W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament Budżetu i Finansów

Dyrektor: Emilia Zamojska

Zastępca Dyrektora - Główny Księgowy: Bożena Biolik-Stich 

Departament Budżetu i Finansów (DBF) odpowiada za sprawy dotyczące konstruowania i monitorowania realizacji budżetu Ministra – dysponenta części 48 budżetu państwa, we współpracy z departamentami, oraz za obsługę finansową środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, we współpracy z departamentami, w tym za:

1) przygotowanie planu finansowego oraz monitorowanie jego realizacji, w tym dokonywanie korekt i zmian;

2) obsługę finansowo-księgową budżetu Ministra – dysponenta części 48 budżetu państwa oraz sprawozdawczość budżetową i finansową;

3) zadania z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i podatku dochodowego od osób fizycznych;

4) rozliczenia podróży służbowych oraz rozliczenia podatku od towarów i usług;

5) prowadzenie ewidencji księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz dochodów i wydatków ze środków gromadzonych na wyodrębnionych rachunkach bankowych;

6) dokonywanie okresowych analiz z wykonania dochodów i wydatków budżetowych;

7) koordynowanie opiniowania i uzgadniania projektów dokumentów rządowych przewidzianych do rozpatrzenia przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów (KERM) oraz grupy robocze lub zespoły ekspertów tworzone w celu realizacji zadań KERM;

8) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi departamentami, stanowisk Ministra oraz materiałów informacyjnych związanych z udziałem Ministra i członków kierownictwa ministerstwa w posiedzeniach KERM oraz grup roboczych lub zespołów ekspertów tworzonych w celu realizacji zadań KERM, a także informowanie departamentów o toczących się i planowanych pracach KERM oraz tych grup i zespołów;

9) koordynowanie prac oraz udziału Ministra i członków kierownictwa ministerstwa w posiedzeniach KERM oraz grup roboczych lub zespołów ekspertów tworzonych w celu realizacji zadań KERM;

10) prowadzenie monitoringu i realizowanie zadań Ministra, wynikających z protokołów ustaleń KERM.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.03.2024 21:09 Marcin Korzeb
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sebastian Wawrosz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
DEPARTAMENT BUDŻETU I FINANSÓW 6.0 12.02.2025 14:29 Sebastian Wawrosz
DEPARTAMENT BUDŻETU I FINANSÓW 5.0 12.02.2025 14:18 Sebastian Wawrosz
DEPARTAMENT BUDŻETU I FINANSÓW 4.0 21.04.2024 20:41 Marcin Korzeb
DEPARTAMENT BUDŻETU I FINANSÓW 3.0 08.04.2024 12:43 Marcin Korzeb
DEPARTAMENT BUDŻETU I FINANSÓW 2.0 08.04.2024 11:47 Marcin Korzeb
DEPARTAMENT BUDŻETU I FINANSÓW 1.0 21.03.2024 21:09 Marcin Korzeb

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP