Biuro Dyrektora Generalnego i Administracji
Dyrektor: Katarzyna Kucia
Kontakt
telefon: +48 (32) 433 41 48
e-mail: sekretariatbdg@mp.gov.pl
Biuro Dyrektora Generalnego i Administracji (BDG) odpowiada za realizację zadań z zakresu:
1) opracowywania i wdrażania rozwiązań w zakresie polityki personalnej, zarządzania zasobami ludzkimi, w tym rozwoju zawodowego oraz nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników ministerstwa oraz kadr kierowniczych jednostek podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz projektowania, analizy i kontroli bieżącego wydatkowania funduszu wynagrodzeń, a także działania służby bezpieczeństwa i higieny pracy;
2) nadzoru nad poprawnością procesu udzielania zamówień publicznych
w ministerstwie;
3) organizacji ministerstwa, w tym:
a) opracowania zakresów czynności członków kierownictwa ministerstwa i wykazu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,
b) opiniowania i zatwierdzania wewnętrznych regulaminów organizacyjnych departamentów;
4) bezpieczeństwa informacji w ministerstwie, w tym koordynowania ochrony danych osobowych w ministerstwie;
5) wdrażania i rozwoju funkcjonowania systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją;
6) koordynowania przygotowania i modyfikowania usług udostępnianych przez Ministra na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub
w innym systemie teleinformatycznym, w tym przygotowywania wniosków o umieszczenie lub zaktualizowanie wzorów dokumentów elektronicznych w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych oraz administrowania kontem Ministerstwa na ePUAP;
7) prowadzenia kancelarii ogólnej ministerstwa i archiwum zakładowego ministerstwa;
8) koordynowania spraw związanych z dostępnością osób ze szczególnymi potrzebami,
w tym zapewnienia środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20);
9) prowadzenia rejestru aktów prawnych wydawanych przez dyrektora generalnego;
10) prowadzenia strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://www.gov.pl/web/przemysl) na Portalu RP (gov.pl) i współpracy w tym zakresie z administratorem Portalu RP;
11) obsługi administracyjno-logistycznej departamentów;
12) gospodarowania mieniem i zarządzania nieruchomościami pozostającymi w trwałym zarządzie ministerstwa, w tym planowania i realizacji inwestycji i remontów oraz prowadzenia spraw związanych z bieżącą eksploatacją nieruchomości;
13) zapewnienia ochrony fizycznej budynku ministerstwa i ochrony przeciwpożarowej;
14) planowania i nadzoru nad racjonalnym wykorzystywaniem powierzchni nieruchomości, zarówno części zabudowanej, jak i niezabudowanej, w tym nadzorowania wykonywania spraw związanych z najmem, dzierżawą i użyczeniem powierzchni ministerstwa, a także z parkingami;
15) zarządzania majątkiem ministerstwa, wykonywania zadań związanych z ewidencjonowaniem składników majątkowych i nadzorem nad ich eksploatacją, prowadzenia gospodarki zaopatrzeniowo-materiałowej;
16) prowadzenia gospodarki transportowej;
17) obsługi gospodarczej narad, konferencji i szkoleń realizowanych na potrzeby ministerstwa;
18) realizacji zadań wynikających z art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, 1572, 1717 i 1756), związanych
z podejmowaniem decyzji o przeznaczeniu mienia likwidowanej państwowej jednostki budżetowej.
2. Biuro współpracuje z Departamentem Budżetu i Finansów w zakresie spraw wynikających z prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych oraz gospodarowania funduszem płac ministerstwa.
3. Biuro współpracuje z Departamentem Cyfryzacji i Bezpieczeństwa w zakresie zadań związanych z zapewnieniem funkcjonowania i ciągłości działania ministerstwa, cyberbezpieczeństwem wewnętrznym, opiniowaniem projektów aktów prawnych i projektów informatycznych przekazywanych przez KRMC oraz świadczeniem usług drogą elektroniczną.
4. W zakresie kontroli biuro odpowiada za:
1) planowanie, prowadzenie i dokumentowanie, we współpracy z właściwymi departamentami merytorycznymi, kontroli działalności organów, urzędów i jednostek, wobec których Minister posiada uprawnienia kontrolne i nadzorcze;
2) koordynację kontroli zewnętrznych;
3) realizację kontroli wewnętrznej;
4) przygotowywanie zbiorczych informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa;
5) przyjmowanie, w tym przez obsługę Infolinii dla Obywatela, i koordynację rozpatrywania skarg, wniosków, petycji, postulatów oraz innych spraw kierowanych przez obywateli, organizacje społeczne, organizacje związkowe i inne instytucje do Ministra oraz ministerstwa;
6) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji oraz przygotowywanie, we współpracy z departamentami, corocznej zbiorczej informacji o ich rozpatrzeniu;
7) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników ministerstwa i jednostek nadzorowanych;
8) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami lustracyjnymi pracowników ministerstwa i innych osób zgodnie właściwością wynikającą z przepisów dotyczących ujawniania informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów;
9) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem zgłoszeń naruszeń prawa oraz ochroną osób dokonujących zgłoszenia;
10) koordynowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843 oraz z 2024 r. poz. 850 i 1222);
11) prowadzenie spraw dotyczących podejrzenia popełnienia korupcji, w tym obsługę zgłoszeń, a także upowszechnianie wiedzy w zakresie przeciwdziałania korupcji;
12) prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad fundacjami, dla których Minister został wskazany jako organ nadzorujący;
13) koordynowanie realizacji spraw z zakresu kontroli zarządczej, dotyczących samooceny kontroli zarządczej oraz oświadczenia Ministra o stanie kontroli zarządczej.
- Pierwsza publikacja:
- 21.03.2024 21:06 Marcin Korzeb
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Katarzyna Kucia
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 12.0 | 27.01.2025 15:14 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 11.0 | 27.01.2025 13:45 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 10.0 | 09.01.2025 15:53 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 9.0 | 09.01.2025 15:52 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 8.0 | 03.01.2025 13:59 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 7.0 | 19.12.2024 16:08 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 6.0 | 29.11.2024 13:20 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 5.0 | 14.11.2024 11:57 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 4.0 | 14.11.2024 11:55 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 3.0 | 10.10.2024 09:39 Sebastian Wawrosz |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 2.0 | 21.04.2024 20:40 Marcin Korzeb |
BIURO DYREKTORA GENERALNEGO I ADMINISTRACJI | 1.0 | 21.03.2024 21:06 Marcin Korzeb |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP