W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Żyj dobrze

08.07.2022

#Żyj Dobrze. To hasło przewodnie kampanii prozdrowotnej, inspirującej Polki i Polaków do wprowadzania zmian na lepsze w swoim życiu po pandemii koronawirusa.

Żyj dobrze - kampania edukacyjna

Cel kampanii

Celem głównym kampanii jest przypomnienie, że wyborów wpływających na nasze życie dokonujemy każdego dnia. Chcemy uwrażliwić odbiorców naszych treści na potrzebę stałego identyfikowania swoich problemów zdrowotnych  i samodzielnego radzenia sobie z wieloma aspektami swojego życia. Uczyć podejmowania dobrych wyborów i decyzji sprzyjających zdrowiu. Chcemy kształtować zachowania i postawy sprzyjające poprawie zdrowia kompleksowo: w sferze fizycznej, psychicznej czy społecznej. 

Grupy docelowe, obszary tematyczne i narzędzia komunikacji

Wykorzystując powszechne obecnie w tej chwili narzędzie, jakim są media społecznościowe (Facebook, Twitter, www) chcemy, poprzez zaplanowany cykl specjalnie przygotowanych postów i artykułów, zachęcić Polaków do działania, do odbudowy swojego dobrostanu psychicznego i fizycznego. Poprzez proste podpowiedzi zbudowane w jasny, przystępny sposób, prezentowane na specjalnie przygotowanych postach, publikowanych w social mediach, chcemy budować zmianę zachowań zdrowotnych Polaków. Postaramy się pokazać, jak prosto można codziennie podejmować małe kroki w kilku obszarach szeroko pojętego zdrowia publicznego, by zbudować sobie dobre, zdrowe życie. Liczymy, że przygotowane treści w swej prostocie i dzięki interesującej formie trafią do szerokiego kręgu odbiorców. Konkretne wskazówki w poszczególnych obszarach tematycznych pozwolą codziennie czynić małe kroki ku wypracowaniu zdrowych życiowych nawyków, które wpłyną ostatecznie na poprawę dobrostanu, zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet i mężczyzn, dorosłych i dzieci, seniorów i młodzieży.

Wyżej wymienione to właśnie grupy docelowe naszych działań. Przy czym treści dotyczące dzieci będziemy kierować w przekazie do ich rodziców.

Materiały edukacyjne przygotowaliśmy, mając na uwadze pięć obszarów tematycznych, najbardziej istotnych pod kątem odbudowy zdrowia po pandemii.

Obszary tematyczne kampanii:

  1. Aktywność fizyczna
  2. Higiena
  3. Zdrowe żywienie
  4. Zdrowie psychiczne
  5. Profilaktyka (w tym: regularne badania diagnozujące stan zdrowia po COVID-19, sezonowe szczepienia, PSO, mammografia, itp.)

Kampania potrwa od piątku 20 maja do początku wakacji, do 24 czerwca.

W czasie COVID-19 w znacznym stopniu spadła aktywność fizyczna wśród dzieci i młodzieży, dorosłych i seniorów. Większość osób spędzała ten czas w domu na kwarantannie lub w izolacji. Nauka zdalna też spowodowała , że dzieci i młodzież siedziały w domu przed ekranami komputerów czy swoich telefonów.

Według badań ogólnopolskich przeprowadzonych przez Instytut Żywności i Żywienia nadwagi i otyłości wystąpiły u 12,6 % chłopców i 12,2 % dziewcząt (1-18 lat) a według danych z ogólnopolskiego badania stanu zdrowia ludności, na otyłość cierpi 61,6 % panów i 50,3 % pań, natomiast niska aktywność fizyczna towarzyszy ponad 50% dorosłych Polaków.

W ramach Kampanii ,,Żyj Dobrze PSSE w Radomiu zachęca do uprawiania aktywności fizycznej, która zdecydowanie poprawi nasz stan zdrowia fizyczny i psychiczny, wpłynie pozytywnie na jakość i długość naszego życia. ,,Trzymaj formę" to recepta na zdrowe i długie życie.

Materiały

Aktywność fizyczna
Higiena
Zdrowe żywienie
Profilaktyka
Zdrowie psychiczne
{"register":{"columns":[]}}