Stanowisko Pracy Głównego Księgowego
Do zakresu działania Stanowiska Pracy Głównego Księgowego należą sprawy zagadnień finansowych Powiatowej Stacji, a w szczególności:
1) prawidłowe stosowaniem zasad rachunkowości zapewniające rzetelne i jasne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej, wyniku finansowego oraz przepływów finansowych;
2) terminowe i prawidłowe dochodzenie roszczeń i egzekucja należności;
3) sporządzanie sprawozdawczości finansowej, budżetowej i statystycznej;
4) obliczanie wysokości wynagrodzeń, zasiłków itp., sporządzanie list płac, zasiłków
i innych należności pracowników oraz prowadzenie ewidencji analitycznej w tym zakresie;
5) ewidencja syntetyczna i analityczna dowodów finansowych;
6) prowadzenie rozliczeń ZUS;
7) naliczanie składek ZUS i terminowe ich rozliczanie,
8) prowadzenie spraw finansowych Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
9) ustalanie zasad rachunkowości, ich opis i wdrażanie;
10) prawidłowe wykonywanie i rzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych;
11) prawidłowe wykonywanie i okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;
12) sporządzanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego jednostki;
13) wykonywanie, gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej ustawą
o rachunkowości oraz innych aktów prawnych i uregulowań obowiązujących w zakładzie;
14) przestrzeganie obowiązujących zasad rozliczeń pieniężnych;
15) prawidłowe i terminowe rozliczenia z tytułu podatku dochodowego, VAT, podatków lokalnych, rozliczeń z budżetem państwa i budżetem samorządu terytorialnego;
16) prawidłowe i rzetelne sporządzanie deklaracji podatkowych, naliczanie podatków, terminowe rozliczanie i prowadzenie ewidencji;
17) terminowe regulowanie zobowiązań;
18) prowadzenie analiz i opracowań ekonomicznych określonych przez Dyrektora lub
z własnej inicjatywy, przedstawianie Dyrektorowi wniosków wynikających z tych analiz;
19) wnioskowanie w zakresie usprawnień organizacyjnych jednostki, zmiany struktury, powiązań, rozliczeń, budżetowania itp.;
20) wnioskowanie i przeprowadzanie, na zlecenie Dyrektora kontroli wewnętrznych,
w zakresie prawidłowości obiegu dokumentów, gospodarki materiałowej, gospodarowania majątkiem zakładu i innych;
21) opracowywanie tez i wytycznych w zakresie form i metod kontroli przedmiotowych;
22) prowadzenie kontroli wewnętrznej;
23) nadzór nad funkcjonowaniem Oddziału Ekonomiczno – Administracyjnego;
24) obsługa portali internetowych i odpowiedzialność za ich obslugę: Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, GUS, e-zdrowie, PUE ZUS, e- puap, portal usług elektronicznych i innych;
25) planowanie, wdrażanie oraz wykonanie budżetu zadaniowego.