W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i Wnioski

 

  1. Tryb załatwiania skarg i wniosków  reguluje Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
  2. Skargi przyjmowane są codziennie w godzinach urzędowania w sekretariacie Stacji. Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Głubczycach w sprawach skarg i wniosków przyjmuje strony po uprzednim uzgodnieniu w sekretariacie oraz w każdy czwartek od godz. 15:00 do 16:00.
  3. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Skarfgi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
  4. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  5. Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
  6. Skargi i wnioski musza zawierać imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego oraz           adres wnoszącego.
  7. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
  8. Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, telegraficznej, za pomocą dalekopisu, telefaxem, pocztą elektroniczną lub ustnie do protokołu.
  9. Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków. Skargi i wnioski rozpatrują komórki merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
  10. Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Głubczycach załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie nie później niż 1 miesiąca od daty otrzymania.
  11. O sposobie załatwienia skarg i wniosków zawiadamia się skarżącego lub wnioskodawcę.
  12. Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Głubczycach właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Opolski Państwowy Wojewódzki  Inspektor Sanitarny, adres: ul. Mickiewicza 1  45-367 Opole; e-mail: wsse.opole@pis.gov.pl

 

{"register":{"columns":[]}}