Podstawowe Informacje
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna
w Głubczycach
ul. Grunwaldzka 1B
48-100 Głubczyce
Godziny urzędowania: 730-1505
Punkt Przyjmowania Materiału do Badań czynny w poniedziałki w godzinach: 730-915
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Głubczycach jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Głubczyce, ul. Grunwaldzka 1B.
Obszarem działania Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Głubczycach jest miasto i gmina Głubczyce, miasto i gmina Kietrz, miasto i gmina Baborów, gmina Branice.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Głubczycach jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada Wojewoda Opolski. Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponenten środków budżetowych trzeciego stopnia.
Działalnością PSSE w Głubczycach kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Głubczycach, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat głubczycki /gminy powiatu: Głubczyce, Baborów, Kietrz i Branice/
I. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Głubczycach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
- higieny środowiska;
- higieny pracy w zakładach;
- higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych,
oraz w ośrodkach wypoczynku;
- zdrowotnymi żywności i żywienia;
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych;
II. Zadania, o których mowa w punkcie I, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
- prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem czynności kontrolnych;
- opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
- działalność przeciwepidemiczną;
- opracowanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
- przygotowanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- przygotowanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
- przygotowanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
- inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
- opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Stacji;
- prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.