Tytuł/stanowisko: Specjalista do spraw rachunkowości
Prokurator Krajowy ogłasza konkurs na staż urzędniczy na stanowisko specjalisty ds. rachunkowości w Wydziale Rachunkowości i Finansów w Biurze Administracyjno-Finansowym Prokuratury Krajowej, w trybie art. 3b ust. 1-5 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2018 r., poz. 577).
Informacje o ofercie
- Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U.
z 2018 r., poz. 577) urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub prokuraturze. Na podstawie art. 3 ust. 3 ww. ustawy od obowiązku odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sędziowską lub prokuratorską. Właściwy prokurator może zwolnić z obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę, wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganym programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji
i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością metod
i technik pracy biurowej (art. 3a ust. 2 ww. ustawy). - W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Prokuraturze Krajowej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
wymiar etatu: 1,0
liczba stanowisk pracy: 1
miejsce wykonywania pracy: Warszawa
Zakres obowiązków
Główne obowiązki:
- prowadzenie księgowości Prokuratury Krajowej zgodnie z zasadami z zasadami rachunkowości, dotyczącymi sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania
i kontroli dokumentów; - przygotowywanie kwartalnych analiz wykonania budżetu Prokuratury Krajowej dysponenta III stopnia, zgodnie z wytycznymi dysponenta głównego;
- opracowywanie i sporządzanie projektów planu dochodów i wydatków na rok następny oraz planów wieloletnich dla Prokuratury Krajowej w układzie paragrafowym według zasad planowania oraz w układzie budżetu zadaniowego;
- obsługa Informatycznego System Obsługi Budżetu Państwa TREZOR;
- dokonywanie dekretacji na kontach zaangażowania środków budżetowych oraz dokonywanie kontroli stopnia realizacji i wykonania zawartych umów, wniosków, zamówień oraz wszelkich innych tytułów, uzgadniając zaangażowanie nie rzadziej niż raz na koniec miesiąca.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: mazowieckieWymagania
Wykształcenie: wyższe I stopnia - preferowany kierunek studiów: ekonomia, finanse i rachunkowość
Wymagania konieczne:
- co najmniej 4 letnie doświadczenie w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym co najmniej 2 letnia praktyka w zakresie księgowości;
- znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych; - biegła znajomość obsługi komputera i posługiwania się pakietem MS Office, przede wszystkim programem Excel i Word;
- umiejętność redagowania pism urzędowych;
Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe II stopnia – kierunki ekonomiczne;
- znajomość obsługi programu finansowo-księgowego Enova;
- ukończone specjalistyczne kursy zawodowe z zakresu rachunkowości;
- znajomość języka angielskiego;
- umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność analitycznego myślenia.
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny oraz kwestionariusz osobowy zawierający informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, tj. imię (imiona), nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe (wskazane przez osobę ubiegającą się
o zatrudnienie), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia; - oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
- oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata, że przeciwko niemu nie jest prowadzone postępowanie
o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe; - oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach;
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego);
- kopie dokumentów lub oświadczenie kandydata potwierdzające umiejętność posługiwania się pakietem MS Office w wymaganym zakresie;
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych (fakultatywnie).
Kopie innych dokumentów i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów.
Benefity
Oferujemy:
- trzynastą pensję zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz szeroki wachlarz świadczeń socjalnych;
- możliwość zakupu ubezpieczenia na życie, opieki medycznej oraz karty sportowej dla pracownika i członków rodziny;
- możliwość korzystania z pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej;
- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych;
- możliwość udziału w szkoleniach wewnętrznych oraz zewnętrznych;
- parking dla rowerów.
Wzory oświadczeń oraz kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie dostępne do pobrania ze strony internetowej Prokuratury Krajowej.
Dokumenty należy przesłać drogą pocztową (lub złożyć bezpośrednio w Kancelarii Prokuratury Krajowej) w terminie do dnia: 9 grudnia 2024 r.
na adres:
Prokuratura Krajowa
Biuro Kadr
ul. Postępu 3
02 – 676 Warszawa
z podaniem na kopercie: konkurs sygn. 1001-9.1111.11.2024 na staż urzędniczy na stanowisko specjalisty ds. rachunkowości w Wydziale Rachunkowości i Finansów
w Biurze Administracyjno-Finansowym Prokuratury Krajowej.
Inne informacje:
- oferty doręczone lub przesłane po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu nie będą rozpatrywane (decyduje data doręczenia lub data stempla pocztowego, w przypadku nadania dokumentów pocztą);
- oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie;
- kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu zostaną zawiadomieni o terminie i miejscu jego przeprowadzenia poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Prokuratury Krajowej;
- dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu – (22) 12 51 388.
Klauzula informacyjna:
W związku z treścią art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), zwanego dalej RODO, Prokuratura Krajowa informuje, że:
- Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, danych osobowych jest Prokuratura Krajowa z siedzibą przy ul. Postępu 3, 02 – 676 Warszawa tel. 22 12 51 471, e mail. biuro.podawcze.pk@prokuratura.gov.pl.
- Inspektorem ochrony danych jest Łukasz Boryczka e mail. Iod.pk@prokuratura.gov.pl.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań administratora związanych z naborem na wolne stanowisko.
- Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b, art. 9 ust. 2 lit. f i art. 10 RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, ustawy z dnia 28 stycznia 2016 r. – Prawo o prokuraturze, ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 r. w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego lub zgoda osoby, której dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, a w przypadku zawarcia w dokumentach danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z przepisów prawa – wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa lub umowy.
- Dane osobowe są przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów, w których są przetwarzane, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania danych, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych, na zasadach określonych w art. 20 RODO tj. do otrzymania przez osobę, której dane dotyczą od administratora danych osobowych jej dotyczących, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
- W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 7 ppkt 1 – 4 należy skontaktować się z administratorem lub inspektorem ochrony danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 § 1 i 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy w zw. z art. 2 oraz art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury, rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 r. w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego jest obowiązkowe, aby uczestniczyć w naborze, podanie danych w zakresie szerszym jest dobrowolne i wymaga wyrażenia zgody na ich przetwarzanie.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Telefon: (22) 1251388
- Adres: Postępu 3, 02-676 Warszawa
Materiały
Zalacznik-nr-1-zgoda_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1)Zalacznik-nr-1-zgoda_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1).docx 0.01MB Zalacznik-nr-2-oswiadczenie_o-zapoznaniu-sie-z-klauzula-informacyjna_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1)
Zalacznik-nr-2-oswiadczenie_o-zapoznaniu-sie-z-klauzula-informacyjna_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1).docx 0.01MB Zalacznik-nr-3-oswiadczenia_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1)
Zalacznik-nr-3-oswiadczenia_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1).docx 0.01MB Zalacznik-nr-4-kwestionariusz_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_2_(1)
Zalacznik-nr-4-kwestionariusz_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_2_(1).docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 25.11.2024 10:50 Najda Łukasz (Prokuratura Krajowa)
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Łukasz Najda
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
KONKURS NA STAŻ URZĘDNICZY NA STANOWISKO SPECJALISTY DO SPRAW RACHUNKOWOŚCI | 2.0 | 25.11.2024 10:57 Najda Łukasz (Prokuratura Krajowa) |
KONKURS NA STAŻ URZĘDNICZY NA STANOWISKO SPECJALISTY DO SPRAW RACHUNKOWOŚCI | 1.0 | 25.11.2024 10:50 Najda Łukasz (Prokuratura Krajowa) |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP