Żyj dobrze
08.07.2022
#Żyj Dobrze. To hasło przewodnie kampanii prozdrowotnej, inspirującej Polki i Polaków do wprowadzania zmian na lepsze w swoim życiu po pandemii koronawirusa.
Cel kampanii
Celem głównym kampanii jest przypomnienie, że wyborów wpływających na nasze życie dokonujemy każdego dnia. Chcemy uwrażliwić odbiorców naszych treści na potrzebę stałego identyfikowania swoich problemów zdrowotnych i samodzielnego radzenia sobie z wieloma aspektami swojego życia. Uczyć podejmowania dobrych wyborów i decyzji sprzyjających zdrowiu. Chcemy kształtować zachowania i postawy sprzyjające poprawie zdrowia kompleksowo: w sferze fizycznej, psychicznej czy społecznej.
Grupy docelowe, obszary tematyczne i narzędzia komunikacji
Wykorzystując powszechne obecnie w tej chwili narzędzie, jakim są media społecznościowe (Facebook, Twitter, www) chcemy, poprzez zaplanowany cykl specjalnie przygotowanych postów i artykułów, zachęcić Polaków do działania, do odbudowy swojego dobrostanu psychicznego i fizycznego. Poprzez proste podpowiedzi zbudowane w jasny, przystępny sposób, prezentowane na specjalnie przygotowanych postach, publikowanych w social mediach, chcemy budować zmianę zachowań zdrowotnych Polaków. Postaramy się pokazać, jak prosto można codziennie podejmować małe kroki w kilku obszarach szeroko pojętego zdrowia publicznego, by zbudować sobie dobre, zdrowe życie. Liczymy, że przygotowane treści w swej prostocie i dzięki interesującej formie trafią do szerokiego kręgu odbiorców. Konkretne wskazówki w poszczególnych obszarach tematycznych pozwolą codziennie czynić małe kroki ku wypracowaniu zdrowych życiowych nawyków, które wpłyną ostatecznie na poprawę dobrostanu, zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet i mężczyzn, dorosłych i dzieci, seniorów i młodzieży.
Wyżej wymienione to właśnie grupy docelowe naszych działań. Przy czym treści dotyczące dzieci będziemy kierować w przekazie do ich rodziców.
Materiały edukacyjne przygotowaliśmy, mając na uwadze pięć obszarów tematycznych, najbardziej istotnych pod kątem odbudowy zdrowia po pandemii.
Obszary tematyczne kampanii:
- Aktywność fizyczna
- Higiena
- Zdrowe żywienie
- Zdrowie psychiczne
- Profilaktyka (w tym: regularne badania diagnozujące stan zdrowia po COVID-19, sezonowe szczepienia, PSO, mammografia, itp.)
Kampania potrwa od piątku 20 maja do początku wakacji, do 24 czerwca.
W czasie COVID-19 w znacznym stopniu spadła aktywność fizyczna wśród dzieci i młodzieży, dorosłych i seniorów. Większość osób spędzała ten czas w domu na kwarantannie lub w izolacji. Nauka zdalna też spowodowała , że dzieci i młodzież siedziały w domu przed ekranami komputerów czy swoich telefonów.
Według badań ogólnopolskich przeprowadzonych przez Instytut Żywności i Żywienia nadwagi i otyłości wystąpiły u 12,6 % chłopców i 12,2 % dziewcząt (1-18 lat) a według danych z ogólnopolskiego badania stanu zdrowia ludności, na otyłość cierpi 61,6 % panów i 50,3 % pań, natomiast niska aktywność fizyczna towarzyszy ponad 50% dorosłych Polaków.
W ramach Kampanii ,,Żyj Dobrze PSSE w Radomiu zachęca do uprawiania aktywności fizycznej, która zdecydowanie poprawi nasz stan zdrowia fizyczny i psychiczny, wpłynie pozytywnie na jakość i długość naszego życia. ,,Trzymaj formę" to recepta na zdrowe i długie życie.
Materiały
Aktywność fizycznaHigiena
Zdrowe żywienie
Profilaktyka
Zdrowie psychiczne