W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Dyrektora Generalnego

Dyrektor: Katarzyna Kucia

 

Kontakt

telefon: +48 (32) 433 41 48

e-mail: sekretariatbdg@mp.gov.pl

 

Do zadań Biura Dyrektora Generalnego należy w szczególności:

  1. Opracowywanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie polityki personalnej, zarządzania zasobami ludzkimi,
    w tym rozwoju zawodowego oraz nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników Ministerstwa oraz kadr kierowniczych jednostek podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz projektowanie, analiza i kontrola bieżącego wydatkowania funduszu wynagrodzeń, a także działania służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
  2. Nadzór nad poprawnością procesu i koordynowanie udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie.
  3. Organizacja Ministerstwa, w tym:
  • opracowanie projektu statutu, regulaminu organizacyjnego, zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa i wykazu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,
  • prowadzenie ewidencji upoważnień i pełnomocnictw,
  • opiniowanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych i monitorowanie ich aktualności.
  1. Bezpieczeństwo informacji w Ministerstwie, w tym koordynowania ochrony danych osobowych
    w Ministerstwie.
  2. Budowa, rozwój, utrzymanie i zapewnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych
    w Ministerstwie.
  3. Wdrażanie i rozwoju funkcjonowania systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.
  4. Koordynowanie przygotowania i modyfikowania usług udostępnianych przez Ministra na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) lub w innym systemie teleinformatycznym, w tym przygotowywanie wniosków o umieszczenie lub zaktualizowanie wzorów dokumentów elektronicznych w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych oraz administrowanie kontem Ministerstwa na ePUAP.
  5. Obsługa administracyjno-logistyczna komórek organizacyjnych, w tym dokonywanie zakupów na potrzeby Ministerstwa.
  6. Gospodarowanie mieniem Ministerstwa i zarządzania nieruchomościami pozostającymi w trwałym zarządzie Ministerstwa, w tym planowanie i realizacja inwestycji i remontów oraz prowadzenie spraw związanych z bieżącą eksploatacją nieruchomości.
  7. Zapewnienie ochrony fizycznej budynku Ministerstwa i ochrony przeciwpożarowej.
  8. Prowadzenie kancelarii ogólnej Ministerstwa i archiwum zakładowego Ministerstwa.
  9. Koordynowanie obsługi osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, w tym zapewnienia środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20).
  10. Prowadzenie rejestru aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa.
  11. Prowadzenie i redagowanie intranetu Ministerstwa.
  12. Prowadzenie i redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa.

BDG zapewnia obsługę organizacyjną i wspiera w realizacji zadań inspektora ochrony danych, który podlega bezpośrednio Ministrowi.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.03.2024 21:06 Marcin Korzeb
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Katarzyna Kucia
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI 5.0 14.11.2024 11:57 Sebastian Wawrosz
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI 4.0 14.11.2024 11:55 Sebastian Wawrosz
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI 3.0 10.10.2024 09:39 Sebastian Wawrosz
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI 2.0 21.04.2024 20:40 Marcin Korzeb
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI 1.0 21.03.2024 21:06 Marcin Korzeb

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}