W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dotycząca prowadzonych prac pod kątem przygotowania do nowego roku szkolnego 2022/2023 placówek oświatowo-wychowawczych

12.09.2022

Dokonano kontroli 10 placówek oświatowo-wychowawczych pod kątem przygotowania do nowego roku szkolnego 2022/2023r. Kontrolą sanitarną objęto teren placówki, sale dydaktyczne, pomieszczenia sanitarne, ciągi komunikacyjne. W większości placówek prace związane z przygotowaniem do nowego roku szkolnego były prowadzone w miesiącu sierpniu.

Remonty_2022

Szkoła Podstawowa Nr 1 w Międzyrzeczu:

Do dnia kontroli (18.07.2022r.) trwały  prace remontowo-konserwatorskie związane z przygotowaniem placówki do nowego roku szkolnego takie jak malowanie pokoju nauczycielskiego, uzupełnianie ubytków w powłokach malarskich, przegląd oświetlenia. Podczas lustracji pomieszczeń stwierdzono w łazience męskiej przy sali gimnastycznej wyraźny zaciek górnych partii ścian przy natrysku. Zgodnie z oświadczeniem przedstawiciela placówki zaciek został  zlikwidowany pod koniec sierpnia 2022r. Na terenie placówki trwa budowa bloku sportowego wraz ze stołówką. Prace mają zostać zakończone do 31.12.2022r. Na czas budowy teren został odpowiednio ogrodzony i zabezpieczony. Zgodnie z oświadczeniem dyrektora placówki  prace konserwatorsko-porządkowe polegające na  gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły zostały przeprowadzone do końca sierpnia br. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia (24 stycznia 2020r. – pozytywne). Przy każdym wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk, które znajdują się również w stołówce, i przed wejściem do sali gimnastycznej. Przy każdym z punktów zamieszczono instrukcje dezynfekcji rąk oraz informację o stosowanych przez placówkę środkach. Placówka posiada zapas środków do dezynfekcji rąk i powierzchni.

Szkoła Podstawowa Nr 4 w Międzyrzeczu:

Do dnia kontroli (19.07.2022r.) w placówce nie prowadzono prac remontowych czy też konserwatorsko-porządkowych – zaplanowane były na miesiąc sierpień.

Zgodnie z oświadczeniem przedstawiciela placówki Pani Małgorzaty Dziedzic w Szkole Podstawowej Nr 4 w Międzyrzeczu podczas przerwy letniej  przeprowadzono  prace konserwatorsko-porządkowe polegające na wymienianie uszkodzonych lamp i świetlówek, uzupełnianiu ubytków  w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły.

Ponadto w całości  zostały odnowione powłoki ścian i sufitu w  sali dydaktycznej nr 13. Podczas lustracji pomieszczeń stwierdzono w toalecie męskiej i damskiej wyraźnie zużyte kurki (starta emalia) do odkręcania wody. Natomiast  w toalecie męskiej  ubytki okleiny w kabinie ustępowej. Zgodnie z oświadczeniem  dyrektora placówki stwierdzone uchybienia zostały usunięte z końcem sierpnia br. Pomieszczenia placówki czyste, w dobrym stanie techniczno-sanitarnym. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia - (06 lutego 2020r. – wyniki negatywne przy tablicach,  pozostałe pozytywne).  Przy każdym wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk, które znajdują się również w szatni, stołówce, przed wejściem do sali gimnastycznej. Przy każdym z punktów zamieszczono instrukcje dezynfekcji rąk. Placówka posiada zapas środków do dezynfekcji rąk i powierzchni.

Zespół Edukacyjny - Szkoła Podstawowa w Brójcach :

Do dnia kontroli ( 20.07.2022r.)  trwały  prace polegające na  ociepleniu i położeniu struktury na elewacji budynku; malowaniu 2 sal dydaktycznych i pokoju nauczycielskiego; remontu schodów wejściowych do hali sportowej; wymiany grzejników w 4 salach dydaktycznych. Przeprowadzono także prace konserwatorsko-porządkowe (głównie w miesiącu sierpniu) polegające na wymienianie zużytych świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian  i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły. Zgodnie z oświadczeniem dyrektora placówki  wszelkie prace  zostały zakończone pod koniec sierpnia br. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia ( kwiecień 2022r. – pozytywne). Przy każdym wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk, które znajdują się również  w stołówce, i przed wejściem do sali gimnastycznej. Przy każdym z punktów zamieszczono instrukcje dezynfekcji rąk oraz informację o stosowanych przez placówkę środkach. Placówka posiada zapas środków do dezynfekcji rąk  i powierzchni.

Szkoła Ponadpodstawowa ZSTIO w Skwierzynie :

Do dnia kontroli (21.07.2022r.) nie prowadzono prac polegające na przygotowaniu placówki  do nowego roku szkolnego, przeprowadzone miały być dopiero w miesiącu sierpniu (w lipcu większość pracowników przebywało na urlopach wypoczynkowych).

W miesiącu sierpniu  miał zostać rozstrzygnięty przetarg na wymianę okien w budynku sali gimnastycznej przy ulicy Poznańskiej 1. Zgodnie z oświadczeniem sala zostanie wyłączona z użytkowania, a prace zostaną zakończone do końca br.  

Dokonano lustracji pomieszczeń w budynku przy ulicy Poznańskiej 1, podczas której  stwierdzono, że sale dydaktyczne utrzymane są czysto, stan techniczno-sanitarny zachowany; korytarze komunikacyjne i klatki schodowe utrzymane czysto; stan techniczno-sanitarny zachowany; sanitariaty damskie utrzymane czysto;  stan techniczno-sanitarny zachowany; santariaty męskie z uwagami - ściana nad kabinami ustępowymi z zaciekami; drzwi do kabin i do pomieszczeniatoalety zniszczone, z dziurami, ubytkami w strukturze, trudne do utrzymania w czystości. Natomiast w sali gimnastycznej: parkiet w sali gimnastycznej nierówny, miejscami zapadnięty, klepki parkietu ruchome, niestabilne, co sprawia, że parkiet jest trudny do utrzymania w czystości oraz stwarza zagrożenie dla ćwiczących uczniów; podłoga na balkonie wytarta, trudna do utrzymania w czystości; narożniki ścian na balkonie obtłuczone z ubytkami farby i tynku, trudne do utrzymania w czystości; zaciek na suficie na balkonie oraz przy szatni na parterze.

Dokonano również lustracji pomieszczeń drugiego  budynku zlokalizowanego  przy ulicy Mickiewicza 1. Stwierdzono, że sale dydaktyczne utrzymane są czysto, stan techniczno-sanitarny zachowany; korytarze komunikacyjne i klatki schodowe utrzymane czysto;  stan techniczno-sanitarny zachowany za wyjątkiem korytarza na I i częściowo II piętrze (ściana pod oknem), gdzie stwierdzono ubytki farby i tynku na dolnych partiach ścian oraz brudne, zakurzone górne partie ścian w korytarzu na I piętrze; sanitariaty utrzymane czysto, stan techniczno-sanitarny zachowany. Korytarz prowadzący do sali gimnastycznej, szatnia damska i męska oraz toaleta męska - sufity i ściany zalane z odpadającymi płatami farby i tynku; ubytki płytek ściennych w pomieszczeniu sanitarnym przy szatni damskiej, ściana trudna do utrzymania w czystości; ubytki farby i tynku na dolnych partiach ścian w sali gimnastycznej, ściany trudne do utrzymania w czystości. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia elektrycznego z dnia 07.10.2020r.  - wyniki pozytywne. Ponadto w placówce przy każdym z punktów zamieszczono instrukcję dezynfekcji rąk oraz informację o stosowanych przez placówkę środkach. Plcówka posiada zapas środków do dezynfekcji rąk i powierzchni.

W związku  z wystąpieniem w placówce nieprawidłowości na organ  prowadzący została wydana decyzja  administracyjna.

Szkoła Podstawowa Nr 6 w Międzyrzeczu:

Do dnia kontroli (29.08.2022r.)  przeprowadzono  w  placówce następujące prace  remontowo – konserwatorsko - porządkowe :

- wykonano prace polegające na gruntownym myciu : okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły,

- zamontowano tuleje w drzwiach od  łazienek w celu lepszej cyrkulacji powietrza,

- remont  sali dydaktycznej  nr 215 ( malowanie powłok ścian i sufitu).

Ponadto rozpoczęto prace remontowe w stołówce szkolnej, które zgodnie z oświadczeniem przedstawiciela placówki mają zostać zakończone z końcem października br.- prace będą wykonywane podczas nieobecności dzieci w stołówce (fotografie z wykonania zostaną przesłane wraz z końcem remontu do PPIS Międzyrzeczu).

Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia (protokół kontroli HDM-5/2020 z dnia 21 stycznia 2020r. – wyniki pozytywne). Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy  i tablic w salach dydaktycznych.

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Bobowicku:

Do dnia kontroli (29.08.2022r.)  przeprowadzono  w placówce następujące prace  remontowo - konserwatorsko - porządkowe :

- odrestaurowano schody- wejście do placówki,

- wykonano prace polegające na gruntownym myciu : okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły,

- zakupiono części umeblowania do internatu (łóżka piętrowe).

Pomieszczenia placówki czyste, w dobrym stanie techniczno-sanitarnym. Przy każdym wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk, które znajdują się również w szatni, stołówce, przed wejściem do sali gimnastycznej. Przy każdym z punktów zamieszczono instrukcje dezynfekcji rąk. Placówka posiada zapas środków do dezynfekcji rąk i powierzchni.

Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia - (25 listopada 2013r. – wyniki pozytywne) - zalecono przeprowadzenie aktualnych  pomiarów. Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy  i tablic w salach dydaktycznych.

Liceum Ogólnokształcące w Międzyrzeczu:

Do dnia kontroli (30.08.2022r.)  przeprowadzono  w placówce następujące prace  remontowo - konserwatorsko - porządkowe :

- odnowienie powłok ścian i sufitu w korytarzu komunikacyjnym na parterze oraz na klatkach schodowych pomiędzy parterem a I piętrem,

- remont sali nr 105 (malowanie powłok ścian i sufitu, wymiana podłogi),

- wykonano prace polegające na gruntownym myciu : okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły.

Pomieszczenia placówki czyste, w dostatecznym stanie techniczno-sanitarnym. Przy każdym wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk, które znajdują się również w każdej sali lekcyjnej. Przy każdym  z punktów zamieszczono instrukcje dezynfekcji rąk. Placówka posiada zapas środków do dezynfekcji rąk i powierzchni. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia elektrycznego z dnia 27.12.2021 – wyniki pozytywne.

Sprawdzono wykonanie obowiązku wynikającego z decyzji nr HDM-1/2022 z dnia 11.01.2022r.  tj. umożliwić higieniczne warunki korzystania z pomieszczeń sanitarno-higienicznych męskich poprzez zapewnienie właściwych standardów dostępności do urządzeń sanitarnych -  umywalek  i pisuarów.  W pomieszczeniu sanitarnym męskim w miarę możliwości lokalowych zwiększono liczbę umywalek do mycia rąk czym zapewniono właściwe standardy dostępności do urządzeń sanitarnych.

Szkoła Podstawowa Nr 3 w Międzyrzeczu:

Do dnia kontroli (30.08.2022r.) przeprowadzono w placówce prace konserwatorsko-porządkowe polegające na wymienianie świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, zabiegach pielęgnacyjnych boiska wielofunkcyjnego oraz zieleni na terenie szkoły, a także prac związanych w wykonaniem obowiązków wynikających z decyzji PPIS w Międzyrzeczu tj.:  wymiana wykładziny w sali 301, uzupełnienie ubytków farby i tynku na ścianach w korytarzach komunikacyjnych na II i III piętrze i przebieralni męskiej przy sali gimnastycznej, zlikwidowanie zacieków na suficie w łazience oddziału przedszkolnego 4b i 5b, uzupełnienie ubytków płytek na ścianie w toalecie dla osób niepełnosprawnych, zapewnienie przy umywalce do mycia rąk w łazience  grupy 06B bieżącej ciepłej wody.

Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia – 14 stycznia 2022r. - pozytywne. Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy i tablic w salach dydaktycznych.

Zespół Edukacyjny w Skwierzynie - Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi

Do dnia kontroli (31.08.2022r.) prowadzono prace mające na celu wykonanie obowiązków wynikających z nałożonych na organ prowadzący decyzji nr HDM-7/2021r. z dnia 27 października 2021r. oraz decyzji nr HDM-3/2022r. z dnia 31 maja 2022r.  tj.: malowanie ścian w korytarzach komunikacyjnych i na klatkach schodowych w segmencie B i C,  malowanie górnych partii ścian      w przebieralni męskiej przy bloku sportowym, renowacja okien w korytarzach komunikacyjnych, remont sanitariatów w segmencie A. Wykonywano również prace konserwatorsko-porządkowe polegające na gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły. Ponadto trwają prace związane z budową hali sportowej – teren prac oznaczony i zabezpieczony przed dostępem osób postronnych. Planowane zakończenie robót – 31.08.2023r.

Z uwagi na niewłaściwe wyniki pomiarów oświetlenia elektrycznego w części sal dydaktycznych  w placówce wydano decyzję zobowiązującą organ prowadzący do zapewnienia właściwego oświetlenia. Na wniosek strony termin wykonania prolongowano do 21 grudnia 2022r. W takcie przerwy letniej doświetlono łącznie 16 sal dydaktycznych. Do końca roku 2022r. planowana jest  wymiana oświetlenia na ledowe  we wszystkich pomieszczeniach placówki. Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy i tablic w salach dydaktycznych.

Zakończono prace związane z zapewnieniem na terenie placówki równych przejść i boisk (wokół całej placówki wyłożono nowe przejścia) co stanowi wykonanie obowiązku wynikającego z decyzji nr HDM-8/14 z dnia 29.05.2014r.

Zakończono również prace związane z doprowadzeniem do należytego stanu techniczno-sanitarnego pomieszczeń sanitarno-higienicznych dla uczniów w segmencie A w budynku przy ulicy Mickiewicza 26 – pomieszczenia zostały kompleksowo wyremontowane co stanowi wykonanie obowiązków wynikających z decyzji nr HDM-7/2021 z dnia 27 października 2021r.

pkt. 6 - doprowadzić do należytego stanu techniczno-sanitarnego podłogę w sali dydaktycznej nr 15 w budynku przy ulicy Batorego 14 poprzez zlikwidowane szczelin i ubytków  tak, aby była  równa oraz łatwa do utrzymania w czystości – wykonano częściowo – uzupełniono część ubytków w podłodze, jednak nie zapewniono powierzchni gładkiej, równej i łatwej do utrzymania w czystości. Zgodnie z oświadczeniem dyrektora placówki prace związane z doprowadzeniem do należytego stanu techniczno-sanitarnego podłogi w sali dydaktycznej nr 15 zostaną zakończone do 30 września po wymianie okien.

W związku z niewykonaniem w terminie wszystkich nieprawidłowości zawartych w decyzjach zostanie wszczęte postępowanie egzekucyjne (upomnienie) w sprawie stwierdzonych uchybień dotyczących naruszenia wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Międzyrzeczu:

Podczas kontroli (06.09.2022r.) dokonano oceny przygotowania placówki do rozpoczęcia nowego roku szkolnego oraz sprawdzenie wykonania decyzji nr HDM-4/2022 z dnia czerwca 2022r.

Budynek przy ul. Marcinkowskiego 26

W trakcie przerwy letniej na terenie placówki prowadzono  następujące prace:

- remont dwóch  szatni przy sali gimnastycznej (wymiana podłogi, malowanie ścian i sufitów),

- wymiana podłogi i skrzydeł drzwi w sali lekcyjnej nr 50,

- malowanie górnych partii ścian we wszystkich toaletach,

- nawiercenie otworów wentylacyjnych w drzwiach prowadzących do pomieszczeń sanitarnych,

- wymiana części oświetlenia w salach i korytarzach komunikacyjnych.

Ponadto prowadzono prace konserwatorsko-porządkowe polegające na gruntownym myciu: okien, podłóg i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły. Szkoła  wyposażona w dyspenser z płynem do dezynfekcji rąk oraz stacjonarne urządzenie do pomiaru temperatury ciała (zlokalizowane przy wejściu głównym).

Wszystkie prowadzone podczas wakacji prace konserwatorsko-remontowe zostały zakończone przed 1 września 2022r. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia z 2021 roku – wyniki częściowo pozytywne (tablice i stanowiska wyposażone w komputery wymagają doświetlenia).

Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy i tablic w salach dydaktycznych.

Budynek przy ul. Libelta 4

W trakcie przerwy letniej na terenie placówki prowadzono następujące prace:

- remont sali gimnastycznej (wymiana podłogi, malowanie ścian i sufitów),

- malowanie  ścian i sufitów w magazynku na sprzęt sportowy przy sali gimnastycznej,

- malowanie górnych partii ścian we wszystkich toaletach,

- malowanie  ścian w szatni damskiej przy sali gimnastycznej.

Ponadto prowadzono prace konserwatorsko-porządkowe polegające na wymienianie uszkodzonych lamp  i świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły.

Wszystkie prowadzone podczas wakacji prace konserwatorsko-remontowe zostały zakończone przed 1 września 2022r.

Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia z 2021 roku – wyniki częściowo pozytywne (tablice i stanowiska wyposażone w komputery wymagają doświetlenia).

Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy i tablic w salach dydaktycznych.

Szkoła  wyposażona w dyspenser z płynem do dezynfekcji rąk oraz stacjonarne urządzenie do pomiaru temperatury ciała (zlokalizowane przy wejściu głównym).

Sprawdzono wykonanie obowiązków wynikających z pkt. 3, 4, 7  decyzji nr HDM-4/2022 z dnia czerwca 2022r.:

pkt. 3 - doprowadzić do należytego stanu techniczno-sanitarnego podłogi w pomieszczeniach  szatni damskiej i męskiej przy sali gimnastycznej poprzez zlikwidowane szczelin  i ubytków tak, aby były  równe oraz łatwe do utrzymania w czystości - budynek przy ulicy Marcinkowskiego 26 – wykonano (w szatniach zapewniono podłogi gładkie, równe, łatwe do utrzymania w czystości),

pkt. 4 - doprowadzić do należytego stanu techniczno-sanitarnego powierzchnię ściany  w  szatni damskiej przy sali gimnastycznej  poprzez zlikwidowanie ubytków tynku i farby tak, aby były gładkie oraz łatwe do utrzymania w czystości – budynek przy ulicy Libelta 4 – wykonano (zlikwidowano ubytki farby i tynku, odnowiono powłoki malarskie w całym pomieszczeniu),

pkt. 7 - doprowadzić do należytego stanu techniczno-sanitarnego powierzchnię ścian i sufitów w  magazynku sprzętu sportowego  przy sali gimnastycznej  poprzez zlikwidowanie pęknięć, ubytków tynku i farby tak, aby były gładkie oraz łatwe do utrzymania  w czystości – budynek przy ulicy Libelta 4 – wykonano (zlikwidowano ubytki farby i tynku, odnowiono powłoki malarskie w całym pomieszczeniu).

Materiały

Tabela​_zbiorcza​_dla​_PSSE​_Międzyrzecz
Tabela​_zbiorcza​_dla​_PSSE​_Międzyrzecz.pdf 0.26MB

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}