W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Higiena Pracy

  1. Sprawowanie bieżącego nadzoru nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy, w których zatrudnieni są pracownicy, w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiska pracy (czynników fizycznych, chemicznych
    i biologicznych) oraz zapobieżenia powstawania chorób zawodowych.
  2. W dziedzinie bieżącego nadzoru sanitarnego kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne środowiska pracy oraz utrzymania należytego stanu higienicznego zakładów pracy, a zwłaszcza zapobiegania powstawania chorób zawodowych
    i innych chorób związanych z warunkami pracy.
  3. Nadzór nad przestrzeganiem przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 1816) obowiązków wynikających z tej ustawy oraz z rozporządzeń Wspólnot Europejskich w niej wymienionych (w tym środki ochrony roślin, środki powierzchniowo czynne i detergenty).
  4. Nadzór nad przestrzeganiem przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory kategorii
    2 i 3 obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (t.j. Dz. U. 2023r. poz. 172), rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 273/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. w sprawie prekursorów narkotykowych oraz rozporządzenia (WE) Rady nr 111/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. określającego zasady nadzorowania handlu prekursorami narkotyków pomiędzy Wspólnotą a państwami trzecimi.
  5. Nadzór na zakazem wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii,
  6. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej,
  7. Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie chorób zawodowych, w wyniku czego Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wydaje decyzje o stwierdzeniu choroby zawodowej lub decyzji o braku podstaw do jej stwierdzenia,
  8. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów związanych z występowaniem na stanowisku pracy azbestu, wynikający z ustawy z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (t.j. Dz.U. 2020r. poz. 1680).
  9. Wydawanie opinii sanitarnych wynikających z przepisów w zakresie higieny pracy.
  10. Bieżąca współpraca z inspekcjami i instytucjami działającymi w podobnym zakresie, np. Państwową Inspekcją Pracy, Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy w Łodzi, Instytutem Medycyny Pracy w Łodzi, Państwowym Zakładem Higieny w Warszawie, Państwową Strażą Pożarną, Inspekcją Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz organami władzy administracji rządowej i samorządowej.
  11. Prowadzenie promocji zdrowia w zakładach pracy.
  12. Udzielanie porad i informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych na zdrowie ludzi w środowisku pracy. 
{"register":{"columns":[]}}