Tytuł/stanowisko: Archiwista
Prokurator Krajowy zgodnie z art. 3b ust. 1-5 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2018 r., poz. 577) ogłasza konkurs na staż urzędniczy na stanowisko archiwisty w Prokuraturze Krajowej.
Informacje o ofercie
- Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2018 r., poz. 577) urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub prokuraturze. Na podstawie art. 3 ust. 3 ww. ustawy od obowiązku odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sędziowską lub prokuratorską. Właściwy prokurator może zwolnić z obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę, wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganą programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością metod i technik pracy biurowej (art. 3 a ust. 2 ww. ustawy).
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Prokuraturze Krajowej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
wymiar etatu: 1,0
liczba stanowisk pracy: 1
miejsce wykonywania pracy: Warszawa
Zakres obowiązków
Główne obowiązki:
- przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej z poszczególnych komórek organizacyjnych jednostki do zasobu archiwum zakładowego;
- przyjmowanie dokumentacji ze składów chronologicznych i składów informatycznych nośników danych;
- przechowywanie i zabezpieczanie przejętej dokumentacji;
- prowadzenie ewidencji zasobu archiwalnego;
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji osobom i podmiotom upoważnionym;
- wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum w przypadku wznowienia sprawy lub połączenia spraw;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w jej komisyjnym brakowaniu oraz przekazywanie dokumentacji do zniszczenia, po uzyskaniu zgody Archiwum Akt Nowych;
- przygotowywanie i przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Akt Nowych lub do Archiwum Instytutu Pamięci Narodowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- porządkowanie przechowywanej w archiwum dokumentacji, przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym lub niewłaściwie uporządkowanej;
- stała współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego postępowania z dokumentacją oraz wykorzystywania funkcjonalności systemu informatycznego w zakresie archiwizacji dokumentacji;
- stała współpraca z Archiwum Akt Nowych;
- stała współpraca z archiwum zakładowym Ministerstwa Sprawiedliwości w zakresie postępowania z dokumentacją odziedziczoną po byłej Prokuraturze Krajowej;
- udział w przeprowadzaniu skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym, zainicjowanego zgodnie z przepisami;
- sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum.
Wykształcenie: wykształcenie średnie lub średnie branżowe, zdany egzamin maturalny oraz kurs dla archiwistów.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: mazowieckie
Wymagania
Wymagania konieczne:
- co najmniej 4-letnie doświadczenie zawodowe w archiwum państwowym lub zakładowym;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
- niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- przeciwko kandydatowi nie może być prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- znajomość przepisów archiwalnych, w tym m.in. ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r., poz. 164, ze zm.) oraz aktów wykonawczych, w szczególności rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (Dz. U. z 2019 r., poz. 246);
- znajomość zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 lipca 2021r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów oraz innych działów administracji w powszechnych jednostkach organizacyjnych prokuratury (Dz. Urz. MS z 2021 r., poz. 170);
- znajomość zasad organizacji powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury;
- znajomość techniki pracy biurowej, w tym biegła umiejętność posługiwania się pakietem MS Office.
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność redagowania pism urzędowych;
- znajomość metod i techniki pracy biurowej;
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej;
- dokładność, systematyczność, komunikatywność i obowiązkowość.
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny oraz informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, tj. imię (imiona), nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe (wskazane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
- oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata, że przeciwko niemu nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach;
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego);
- kopie dokumentów lub oświadczenie kandydata potwierdzające umiejętność obsługi komputera w wymaganym zakresie.
Kopie innych dokumentów i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów.
Benefity
Dodatkowe informacje:
- budynek Prokuratury Krajowej jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością;
- możliwość udziału w szkoleniach;
- możliwość korzystania z pakietu socjalnego (m. in. możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, możliwość dofinansowania karty sportowej);
- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie;
- możliwość korzystania z pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej;
- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych;
- parking dla rowerów.
Wzory oświadczeń oraz kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie dostępne do pobrania ze strony internetowej Prokuratury Krajowej.
Dokumenty należy przesłać drogą pocztową (lub złożyć bezpośrednio w Kancelarii Prokuratury Krajowej) w terminie do dnia: 7 kwietnia 2025 r. na adres:
Prokuratura Krajowa
Biuro Kadr
ul. Postępu 3
02 - 676 Warszawa
z podaniem na kopercie: konkurs sygn. 1001-9.1111.6.2025 na staż urzędniczy na stanowisko archiwisty w Prokuraturze Krajowej.
Inne informacje:
- Oferty doręczone lub przesłane po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu nie będą rozpatrywane (decyduje data doręczenia lub data stempla pocztowego, w przypadku nadania dokumentów pocztą).
- Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu zostaną zawiadomieni o terminie i miejscu jego przeprowadzenia poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Prokuratury Krajowej.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu - (22) 12 51 959.
Klauzula informacyjna:
W związku z treścią art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, Prokuratura Krajowa informuje, że:
- Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, danych osobowych jest Prokuratura Krajowa z siedzibą przy ul. Postępu 3, 02 – 676 Warszawa tel. 22 12 51 471, e mail. biuro.podawcze@prokuratura.gov.pl.
- Inspektorem ochrony danych jest Łukasz Boryczka e mail. iod@prokuratura.gov.pl.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań administratora związanych z naborem na wolne stanowisko.
- Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b, art. 9 ust. 2 lit. f i art. 10 RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, ustawy z dnia 28 stycznia 2016 r. – Prawo o prokuraturze, ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 r. w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego lub zgoda osoby, której dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, a w przypadku zawarcia w dokumentach danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z przepisów prawa – wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa lub umowy.
- Dane osobowe są przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów, w których są przetwarzane, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania danych, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych, na zasadach określonych w art. 20 RODO tj. do otrzymania przez osobę, której dane dotyczą od administratora danych osobowych jej dotyczących, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
- W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 7 ppkt 1 – 4 należy skontaktować się z administratorem lub inspektorem ochrony danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 § 1 i 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy w zw. z art. 2 oraz art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury, rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 r. w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego jest obowiązkowe, aby uczestniczyć w naborze, podanie danych w zakresie szerszym jest dobrowolne i wymaga wyrażenia zgody na ich przetwarzanie.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Adres: ul. Postępu 3, 02-676 Warszawa
Materiały
Zalacznik-nr-1-zgoda_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1)Zalacznik-nr-1-zgoda_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1).docx 0.01MB Zalacznik-nr-2-oswiadczenie_o-zapoznaniu-sie-z-klauzula-informacyjna_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1)
Zalacznik-nr-2-oswiadczenie_o-zapoznaniu-sie-z-klauzula-informacyjna_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1).docx 0.01MB Zalacznik-nr-3-oswiadczenia_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1)
Zalacznik-nr-3-oswiadczenia_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1).docx 0.01MB Zalacznik-nr-4-kwestionariusz_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_2_(1)
Zalacznik-nr-4-kwestionariusz_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_2_(1).docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 24.03.2025 15:56 Najda Łukasz (Prokuratura Krajowa)
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Łukasz Najda
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
KONKURS NA STANOWISKO ARCHIWISTY | 1.0 | 24.03.2025 15:56 Najda Łukasz (Prokuratura Krajowa) |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP