W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Pracy

Zadania Sekcji

Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy:

  1. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów określających wymagania higieniczno-
    sanitarne w zakładach pracy.
  2. Nadzór nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy.
  3. Kontrola zakładów pracy w zakresie występującego narażenia zawodowego
    na szkodliwe czynniki (chemiczne, fizyczne, biologiczne) w środowisku pracy.
  4. Nadzór w zakresie warunków pracy i oceny narażenia zawodowego pracowników narażonych na procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym, mutagennym lub reprotoksycznym.
  5. Nadzór nad producentami, importerami, osobami wprowadzającymi do obrotu lub stosującymi substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby używane w procesach technologicznych lub w innych celach.
  6. Nadzór nad wprowadzaniem do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowaniem w działalności zawodowej.
  7. Nadzór nad podmiotami wprowadzającymi do obrotu prekursory narkotyków kategorii 2 i 3.
  8. Nadzór nad zakazem wytwarzania lub wprowadzania do obrotu środka zastępczego lub produktu, co do którego zachodzi podejrzenie, że jest on środkiem zastępczym.
  9. Nadzór w zakresie przestrzegania przepisów i zasad BHP podczas prac związanych
    z usuwaniem bądź zabezpieczeniem wyrobów zawierających azbest.
  10. Kontrola zakładów pracy w zakresie ochrony zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.
  11. Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie chorób zawodowych.
  12. Nadzór nad spełnianiem przez podmioty obowiązków, o których mowa w  art. 23 ustawy prawo atomowe (działalność zawodowa związana z występowaniem promieniowania naturalnego prowadzącego do wzrostu narażenia pracowników).
{"register":{"columns":[]}}