Higiena Pracy
Zadania Higieny Pracy:
1) nadzór nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy;
2) kontrola warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy;
3) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o substancjach i preparatach chemicznych;
4) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o produktach biobójczych;
5) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie stosowania detergentów;
6) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki rakotwórcze i mutagenne w środowisku pracy;
7) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki biologiczne w środowisku pracy;
8) prowadzenie nadzoru nad prekursorami narkotyków kategorii 2 i kategorii 3;
9) analiza wyników badań środowiskowych czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowiskach pracy;
10) współpraca w zakresie ww. zadań z innymi służbami (Państwową Inspekcją Pracy, służbą medycyny pracy, Inspekcją Handlową, Policją, organami samorządu terytorialnego);
11) prowadzenie spraw dotyczących chorób zawodowych;
12) gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych dotyczących środowiska pracy;
13) opracowywanie planów pracy i zamierzeń oraz ich terminowa realizacja;
14) opracowywanie bieżących zagadnień problemowych zlecanych przez PPWIS;
15) udzielanie porad i informacji w zakresie zagadnień merytorycznych dotyczących higieny pracy;