W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawowe Informacje

Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna
                          w Głubczycach

                      ul. Grunwaldzka 1B

                        48-100 Głubczyce

   Godziny urzędowania: 730-1505

  Punkt Przyjmowania Materiału do Badań czynny w poniedziałki w godzinach: 730-915

 


Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Głubczycach jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym.

Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Głubczyce, ul. Grunwaldzka 1B.

Obszarem działania Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej  w Głubczycach jest miasto i gmina Głubczyce, miasto i gmina Kietrz, miasto i gmina Baborów, gmina Branice.

 
Zadania statutowe

 

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Głubczycach jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada Wojewoda Opolski. Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponenten środków budżetowych trzeciego stopnia.

Działalnością PSSE w Głubczycach kieruje  Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Głubczycach, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.

Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat głubczycki /gminy powiatu: Głubczyce, Baborów, Kietrz i Branice/

I. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Głubczycach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

  1. higieny środowiska;
  2. higieny pracy w zakładach;
  3. higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych,

 oraz w ośrodkach wypoczynku;

  1. zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych;

 

II. Zadania, o których mowa w punkcie I, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

  1. prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem czynności kontrolnych;
  2. opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
  3. działalność przeciwepidemiczną;
  4. opracowanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
  5. przygotowanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  6. przygotowanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
  7. przygotowanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
  8. inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
  9. opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Stacji;
  10. prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
{"register":{"columns":[]}}