W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyjaśnienie do przetargu EK-ZP.272.1.1.2021.1

Kętrzyn, dn. 21.04.2021

 

 

WYJAŚNIENIE DO SWZ znak: EK-ZP.272.1.1.2021.1

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż progi unijne w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt. 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019) na dostawę materiałów laboratoryjnych i szkła laboratoryjnego dla potrzeb Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kętrzynie.

Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00035648/01 z dnia 2021-04-19

 

Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Kętrzynie zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z dnia 11września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2019) udziela wyjaśnień na przesłane zapytania dotyczące treści SWZ wyżej wymienionego postępowania:

Pytania do SWZ:

Pytanie 1. Dotyczy: Pakietu 8: Zwracam się  z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie dla pakietu nr 8 surowic z terminem ważności min. 12 miesięcy w dniu dostawy.

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza dla pakietu nr 8 surowice z terminem ważności min. 12 miesięcy w dniu dostawy.

 

Pytanie 2. Dotyczy: pakietu 23: Czy Zamawiający dopuszcza w pozycji nr 1 i 2 zaoferowanie wyrobów z minimalnym terminem okresu przydatności 1 rok od dnia dostawy jak w pozostałych pakietach?

Minimalny termin okresu przydatności wynoszący 2 lata od dnia dostawy jest decydowane za długi dla takiego typu produktów.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie dopuszcza dla pakietu nr 23 w pozycji nr 1 i 2 wyrobów z minimalnym terminem okresu przydatności 1 rok od dnia dostawy.

 

Pytanie 3. Dotyczy umowy: (§ 4) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na naliczanie kar od wartości NETTO niezrealizowanej dostawy?

Uzasadnienie: VAT jest należnością publicznoprawną, którą wykonawca jest zobowiązany odprowadzić do urzędu skarbowego. Ponadto sama kwota podatku VAT wliczona do ceny oferty nie ma wpływu na korzyści ekonomiczne osiągane przez wykonawcę z tytułu wykonania zamówienia. Dlatego też zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów umowy w taki sposób, aby wysokość kary umownej naliczana była od wartości netto a nie brutto.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie 4. Dotyczy umowy: (§ 5 ustęp 1) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie procenta naliczanej kary do max. 5% wartości NETTO niezrealizowanej umowy?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę. Zamawiający modyfikuje treść umowy w następujący sposób:

1) § 5 ust. 1  przyjmuje brzmienie: „W przypadku nieuzasadnionego odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca może zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5% kwoty netto niezrealizowanej części umowy.”

2) § 5 pkt. 2 przyjmuje brzmienie:W przypadku nieuzasadnionego odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub odstąpienia od umowy przez  Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Zamawiający może zapłacić Wykonawcy karę umowną  w wysokości 5%  kwoty netto niezrealizowanej części umowy.”

 

Pytanie 5. Dotyczy umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w projekcie umowy zapisu, że zmiany umowy mogą nastąpić również w przypadku, gdy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych, liczbowych, numeracji jednostek redakcyjnych lub uzupełnień treści nie powodujących zmiany celu i istoty umowy?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 6. Czy Zamawiający dopuści, po każdorazowej konsultacji z Zamawiającym w razie problemów z dostawą związaną z obecną sytuacją tj., opóźnienia w dostawach wynikające z sił wyższych – tj. zagrożenie Koronawirusem - możliwość zaoferowania zamiennika produktu w trakcie realizacji umowy, o innej nazwie, kodzie oraz zbliżonych parametrach jakościowych w stosunku do produktu zaoferowanego w danej pozycji oferty w sytuacji, gdy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, jest on niedostępny u producenta, termin dostaw jest wydłużony, trwają wydłużone kontrole w zakresie dostarczanych produktów od Producentów/ Dostawców? Uzasadnienie: Wprowadzenie niniejszego zapisu pozwoli zarówno na zabezpieczenie ciągłości procesu diagnostycznego i uchroni, zarówno Zamawiającego oraz Wykonawcę przed nieoczekiwanymi oraz niezależnymi od nich skutkami wypadków losowych, do których mogą należeć: obecna sytuacja związana z koronawirusem, czasowa awaria linii produkcyjnej u producenta, czasowe wycofanie produktu przez producenta brak dostępności surowców, niekorzystne zmiany makroekonomiczne czy wpływ klęsk żywiołowych.

Odpowiedź na pytanie:

Jeżeli Wykonawca rozumie przez słowo „konsultacje” uzgodnienia telefoniczne przez wprowadzenie dopuszczalnych zmian w umowie zgodnie z pkt. 1 i 4 § 6 umowy, to Zamawiający nie wyraża zgody na taki sposób wykonania umowy. Zamawiający dopuszcza tylko dostawę produktów równoważnych zamawianym produktom.

Pytanie 7. Dotyczy umowy:  Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie we wzorze umowy następujące postanowienia:

Poza zmianami umowy dopuszczonymi w art. 144 ust. 1 Pzp dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy , w tym poszczególnych zamówień , gdy konieczność zmiany spowodowana jest okolicznościami poza kontrola stron, których działając z należytą starannością strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Dotyczy to w szczególności takich okoliczności jak zagrożenie epidemiologiczne, zamieszki , akty terroru, zamknięcie granic, rządowe ograniczenia międzynarodowego transportu, utrudnienia na lotniskach i granicach, tj. okoliczności o charakterze tzw. Siły wyższej. W czasie trwania siły wyższej Wykonawca odpowiada za wykonanie Umowy na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego . Wykonawca dołoży wszelkich starań , aby pomimo istnienia siły wyższej zapewnić ciągłość dostaw wszystkich produktów na bieżąco i zgodnie ze składanymi zamówieniami oraz zobowiązuje się informować Zamawiającego niezwłocznie i na bieżąco o wszelkich trudnościach związanych z dostarczeniem zamówionych przez niego produktów.

Uzasadnienie: Z uwagi na wyjątkowość sytuacji, jaką jest wybuch pandemii SARC-CoV-2, oraz dynamicznie zmieniające się okoliczności zewnętrzne, na które Wykonawca nie ma wpływu, w tym: Potencjalnie ograniczoną dostępność wybranych produktów związaną z nagłym i niemożliwym do przewidzenia zwiększeniem światowego zapotrzebowania na wyroby medyczne do diagnostyki in vitro oraz podejmowanie przez państwa dotknięte epidemią – w tym Polskę – środki profilaktyczne i zaradcze, takie jak: zamknięcie granic, ograniczenie międzynarodowego transportu, zwiększone kontrole na lotniskach i granicach, a także inne dodatkowe obowiązki nakładane na producentów i dystrybutorów produktów w sektorze ochrony zdrowia , stanowiące okoliczności o charakterze tzw. siły wyższej , złożone przez Zamawiającego zamówienia mogą nie zostać zrealizowane lub mogą zostać zrealizowane w późniejszym terminie lub w odbiegającej od zamówienia liczbie produktów. Wykonawca zobowiązuje się informować Zamawiającego niezwłocznie i na bieżąco o wszelkich trudnościach związanych z dostarczeniem zamówionych przez niego produktów.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający przewidział zmianę umowy w wyniku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych i dopuszcza zmiany umowy zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy w pkt. 1 i 4 § 6 umowy. Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację tych postanowień.

 

Pytanie 8. Dotyczy umowy: Czy Zamawiający po podpisaniu umowy, w trakcie jej realizacji dopuści możliwość dostarczania dokumentacji produktowej ( specyfikacje produktu) w formie elektronicznej?

Odpowiedź na pytanie:

Tak, Zamawiający dopuszcza po podpisaniu umowy, w trakcie jej realizacji możliwość dostarczania dokumentacji produktowej ( specyfikacje produktu) w formie elektronicznej.

 

Pytanie 9. Dotyczy umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zawarcie umowy w formie elektronicznej przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego przez Wykonawcę?

Uzasadnienie: W obecnej sytuacji epidemii Urząd Zamówień Publicznych zachęca zamawiających do komunikowania się z wykonawcami za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi odręcznemu. Potwierdzenie tej zasady znajduje się w art. 78(1) kodeksu cywilnego, który zrównuje kwalifikowany podpis elektroniczny z podpisem własnoręcznym.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie 10. Zadanie 24 – Czy Zamawiający odstąpi od wymogu dołączenia do dostawy certyfikatu kontroli jakości i samodzielne pobranie dokumentu bezpośrednio ze strony wykonawcy do której Zamawiający ma stały, całodobowy i bezpłatny dostęp?

Uzasadnienie: Wykonawca nie ma możliwości dołączania certyfikatów do dostaw.

Odpowiedź na pytanie:

Tak, Zamawiający odstąpi od wymogu dołączenia do dostawy certyfikatu kontroli jakości, jeśli Wykonawca umożliwi samodzielne pobranie dokumentu przez Zamawiającego bezpośrednio ze strony Wykonawcy, do której Zamawiający będzie miał stały, całodobowy i bezpłatny dostęp.

 

Pytanie 11. Zadanie 24 – Czy Zamawiający zgodzi się na umieszczenie w formularzu cenowym kolumny z ceną netto za opakowanie?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę w zadaniu 24 na dodanie w formularzu cenowym kolumny z ceną netto za opakowanie.

 

Pytanie 12. Zadanie 24 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie odczynników z następującymi terminami ważności:

– pozycja 3, 5 i 7 min. 1 miesiąc od daty dostawy do Zamawiającego

- pozycja 9 min. 6 miesięcy od daty dostawy do Zamawiającego

Uzasadnienie: ze względu na skład, komponenty i system produkcji odczynników – nie można określić terminu ważności oferowanego asortymentu na podany w SIWZ. Oferowane terminy ważności zostały podane zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 13:  Zadanie 24 – Prosimy o poprawienie numeracji pozycji w formularzu asortymentowo cenowym. W obecnym brzmieniu brak pozycji 4.

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający poprawi numerację pozycji w zadaniu 24 w formularzu cenowym.

 

Pytanie 14. Pytania do Umowy (Załącznik nr 4):

 §2 ust. 4 – Czy Zmawiający wyraża zgodę na modyfikację postanowienia umownego na:

„Ostatnie zamówienie z umowy wraz z oryginałem faktury musi być dostarczone najpóźniej do 13 grudnia 2021r., pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego zamówienia z zachowaniem terminu dostawy określonego w §2 ust. 2. W odniesieniu do Wykonawców nie mających możliwości dostarczania faktur VAT wraz z realizowanym zamówieniem, Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczenia faktur za pośrednictwem poczty/ kuriera w terminie 3 dni roboczych liczonych od daty dostawy na adres siedziby Zamawiającego lub faktur elektronicznych (format PDF) za pośrednictwem maila na adres: ………………”?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę. Zamawiający modyfikuje treść umowy w następujący sposób:

§2 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Ostatnie zamówienie z umowy wraz z oryginałem faktury musi być dostarczone najpóźniej do 13 grudnia 2021r., pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego zamówienia z zachowaniem terminu dostawy określonego w §2 ust. 2. W odniesieniu do Wykonawców nie mających możliwości dostarczania faktur VAT wraz z realizowanym zamówieniem, Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczenia faktur za pośrednictwem poczty/ kuriera w terminie 3 dni roboczych liczonych od daty dostawy na adres siedziby Zamawiającego lub faktur elektronicznych (format PDF) za pośrednictwem maila na adres: psse.ketrzyn@sanepid.olsztyn.pl”.

 

Pytanie 15. Dotyczy umowy:  §2 ust. 5 – Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację postanowienia umownego na:

,,Na fakturze musi być napisany numer zamówienia nadany przez Zamawiającego lub Wykonawcę”?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 16. Dotyczy umowy:  §4 ust. 1 – Czy Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do 1%?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 17. Dotyczy umowy: §4 ust. 2 – Czy Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do 1%?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

ZATWIERDZIŁ

                                                                                                          Dyrektor PSSE w Kętrzynie

                                                                                                                  Irmina Filipek

 

Materiały

Wyjaśnienie do SWZ EK-ZP.272.1.1.2021.1
Wyjaśnienie​_do​_SWZ​_EK-ZP2721120211.pdf 3.43MB
Załącznik nr 4 do SWZ- projektowane postanowienia umowy poprawione
Załącznik​_nr​_4​_do​_SWZ-​_projektowane​_postanowienia​_umowy​_poprawione​_1.doc 0.08MB
Załącznik nr 1 formularz cenowy poprawiony
EK-ZP272112021​_Załącznik​_nr​_1-formularz​_cenowy​_poprawiony​_1.xlsx 0.26MB
{"register":{"columns":[]}}