Skargi i Wnioski
05.01.2022
Skargi i Wnioski
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łodzi przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godz. 13:30 – 15:30.
Skargi i wnioski w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łodzi przyjmowane są w sekretariacie PSSE od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach 7:30 do 15:05.
Zadania w zakresie przyjmowania, oraz ewidencji skarg i wniosków realizują pracownicy sekretariatu PSSE w Łodzi .
Skargi i wnioski przyjmowane są w formie:
- pisemnej,
- faksu,
- poczty elektronicznej,
- ustnie do protokołu.
Protokół przyjęcia ustnej skargi lub wniosku zawiera:
- datę przyjęcia skargi lub wniosku,
- imię i nazwisko bądź nazwę wnoszącego,
- adres zgłaszającego,
- zwięzły opis treści sprawy,
- podpis przyjmującego zgłoszenie.
Na żądanie wnoszącego przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku
Rozpatrywanie skarg i wniosków:
UWAGA: skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego (anonimowe) pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łodzi nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku, odpis skargi lub wniosku przesyła w ciągu 7 dni właściwemu organowi i zawiadamia o tym wnoszącego skargę lub wniosek.
Skargi lub wnioski nie będą rozpoznawane, jeżeli w terminie 7 dni od otrzymania stosownego wezwania wnoszący nie uzupełni jej bądź nie złoży wyjaśnień.
Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, w sprawie zbiera się niezbędne materiały.
Skargę i wniosek załatwia się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi i wniosku przedstawiane wnoszącemu powinno zawierać: oznaczenie organu od którego pochodzi, wskazanie w jaki sposób skarga lub wniosek zostały załatwione, podpis Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łodzi lub z-cy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łodzi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi lub wniosku powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
Skargi i wnioski dotyczące działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łodzi lub z-cy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łodzi należy kierować do Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego na adres: ul. Wodna 40; 90‑046 Łódź.
Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735 z późn. zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwy organ, albo przez jego pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Pierwsza publikacja:
- 05.01.2022 12:45 Mariusz Sieradzki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Dyrektor PSSE w Łodzi Urszula Jędrzejczyk
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i Wnioski | 1.0 | 05.01.2022 12:45 Mariusz Sieradzki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP