W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zlecenia na badania

 1. Badanie próbek realizowane jest na podstawie:

* zlecenia jednorazowego – płatność przelewem przed odbiorem wyników badań – do pobrania na dole strony 

2. Próbki do badań przyjmowane są w dniach:

  • poniedziałek, wtorek, środa - w godzinach 8:30 - 12:30 w Sekretariacie Technicznym SBW i SBMŻ  (I piętro, pok. 25 )

3. Sekcja Badań Mikrobiologicznych Żywności nie pobiera próbek do badań. Przyjmuje próbki dostarczone przez klienta.

4. Próbki przyjmowane są po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu terminu badania oraz wydawania sprzętu do pobrania próbek 

5. Próbki do badań mikrobiologicznych pobrane:

a) w opakowaniach oryginalnych powinny być:

  • fabrycznie zamknięte;
  • opakowanie nieuszkodzone, czyste, zabezpieczone przed wtórnym zanieczyszczeniem;
  • bez widocznych cech zepsucia;
  • czytelnie oznakowane, pozwalające na identyfikację rodzaju próbki i producenta / właściciela próbki.

b) do innych opakowań powinny być:

  • napełnione nie więcej niż w ¾ swojej pojemności w celu uniknięcia wycieku próbki, a także umożliwiające wymieszanie próbki w laboratorium;
  • czytelnie oznakowane, pozwalające na identyfikację rodzaju próbki i producenta / właściciela próbki;
  • bez widocznych cech zepsucia;
  • opakowanie nieuszkodzone, bez oznak wycieku, czyste, zabezpieczone przed wtórnym zanieczyszczeniem.

6. Próbki powinny trafić do Laboratorium w terminie przydatności do spożycia /  daty minimalnej trwałości;

7. Minimalna masa lub objętość próbki produktu żywnościowego, przeznaczonego do badań mikrobiologicznych wynosi 200 g lub 200 ml.

8. Próbki środków spożywczych nietrwałych winny być przetransportowane do laboratorium w warunkach chłodniczych, w możliwie najkrótszym czasie od momentu pobrania.

9. W czasie transportu, przyjęcia próbek do badań i rozpoczęcia badań zaleca się stosowanie następujących temperatur określonych w Załączniku Nr 1  do pobrania na dole strony.

10. Za wykonane badanie wystawiana jest faktura VAT zgodnie z aktualnym cennikiem (dostępnym do wglądu w Laboratorium PSSE). Orientacyjną cenę za badania podajemy również telefonicznie.

11. Wydawanie sprawozdań z badań od poniedziałku do piątku w godz. 12:30 - 14:30 (po 2 – 10 dniach od daty dostarczenia próbki do Laboratorium – czas oczekiwania jest uzależniony od rodzaju badanej próbki i zakresu badania).

 

 Zapraszamy Państwa również do wypełnienia naszej ankiety, która umożliwi lepszą współpracę z Laboratorium oraz pozwoli spełnić Państwa oczekiwania w związku z oferowanymi przez nas usługami. /do pobrania na dole strony/

Materiały

Zlecenie jednorazowe klient zewnętrzny - Formularz nr PO-02/F06 z dnia 05.03.2024r.
2024​_03​_05-Zlecenie​_jednorazowe​_klient​_zewnętrzny​_-​_formularz​_nr​_PO-02​_F06​_z​_dn​_05-03-2024.pdf 0.16MB
Uzgodnienia do protokołu pobrania próbek, zlecenia - Formularz PO-02/F13 z dnia 17.01.2023r.
Uzgodnienia​_do​_Protokołu​_pobrania​_próbek-Zlecenia​_-​_Formularz​_nr​_PO-02​_F13​_z​_dn-17​_01​_23r.pdf 0.11MB
Załącznik nr 1 z dnia 15.04.2021 do Instrukcji I-01/PO-SBMŻ-03
Załącznik​_nr​_1​_z​_dnia​_15042021r.pdf 0.10MB
Ankieta dla klienta wewnętrznego i zewnętrznego PSSE w Kętrzynie
PO-02​_F07​_Ankieta​_dla​_klienta​_wew​_i​_zew​_04062018.pdf 0.20MB
{"register":{"columns":[]}}