Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018r – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz zgodnie z art.14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dziennik Urzędowy UE, L 1 19/1 z 4 maja 2016 (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej zwane „RODO”.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Bytomiu reprezentowana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego/ Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej z siedzibą w Bytomiu przy ul. Stanisława Moniuszki 25.
Dane kontaktowe: psse.bytom@sanepid.gov.pl
Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych (IOD): iod.psse.bytom@sanepid.gov.pl
Dane osobowe są przetwarzane w celu:
- Ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, tak wewnętrznych, jak i zewnętrznych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych;
- Wykonywania statutowych badań laboratoryjnych i pomiarów.
Podanie danych jest obowiązkowe i wynika z n/w przepisów prawa. Dane te nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnionym na mocy przepisów prawa.
Podstawa prawna przetwarzania danych wynika w szczególności z:
- Ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
- Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
- Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy;
- Ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach;
- Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych;
- Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii;
- Ustawy z dnia 22 czerwca 2001 r. o mikroorganizmach i organizmach genetycznie zmodyfikowanych;
- Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia;
- Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia;
- Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych;
Informujemy, iż mają Państwo prawo do:
- Dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania;
- Pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych ze względu na Państwa szczególną sytuację;
- Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych, gdy Administrator Danych zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania Państwa danych osobowych innemu Administratorowi Danych;
- Wniesienia skargi do organu nadzorczego zgodnie z art. 77 i art. 79 RODO, gdy uznane zostanie, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
- Uzyskania wyczerpującej informacji zgodnie z art.15 RODO dotyczącej.
- występowania Państwa danych w zbiorach Administratora oraz adresie jego siedziby,
- celu, zakresu i sposobu przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze;
- stanu od kiedy przetwarza się Państwa dane w zbiorze;
- ewentualnym źródle pozyskania danych;
- udostępniania Państwa danych, a w szczególności informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są udostępniane;
- planowanego okresu przechowywania danych.
Z powyższego prawa mogą Państwo skorzystać w każdym momencie, a Administrator Danych jest obowiązany dostarczyć osobie, której dane dotyczą, kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu. Za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się osoba której dane dotyczą, Administrator Danych będzie pobierał opłatę wynikającą z kosztów administracyjnych. Z powyższych uprawnień można skorzystać bezpośrednio w siedzibie Administratora Danych lub za pośrednictwem poczty.