Polityka prywatności
Polityka prywatności oraz plików cookies
- Dane osobowe
Publikujemy ten dokument w celu wyjaśnienia powodów, dla których gromadzimy
i przetwarzamy dane osobowe w ramach prowadzonej przez nas działalności:
- Czym są dane osobowe?
Są to wszystkie informacje, które pozwalają bez większego wysiłku odróżnić jedną osobę od pozostałych. Mogą one dotyczyć zarówno wprost tej osoby (takie jak imię i nazwisku, numer identyfikacyjny, a czasem nawet adres e-mail lub konto internetowe), jak też takie, które nie opisują jej bezpośrednio. Przykładowo dotyczą jej cech, stanu zdrowia, poglądów, miejsca zamieszkania, nałogów, rasy lub wyznania.
- O jakich danych osobowych mówimy w naszym przypadku?
Przetwarzamy dane, które przekazują nam nasi Klienci, Kontrahenci oraz Pracownicy, w związku z korzystaniem z naszych usług, współpracą z nami lub zatrudnieniem.
- Co to znaczy przetwarzanie danych?
Przetwarzanie to wszelkie czynności jakie możemy wykonać z danymi osobowymi – związane zarówno z ich aktywnym wykorzystaniem, takim jak gromadzenie, pobieranie, utrwalanie, łączenie, modyfikowanie czy też udostępnianie, jak też pasywnym, takim jak przechowywanie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
- Kto jest Administratorem danych (to znaczy kto ma wpływ na ich przetwarzanie oraz bezpieczeństwo)?
Administratorem Państwa danych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lipnie,
ul. Kościuszki 18/20, 87-600 Lipno, tel. 54 287 32 24.
W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych należy się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych pod numer telefonu 54 287 32 24 lub pod adresem e-mail: iod.psse.lipno@sanepid.gov.pl
- Na jakiej podstawie prawnej i w jakim celu przetwarzamy Państwa dane?
Każde przetwarzanie Państwa danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą taką może być zgoda na przetwarzanie danych, przepisy o ochronie danych osobowych lub o Państwowej Inspekcji Sanitarnej:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. U. E. L 119/1 z 4.5.2016 z późn. zm.), - ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
- ustawa z dnia 14 grudnia 2018 roku o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku
z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz.U. z 2019 r. poz.125), - ustawa z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59).
Państwa dane mogą być przez nas przetwarzane w kilku różnych celach, przykładowo:
- ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, tak wewnętrznych, jak i zewnętrznych, zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych,
- wykonywania statutowych badań laboratoryjnych i pomiarów,
- swoje dane mogą Państwo nam udostępnić wysyłając maila lub korzystając
z zamieszczonego na naszej stronie formularza kontaktowego. Państwa dane przetwarzamy wówczas w oparciu o udzieloną przez Państwa zgodę, którą wyraża się automatycznie
w chwili, gdy wysyłają Państwo do nas swoje dane (np. adres mailowy). Państwa zgoda jest dobrowolna – należy pamiętać, że można w każdej chwili ją cofnąć. W takim przypadku niezwłocznie usuniemy wszystkie podane przez Państwa informacje, o ile tylko nie zostaliście Państwo naszym Klientem, - jeżeli jesteście Państwo naszym Klientem lub osobą zainteresowaną skorzystaniem ze świadczonych przez nas usług, Państwa dane przetwarzamy w związku z zawartą
z Państwem umową lub w ramach przygotowań do zawarcia takiej umowy. Odbywa się to zawsze za Państwa wiedzą i wolą. Wyrażając zamiar zawarcia umowy, wiedzą Państwo jakie dane osobowe będą potrzebne do jej podpisania, a po jej podpisaniu macie Państwo wiedzę, jakie dane w tym celu przekazaliście lub przekażecie w okresie późniejszym, - możemy przetwarzać Państwa dane w związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa naszej sieci informatycznej oraz informacji. Nastąpi to wówczas, gdy będziecie Państwo korzystać z naszej infrastruktury informatycznej lub łączyć się z nią, np. wchodząc na naszą stronę lub przesyłając do nas wiadomości. Jest to nasz prawnie uzasadniony interes.
- jeżeli jesteście Państwo zainteresowani podjęciem pracy w naszej instytucji, Państwa dane będą przetwarzane w postaci nadesłanej przez Państwa aplikacji lub dokumentów. Odbywa się to za Państwa wiedzą i zgodą, którą można w każdej chwili cofnąć. W takim przypadku Państwa kandydatura nie zostanie przez nas rozpatrzona oraz niezwłocznie usuniemy wszystkie podane przez Państwa dane. Natomiast z chwilą zatrudnienia się u nas, dalsze zasady przetwarzania danych oraz obowiązkowy zakres ich przekazania i dalszego przez nas przetwarzania określają przepisy prawa pracy.
- Komu przekazujemy Państwa dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie lub wskazanym w zawartej z Państwem umowie podwykonawcy naszych usług. Mamy też obowiązek udostępnić je na żądanie podmiotów uprawnionym do tego na podstawie innych przepisów prawa, np. sądom lub organom ścigania. Udostępnienie nastąpi jednak tylko wtedy, gdy zwrócą się one do nas z wnioskiem w tej sprawie, wskazując podstawę prawną, które im na takie żądanie zezwala.
Nie przewidujemy przekazywania Państwa danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, to jest poza obszar gospodarczy Unii Europejskiej. Na terenie Unii Europejskiej, dzięki RODO, macie Państwo zapewniony identyczny poziom ochrony danych we wszystkich krajach członkowskich. Tekst RODO jest odstępny pod adresem: http://uodo.gov.pl
- Jak długo będziemy przetwarzać Państwa dane?
Przykładamy bardzo dużą uwagę do tego, aby ograniczyć do niezbędnego minimum zakres gromadzonych przez nas danych, jak też czas ich przetwarzania. W tym celu wykonujemy systematyczne przeglądy posiadanych dokumentów papierowych i elektronicznych, usuwając zbędne, których czas przydatności minął. Należy pamiętać, że o okresie przetwarzania Państwa danych, zależnie od podstawy, w oparciu o którą je uzyskaliśmy, mogą decydować odrębne – niezależne od nas przepisy prawne, które mogą nakładać na nas obowiązek przechowywania Państwa danych, niezależnie od Państwa woli lub chęci. Przykładem może być prawo pracy, prawo ubezpieczeń społecznych czy przepisy dotyczące rachunkowości.
Państwa dane mogą też trafić do nas w związku z np. przeprowadzonym szkoleniem czy konferencją, wówczas możemy przetwarzać je w krótkim okresie czasu, w celu wystawienia Państwu zaświadczenia potwierdzającego udział w szkoleniu/konferencji. Po tych czynnościach niezwłocznie usuniemy Państwa dane i na pewno nie będziemy ich wykorzystywać w innym celu.
Jeśli posiadane przez nas dane miałyby zostać wykorzystane w innym celu, niż w jakim zostały one pozyskane, zawsze zostaniecie Państwo przez nas o tym poinformowani i będziecie mogli się temu sprzeciwić.
- Jakie masz prawa w stosunku do Państwa danych?
Jeśli przetwarzamy Państwa dane osobowe, zawsze macie Państwo prawo do:
- żądania dostępu do danych,
- ich sprostowania,
- żądania usunięcia,
- lub ograniczenia czynności przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- przenoszenia danych, w tym uzyskania ich kopii.
Możecie Państwo także wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych, w takim przypadku niezwłocznie usuniemy Państwa dane osobowe, jeśli tylko nie wystąpi obowiązek prawny nakazujący nam ich dalsze przetwarzanie.
Jeśli uznacie Państwo, że w jakikolwiek sposób – czego oczywiście nie chcemy – naruszyliśmy Państwa prawa, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz informacja o profilowaniu.
W oparciu o Państwa dane nie są podejmowane przez nas żadne decyzje, które miałyby charakter zautomatyzowany, co znaczy odbywałyby się bez udziału człowieka. Nie podejmujemy także żadnych działań, które miałyby na celu profilowanie Państwa osoby.
- Jak chronimy Państwa dane?
W celu zapewnienia bezpieczeństwa Państwa danych stosujemy wymagane prawem środki organizacyjne i techniczne. W naszej siedzibie zainstalowaliśmy niezbędne zabezpieczenia fizyczne, aby uniemożliwić dostęp do danych osobom nieuprawnionym. Nasi pracownicy posiadają wymagane upoważnienia oraz mogą przetwarzać dane w sposób ograniczony,
tzn. tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do prawidłowego wykonywania przez nich obowiązków służbowych.
- Ochrona prywatności osób niepełnoletnich
Nie monitorujemy i nie weryfikujemy informacji na temat wieku użytkowników, nadawców
i odbiorców wiadomości oraz osób zainteresowanych otrzymywaniem powiadomień o naszej działalności. Osoby niepełnoletnie to osoby, które nie ukończyły 16 roku życia i nie powinny wysyłać do nas żadnych informacji. Takie osoby muszą załatwiać swoje sprawy poprzez rodziców albo opiekunów prawnych.
- Pliki cookies
- Czym są pliki cookies i do czego służą?
Cookies to pliki tekstowe, które zapisywane są w Państwa urządzeniu i używane do rozpoznania tego urządzenia przy ponownym połączeniu. Cookies są pobierane przy każdym "wejściu" i "wyjściu" ze strony. Cookies nie służą do ustalania Państwa tożsamości, a jedynie Państwa urządzenia - m.in. po to, by po rozpoznaniu używanej przez Ciebie przeglądarki, wyświetlany obraz był jak najlepiej dopasowany do możliwości technicznych sprzętu
(np. jego rozdzielczości) lub jego typu (wersja „stacjonarna” - desktopowa lub mobilna).
Cookies używają obecnie praktycznie wszystkie działające w Internecie serwisy - wyszukiwarki, strony informacyjne, blogi, sklepy internetowe, strony urzędów, czasopism i gazet, itd. Korzysta z nich także nasza strona.
Więcej informacji na temat ciasteczek można znaleźć na stronie: www.wszystkoociasteczkach.pl
- Jak działają cookies?
Generalnie działają one na następujących zasadach:
- identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę,
- dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach,
- nie są szkodliwe ani dla Państwa ani dla Państwa komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania, nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach,
- domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył,
- na podstawie Państwa zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.
- Jakie są rodzaje plików cookies?
Występują następujące typy cookies:
- "Ciasteczka sesyjne" – (ang. session cookies) są tymczasowymi plikami, przechowywanymi w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia jej sesji (czyli do chwili zamknięcia przeglądarki). Te pliki są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie. Po zamknięciu przeglądarki powinny być automatycznie usuwane z urządzenia, na którym oglądano stronę,
- "Ciasteczka stałe" – (ang. persistent cookies) ułatwiają korzystanie z często odwiedzanych stron (np. zapamiętują ulubiony układ kolorystyczny, albo układ menu na ulubionych stronach). Pliki te przechowywane są w odpowiednim folderze przez dłuższy czas, który można regulować w ustawieniach używanej przeglądarki. Za każdym razem, gdy odwiedza się stronę, dane z tych ciasteczek są przekazywane na serwer. Ten typ plików cookie,
z angielskiego jest czasem nazywany "śledzącymi" (tracking cookies), - "Ciasteczka zewnętrzne" - (ang. third parties cookies) - są plikami pochodzącymi zazwyczaj z serwerów reklamowych, serwerów wyszukujących itd., współpracujących z właścicielem danej strony. Dzięki nim wyświetlane reklamy są dostosowane do Państwa preferencji
i zwyczajów, co w zamian niejednokrotnie pozwala na bezpłatne korzystanie z części zawartości serwisu. Z ich pomocą są również zliczane "kliknięcia" na reklamy, preferencje użytkowników etc.
- Czy musicie Państwo wyrazić zgodę na używanie przez nas cookies?
Należy pamiętać, że istnieje możliwość samodzielnego zarządzania „cookies". Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których się korzysta (zazwyczaj domyślnie mechanizm jest włączony). W najpopularniejszych przeglądarkach jest możliwość:
- zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe,
- zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych witryn,
- określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.,
- blokowania lub usuwania cookies.
Informacje na temat możliwości włączenia i wyłączenia ciasteczek w najbardziej popularnych przeglądarkach można znaleźć pod adresem producenta.
Pozostawienie ustawień przeglądarki bez zmian oznacza zgodę na stosowanie przez nas ciasteczek. Ich blokowanie lub wyłączenie obsługi niektórych ich rodzajów może uniemożliwić natomiast skorzystanie z pełnej funkcjonalności strony lub zakłócić jej poprawne funkcjonowanie.
- Do czego wykorzystujemy cookies?
W ramach strony stosowane są zarówno ciasteczka sesyjne, jak ciasteczka stałe. Możemy je wykorzystać np. w celu tworzenia statystyk, co umożliwia ulepszanie zawartości stron i ich struktury lub utrzymanie sesji Użytkownika strony.
Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług związanych z ruchem i korzystaniem z Internetu. Google może również przekazywać te informacje podmiotom trzecim, jeżeli będzie zobowiązane to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy podmioty te przetwarzają takie informacje w imieniu Google.
Dane zbierane przez naszą stronę nie są ujawniane ani udostępniane podmiotom trzecim za wyjątkiem właściwych organów ścigania uprawnionych do prowadzenia postępowania karnego.