Światowy Dzień Bez Tytoniu
W tym roku WHO rozpoczyna kampanię anty-marketingową w odpowiedzi na systematyczne, agresywne i trwałe taktyki branży tytoniowej i pokrewnej dla nowej generacji użytkowników.
Globalna kampania obali mit i ujawni przebiegłą taktykę stosowaną przez te branże. Zapewni młodym ludziom wiedzę niezbędną do łatwego wykrywania manipulacji w branży i wyposaży ich w narzędzia do odrzucenia takiej taktyki, umożliwiając tym samym młodym ludziom przeciwstawienie się im.
WHO wzywa wszystkich młodych ludzi do przyłączenia się do walki o pokolenie wolne od tytoniu. Ta kampania wzmocni pracę WHO we wspieraniu wdrażania na szczeblu krajowym skutecznych interwencji politycznych w celu zmniejszenia popytu na tytoń i ochrony przed taktykami przemysłu w celu podważenia globalnych i krajowych wysiłków na rzecz wdrażania opartych na dowodach polityk kontroli produktów tytoniowych.
Kluczowe informacje:
Produkty tytoniowe zabijają co roku ponad 8 milionów ludzi. Przemysł tytoniowy i pokrewne muszą stale znajdować nowych konsumentów, którzy zastąpią tych, które zabijają ich produkty, aby utrzymać przychody.
Firmy tytoniowe wydały ponad 9 miliardów USD na marketing i reklamę, a świat stracił 8 milionów istnień ludzkich z przyczyn związanych z używaniem tytoniu i narażeniem na bierne palenie.
Taktyki sprzedaży tytoniu i powiązanych gałęzi przemysłu dla dzieci i młodzieży obejmują:
- Ponad 15 000 smaków, z których większość przyciąga dzieci i młodzież
- Wpływowi na media społecznościowe i marketing
- Sponsorowane wydarzenia i imprezy
- Stypendia szkolne
- Eleganckie, seksowne wzory
- Lokowanie produktu w mediach rozrywkowych
- Darmowe próbki produktów
- Papierosy z jednym patyczkiem sprawiają, że uzależnienie jest tańsze
- Sprzedaż produktów na poziomie oczu dla dzieci
- Lokowanie produktu i reklama w pobliżu szkół
Chcemy stworzyć pokolenie wolne od tytoniu i wtórnego dymu oraz śmierci i chorób, które powodują.
- Uwolnij się od manipulacji wyrobami tytoniowymi i pokrewnymi branżami, zdobywając wiedzę na temat ich taktyki i szkód wyrządzonych przez ich produkty.
- Używanie tytoniu jest odpowiedzialne za 25% wszystkich zgonów z powodu raka na całym świecie. Stosowanie nikotyny i wyrobów tytoniowych zwiększa ryzyko raka, chorób układu krążenia i płuc.
- Ponad milion ludzi umiera każdego roku na skutek biernego palenia.
- Dzieci i młodzież używające e-papierosów przynajmniej dwukrotnie zwiększają szansę na palenie papierosów w późniejszym życiu.
- Używanie papierosów elektronicznych zwiększa ryzyko chorób serca i chorób płuc.
- Nikotyna zawarta w e-papierosach jest bardzo uzależniającym lekiem i może uszkodzić rozwijający się mózg dziecka.
- Palenie sziszy jest tak samo szkodliwe, jak inne formy używania tytoniu.
- Bezdymny nie oznacza, że jest nieszkodliwy.
- Palenie jest drogie, a płacisz za to swoim wyglądem i zdrowiem. Powoduje nieświeży oddech, żółte zęby, pomarszczoną skórę, niezdrowe płuca i słaby układ odpornościowy.
- Dym Shisha jest toksyczny. Zawiera substancje, które powodują raka.
- Tytoń do żucia może powodować raka jamy ustnej, utratę zębów, brązowe zęby, białe plamy i choroby dziąseł.
- Zachęcamy wszystkich do edukacji, szerzenia świadomości i tworzenia pokolenia wolnego od tytoniu.
- Firmy tytoniowe bombardują dzieci i młodzież przekazami z mediów społecznościowych, które oglądano ponad 25 miliardów razy. Za tego rodzaju zasięg mediów społecznościowych można umrzeć.
https://www.who.int/news-room/campaigns/world-no-tobacco-day/world-no-tobacco-day-2020