Aplikacja Kwarantanna domowa
02.02.2021
Regulamin i Polityka prywatności
Kwarantanna domowa – to aplikacja, która ułatwia i usprawnia przeprowadzenie obowiązkowej kwarantanny w warunkach domowych. Program umożliwia potwierdzenie miejsca odbywania kwarantanny, podstawową ocenę stanu zdrowia (nie jest to porada medyczna) oraz modyfikację podstawowych danych. Ułatwia też kontakt z pracownikiem socjalnym lub z psychologiem.
Korzystając z aplikacji wspierasz służby oraz instytucje powołane do niesienia pomocy w sytuacji zagrożenia epidemicznego.
Do korzystania z aplikacji Kwarantanna domowa zobowiązane są wyłącznie osoby objęte obowiązkiem odbycia kwarantanny domowej, tzn. osoby z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
Czy aplikacja jest obowiązkowa?
Tak. Instalacja oraz używanie aplikacji jest ustawowym obowiązkiem osób, które zobowiązane są do poddania się kwarantannie w związku z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Więcej informacji w Regulaminie aplikacji.
Kiedy zainstalować aplikację?
Poczekaj na głosową wiadomość nadaną z numeru 22 257 11 45 od Państwowej Inspekcji Sanitarnej, informującą o nałożeniu obowiązku odbycia kwarantanny domowej.
Aplikację zainstaluj i aktywuj dopiero po przybyciu na zadeklarowane miejsce odbywania kwarantanny.
Jak aktywować aplikację?
Pobierz aplikację Kwarantanna domowa z App Store, Google Play lub AppGallery. Po jej zainstalowaniu zarejestruj się za pomocą numeru telefonu. Twoje konto zostanie zweryfikowane po wprowadzeniu kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w wiadomości SMS.
Czy połączenie z numeru 22 257 10 10 pochodzi z aplikacji Kwarantanna domowa?
Tak. Aplikacja Kwarantanna domowa może przekazywać komunikaty wykonując połączenia telefoniczne (tzw. połączenia przychodzące) z numeru 22 257 10 10. Odebranie połączenia i odsłuchanie komunikatu jest bezpłatne. Samodzielne oddzwonienie lub samodzielne wybranie numeru może być płatne (połączenie z numerem stacjonarnym, zgodnie z cennikiem Twojego operatora).
Kto jest zwolniony z obowiązku korzystania z aplikacji Kwarantanna domowa?
- osoby z dysfunkcją wzroku (niewidzące lub niedowidzące),
- osoby które złożyły właściwym służbom oświadczenie, że nie są abonentami lub użytkownikami sieci telekomunikacyjnej lub nie posiadają urządzenia mobilnego umożliwiającego zainstalowanie tego oprogramowania (patrz materiały poniżej).
Pamiętaj! Korzystanie z aplikacji nie dotyczy osób przebywających w izolacji.
Jak złożyć oświadczenie?
- telefonując na infolinię pod numer 22 165 57 44,
- za pośrednictwem ePUAP, przesyłając na adres skrytki: /MAiC/SkrytkaESP,
- przesyłając na adres e-mail KPRM: Kancelaria.Krolewska@mc.gov.pl opatrzone podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- lub przekazać wypełniony druk oświadczenia lokalnej jednostce Policji.
Oświadczenie do pobrania znajdziesz poniżej w sekcji Materiały.
Materiały
Często zadawane pytaniaCzęsto_zadawane_pytania_KD_070121.pdf 0.67MB Instrukcja - Jak złożyć oświadczenie
Instrukcja_-_Jak_złożyć_oświadczenie.pdf 3.10MB Oświadczenie PL
Oświadczenie_PL.pdf 0.40MB Oświadczenie - Declaration ENG
Oświadczenie_Declaration_ENG.pdf 0.39MB Regulamin aplikacji Kwarantanna domowa
Polityka Prywatności aplikacji Kwarantanna domowa