ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online.
Skorzystanie z tłumaczenia jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego zapisania się na tłumaczenie.
Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać w dwojaki sposób:
- Poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby Prokuratury Krajowej przy ul. Postępu 3 w Warszawie, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik prokuratury korzystając z komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między interesantem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
- Zdalnie, nie wychodząc z domu. Do połączenia się z Biurem Obsługi Interesanta za pośrednictwem tłumacza online języka migowego, wystarczy posiadanie komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu wyposażonego w kamerę oraz dostęp do Internetu. Tłumacz połączy się telefonicznie z właściwą prokuraturą.
Zadania prokuratury określa ustawa z dnia 28 stycznia 2016 r. - Prawo o prokuraturze. Zadaniem prokuratury jest ściganie przestępstw oraz stanie na straży praworządności. Postępowania prowadzone są z urzędu lub na wniosek i prowadzone są według właściwości miejscowej tj. miejsca popełnienia przestępstwa.
Prokuratura Krajowa:
1.zapewnia udział prokuratora w postępowaniach przed Trybunałem Konstytucyjnym, Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym,
2.prowadzi i nadzoruje postępowania przygotowawcze,
3.sprawuje nadzór instancyjny i służbowy nad postępowaniami prowadzonymi w prokuraturach regionalnych,
4.koordynuje nadzór służbowy nad postępowaniami przygotowawczymi prowadzonymi przez pozostałe jednostki organizacyjne prokuratury,
5.prowadzi wizytacje prokuratur regionalnych,
6.wykonuje czynności w zakresie obrotu prawnego z zagranicą i prowadzi centralną bazę opinii prawnych oraz bazy wytycznych i zarządzeń Prokuratora Generalnego.
Godziny urzędowania Biura Obsługi Interesantów:
- poniedziałek w godz. 9.30 – 17.00
- wtorek – piątek w godz. 9.30 – 15.00
Telefon:
- (22) 12 51 594
- (22) 12 51 333
Faks:
- (22) 12 51 471
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
Pisma oraz dokumentację można składać w kancelarii Prokuratury Krajowej lub przesyłać pocztą tradycyjną na adres: ul. Postępu 3, 02 – 676 Warszawa.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą telefaksu 48 (22) 12 51 867, poczty elektronicznej: biuro.podawcze.pk@prokuratura.gov.pl, a także ustnie do protokołu. Wnoszone skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko i adres do korespondencji interesanta.
Prokuratorzy z Wydziału Skarg i Wniosków Biura Prezydialnego przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w dni robocze w poniedziałek w godz. od 13.00 do 17.00, od wtorku do piątku w godzinach od 10.00 do 14.00.
We wskazanych godzinach prokuratorzy udzielają telefonicznie i osobiście informacji dotyczących przyjmowanych skarg i wniosków.
Koszty związane ze złożeniem skargi lub wniosku nie są pokrywane przez Prokuraturę Krajową.
Materiały
Instrukcja połączenia z tłumaczem języka migowego onlineinstrukcja_TJM.pdf 0.34MB
Wideo
- Pierwsza publikacja:
- 13.01.2023 09:12 Weronika Krasnopolska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Weronika Krasnopolska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących | 2.0 | 13.01.2023 12:00 Weronika Krasnopolska |
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących | 1.0 | 13.01.2023 09:12 Weronika Krasnopolska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP