W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Higiena Pracy

Zadania Higieny Pracy:

1)    nadzór nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy;
2)    kontrola warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy;
3)    kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o substancjach i preparatach chemicznych;
4)    kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o produktach biobójczych;
5)    kontrola przestrzegania przepisów w zakresie stosowania detergentów;
6)    kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki rakotwórcze i mutagenne w środowisku pracy;
7)    kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki biologiczne w środowisku pracy;
8)    prowadzenie nadzoru nad prekursorami narkotyków kategorii 2 i kategorii 3;
9)    analiza wyników badań środowiskowych czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowiskach pracy;
10)    współpraca w zakresie ww. zadań z innymi służbami (Państwową Inspekcją Pracy, służbą medycyny pracy, Inspekcją Handlową, Policją, organami samorządu terytorialnego);
11)    prowadzenie spraw dotyczących chorób zawodowych;
12)    gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych dotyczących środowiska pracy;
13)    opracowywanie planów pracy i zamierzeń oraz ich terminowa realizacja;
14)    opracowywanie bieżących zagadnień problemowych zlecanych przez PPWIS;
15)    udzielanie porad i informacji w zakresie zagadnień merytorycznych dotyczących higieny pracy;
 

{"register":{"columns":[]}}