Skargi i wnioski
- Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
- Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Koszalinie przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w środy w godz. 15:00 - 16:00 oraz w piątki 8:00-9:00.
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
- Skargi i wnioski muszą zawierać imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego oraz adres wnoszącego
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następujący sposób: pisemnie, telefaxem, pocztą elektroniczną, za pośrednictwem platformy e-PUAP lub ustnie do protokołu.
- Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny Koszalinie załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
- Tryb odwoławczy:
Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Koszalinie właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Szczecinie, 70-632 Szczecin, ul. Spedytorska 6/7.
- Pierwsza publikacja:
- 10.03.2023 13:55 Daniel Dubowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Horowska-Staszek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 1.0 | 10.03.2023 13:55 Daniel Dubowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP