W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Czy wiesz, że...

17.06.2021

Baner HIV/AIDS

Szanowni Państwo,

W związku z informacją, że Krajowe Centrum ds. AIDS w dniach: 16-30 czerwca 2021 r. planuje przeprowadzenie kolejnej edycji działań edukacyjno-informacyjnych pod hasłem „Czy wiesz, że...", będących kontynuacją kampanii profilaktycznej HIV/AIDS z 2020 r.

Kampania została przygotowana w oparciu o wyniki badań społecznych dotyczących wiedzy na temat HIV/AIDS w naszym kraju oraz informacje przekazane przez konsultantów z Poradni Internetowej HIV/AIDS oraz z Telefonu Zaufania HIV/ AIDS.

Otrzymując na bieżąco sygnały o systematycznym spadku poziomu wiedzy, w Centrum powstał pomysł na przygotowanie kampanii edukacyjnej z podstawowym przekazem, w której najczęściej powielane mity i przesądy zostają wyjaśnione jasnym i zrozumiałym językiem, połączonym z równie prostą formą graficzną.

1.      Cele kampanii:

1)     Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:

  a.. NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
  b.. NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
  c.. NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara😊
  d.. HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
  e.. Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.
2)     Zwiększenie wśród grupy docelowej świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:

  a.. Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.
  b.. Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/   
3)     Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:

•                    strona Krajowego Centrum ds. AIDS:  https://aids.gov.pl/  
•                    Poradnia Internetowa HIV/AIDS: poradnia@aids.gov.pl
•                    bezpłatny Telefonie Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448.


2.      Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:

  a.. 18 - 34 lata
  b.. 35 – 49 lat
Nie ograniczamy grupy docelowej pod względem płci, wykształcenia, dochodu ani miejsca zamieszkania.

Grupą docelową kampanii nie są osoby zakażone HIV czy chore na AIDS, które z racji swojego stanu zdrowia  są włączone do  Programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia p.n. „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce", mają dużą wiedzę zarówno na temat zakażenia, jak i na temat osiągnięć współczesnej medycyny jeśli chodzi o leczenie ARV. Nie są nimi też osoby zakażone HIV, u których poziom wirusa w surowicy krwi jest niewykrywalny, a więc są praktycznie niezakaźne.

Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.


3.      Zaplanowane działania:

1)     Usługa wynajmu zew. tablic informacyjnych tzw. Citylightów, o rozmiarach 1,2x1,8 m, umieszczonych gł. na przystankach komunikacji miejskiej, ale też w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe wraz z wydrukiem, montażem, ekspozycja i demontażem oraz utylizacją 5 plakatów kampanijnych:

  a.. termin: 16-30.06.2021 r.
  b.. liczba nośników: 500 nośników w 12 województwach (z wyjątkiem województw: lubuskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego).


2)     Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że...", przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.

·         termin: 16-30.06.2021 r.

·         fanpage KC ds. AIDS na portalu Facebook: https://www.facebook.com/kcaids


4.      Materiały graficzne:

1)     5 plakatów informacyjno-edukacyjnych – w załączeniu.


Zwracam się z prośbą o włączenie się Państwa w działania edukacyjno-informacyjne oraz udostepnienie, w miarę możliwości, informacji na temat kampanii w wykorzystaniem plakatów graficznych  (pliki .jpg w załącznikach), za pośrednictwem Państwa kanałów komunikacji na terenie powiatu (strona www, media społecznościowe).

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}